Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 16, 2016

Een bijna zomerse dag

Rick blijft maar slapen vanochtend en ik neem de gelegenheid dan ook maar meteen waar om te blijven liggen.  Ik hoor de vogeltjes zingen en het is zonnig, maar ik heb weer zoveel pijn.  Als Rick om half tien opstaat moet ik van mezelf ook.

We eten samen ontbijt en dan vertrek ik naar de sportschool voor personal training.  Sharon gaat vrijdag op vakantie en had alleen vanochtend nog tijd.  We doen een half uur tabata (20 seconden gewichten, 10 seconden rust) en het gaat snel. Na afloop ga ik een uur op de ARC trainer en krijg zo mijn 10000 stappen bijeen. 

Het is intussen al 21 graden dus een jas hoef ik niet meer aan.  Voor mijn lunch heb ik enorme zin in een salade van Sweetgreen.  Ik rijd naar het Mosaic District en bestel daar de "spicy Sabzi salade".  Waar dat Sabzi vandaan komt weet ik niet, maar de salade is heerlijk!  Veel verschillende ingredienten en lekker pittige sriracha saus eroverheen.


Buiten aan hun "bar" eet ik het op en voel de zon heerlijk op mijn rug branden.  De pijn lijkt letterlijk als sneeuw voor de zon te verdwijnen.  Ik blijf dan ook langer zitten als ik klaar ben met eten.  Duidelijk geniet iedereen van het weer, want het is druk.

Voor ik terug naar huis ga loop ik nog even de Target binnen.  Ik wil kijken of ze een lenteachtige loper voor onze keukentafel hebben.  Dat is wel zo, maar de kleuren vind ik niet in ons décor passen.  Dan zie ik er een in de uitverkoop, met verschillende kleuren veren erop.  Lenteachtig genoeg en niet zulke schreeuwende kleuren.

In de kaartenafdeling zoek ik een condoleancekaart uit voor de vrouw van onze kennis, die vorige week doodgeschoten werd.  Ik vind dat helemaal niet makkelijk, want de meeste kaarten hebben echt niet de juiste tekst voor de weduwe van iemand, die doodgeschoten is. 

Uiteindelijk kies ik een heel simpele, die gewoon zegt dat we aan haar en haar familie denken en ze veel sterkte wensen.  Thuis schrijf ik een stukje aan zijn vrouw in de kaart en hoop maar dat ik de juiste woorden heb gevonden.  Er is nog steeds geen enkel teken van een dader.  Ik ben bang dat dit een van die moorden gaat worden, die nooit zal worden opgelost. Afschuwelijk!

Het is zulk heerlijk weer dat ik besluit een heel lange wandeling met Cosmo door de buurt te gaan maken. Veel bomen zijn in de knop, maar de magnolia's, narcissen en sommige kersenbloesems onder anderen bloeien al.  Ik maak onderweg dus nogal wat foto's van bloemen, heerlijk!  Mijn telefoon maakt heel goede macro foto's moet ik zeggen.
De magnolia voor ons huis is altijd zo prachtig in de lente

Voor het eerst dit jaar is het warm genoeg om op het deck te zitten.  Ik was eerst de ramen en tafel, want de eekhoorns hebben erop geplast en gepoept.  Schattige diertjes, maar zindelijk zijn ze duidelijk niet. 

De vogeltjes zingen vrolijk en ik geniet!  Ik haal mijn Amy Brown kleurboek naar buiten en kleur een feetje in.  Net als ik klaar ben begint het te spatten, jammer genoeg.  In de verte hoor ik donder.  Nou ja, ik heb opperbest van deze dag genoten.

Ondanks de regen loop ik toch even naar de buren om Patricia te betalen voor het zorgen voor de katten tijdens onze vakantie.  Ook breng ik het stoomapparaatje dat Lorraine mij leende terug.  Gelukkig ben ik helemaal over de sinus infectie heen.  Laten we hopen weer voor jaren!

Rick komt wat laat thuis, maar gelukkig heb ik al avondeten in huis.  We smullen van de zalm, zoete aardappelfrietjes en erwtjes en wortelstukjes.  Het was een heerlijke dag en het verschil in pijn tussen gisteravond en vanavond enorm.  Hopelijk blijft dat zo.  Ik heb ook CBD (hennep) olie besteld op aanraden van een kennis, die er veel baat bij heeft.  Ik heb dat vaker gelezen en was blij verrast dat die olie hier ook legaal is.  Ik ben benieuwd.

Bloemenfoto's van vandaag staan hier

6 reacties:

Emily zei

Sabzi is Hindi voor 'groente'. Of zoiets in elk geval, ik ken het woord uit onze tijd in India.

Anoniem zei

Heerlijk al die voorjaarsbloemen weer in bloei te zien. Het is hier ook genieten van lekker voorjaarsweer! Greet

Marion2 zei

Ja, wat knapt een mens op van een heerlijk zonnetje! En voor jou, met de pijnen, geldt dat nog vele malen meer. Ik vind je bloemenfoto's prachtig!

Anja L. zei

Ik denk dat je voor je gevoel de juiste woorden schrijft op een condoleancekaart. Het is ook zo moeilijk om je gevoelens op papier te zetten.
Fijn dat je lekker in de zon kon zitten en dat de pijn even minder is.

Anoniem zei

Wat fijn dat je zo een fijne dag hebt gehad. Een met een ster.
Ik zie wel dat her weer nog wat kuren heeft. Maart roert zijn staart!
Je hebt een paar weken geleden de link van de Eagle webcam geplaatst.
Het eerste ei staat op uitkomen. Helemaal leuk!
Groet, Bea

Petra zei

@Emily - Oh, dank je! Ik zag het toevallig vandaag geschreven bij een Pakistaans restaurant

@Greet - Die kleuren weer, altijd zo blij ze te zien!

@Marion - Dank je!

@Anja - Ik hoop maar dat het gewoon genoeg is dat we aan ze denken.

@Bea - Ik bekijk de webcam inderdaad ook de hele tijd, zo leuk!