Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 21, 2016

Gezellige lunch met een vriendin, die ik al jaren niet heb gezien

Gelukkig, de zon is er weer!  Zowaar lukt het me voor negenen op te staan, al is Rick al naar zijn werk vertrokken.  De koffie staat klaar en ik drink het tot de laatste druppel.  Samen met onze eekhoorn (of althans een van de drie) eet ik mijn ontbijtbroodje.


Dan is het tijd voor mijn sporten.  Terwijl ik op de elliptical "loop" doe ik ook bovenlichaam gewichten.  Sharon is deze week op vakantie dus geen personal training.  Ik heb een enorme hekel aan sporten, geloof het of niet, en met gewichten is er geen afleiding zoals tijdens de cardio.  Daarom heb ik die personal training echt nodig en ben blij dat Sharon zo goedkoop is (personal trainers zijn hier veelal heel erg duur).

Na een uur heb ik tienduizend stappen bijeen en besluit de rest vanmiddag met Cosmo bijeen te krijgen.  Ik heb niet veel tijd vanochtend, want ik heb voor de lunch afgesproken met Annemarie, die ik al een aantal jaren niet gezien heb.  Zij woont iets meer dan een half uur rijden hiervandaan.

Gauw maak ik me klaar en rijd naar Sterling. Onderweg kom ik nogal wat verkeer tegen en besluit op de terugweg een andere route te nemen.  Toch op de afgesproken tijd parkeer ik voor Annemarie's huis.

Het is zo leuk elkaar weer te zien!  Gek genoeg heb ik haar man nog vaker gezien, want die is flight attendant met United tussen Washington en Amsterdam en was vorig jaar op onze vlucht terug uit Nederland.  Annemarie en ik kunnen het super met elkaar vinden, maar zij werkte tot voor kort en we kunnen beiden niet in het donker rijden.

Enfin, het is meteen weer als vanouds.  We kletsen wat en dan rijdt Annemarie ons naar het lunch restaurant van haar keuze, Ford's Fish Shack. Van dit restaurant had ik nog nooit gehoord, maar vis is altijd een favoriet.

Als we binnenlopen zien we meteen een hele groep dames van de Red Hat Society.  Jaren geleden overwoog ik daar lid van te worden, maar het is me net iets te veel om met zo'n rode hoed en paarse kleding te lopen. 

Over het algemeen zijn het ook wel vrouwen, die nog 15 tot 25 jaar ouder zijn dan wij. Ze hebben veel plezier, maar ik zie me het niet doen en Annemarie ook niet.  Toch te nuchter, kennelijk, al bestaat deze club in Nederland ook.

We hebben zoveel te bepraten dat de arme serveerder telkens komt vragen wat we willen, maar we hebben het menu nog niet eens bekeken!  Eindelijk maken we onze keuzes.  Ik kies de gerookte zalm bruschetta en Annemarie de crab cake.

De bruschetta is heel anders dan ik me had voorgesteld.  De gerookte zalm is verse zalm en de tomaten en uien salade ernaast, het knapperige brood apart.  Het is werkelijk fantastisch!!! Ik zeg dat niet vaak, maar die zalm is voortreffelijk bereid en de presentatie voor mij ook goed, want ik hoef al dat brood niet.  De crab cake ziet er ook heerlijk uit.

Natuurlijk kletsen we gezellig verder en dan rijdt Annemarie ons terug naar haar huis.  Het loopt al tegen drieen en ik zou graag blijven, maar wil ook Cosmo nog een flinke wandeling geven.  Ik neem dus afscheid en we spreken af niet weer zoveel tijd voorbij te laten gaan voor we elkaar weer zien!

Op de terugweg neem ik de tolweg en dat gaat zoveel sneller dan de heenweg!  Onderweg geniet ik weer van alle bloeiende bomen.  Het is nog maar het begin, want dit gebied staat natuurlijk bekend om zijn bloeiende bomen en dan vooral de kersenbloesems.  Onze boom in de achtertuin staat op springen en ik hoop ze eind deze week ook in Washington te genieten.
Deze bloesems fascineren me, de bomen lijken wit, maar er is ook paars en groen

Met Cosmo loop ik de rest van mijn 5000 stappen door de buurt.  Eerst is het koud, maar ik voel aan de zon toch wel dat we hier op de hoogte van Rome zitten.  In de zon heb ik het gewoon warm, ondanks de koude wind.  Ik geniet van de wandeling en Cosmo ook.
Onze eigen kersenbloesems zijn bijna uit!
 
Mijn maatje

Rick komt vroeg uit zijn werk, want hij moet vanavond naar Philadelphia.  Hij pakt zijn spullen in en stelt dan voor naar het Turkse restaurant in Vienna te gaan. Istanbul Blue is vrij nieuw en ook vrij leeg als we er aankomen, maar het is dan ook maandagavond.

De bediening is super aardig en allemaal Turks.  We krijgen heerlijk net gebakken brood met olijfolie en kruiden.  Dan een kop overheerlijke linzensoep, die zelfs Rick lekker vindt.  Dan heeft Rick de Doner kebob en ik de Iskender kebob. 

Het smaakt allemaal heel authentiek volgens Rick, die in Istanboel is geweest.  Ik vind mijn maal zeker erg lekker, maar wel wat veel.  Geeft niet, we hopen dat dit nieuwe restaurant overleeft, want zeer echt Turks en lekker.

Rick doet zijn spullen in de auto, die hij de afgelopen uren heeft opgeladen.  Ik vroeg hem nog of hij de van mee wilde nemen.  Maar nee, hij wil met zijn electrische auto. Nou ja, het is ook niet zo heel ver dus hij zal maar een keer of drie moeten stoppen om twee gallons benzine te tanken. 

Als Rick weg is, is Cosmo echt mijn vriendje.  Hij komt zijn kop naast me leggen en dan berust hij in zijn lot dat ik genoeg met hem heb gespeeld en gaat naast me liggen slapen.  Ik hoop echt binnen afzienbare tijd op nog een hond, want die zijn toch echt mijn liefde, hoe schattig de katten ook zijn.




6 reacties:

Anoniem zei

Was inderdaad heel gezellig en voor herhaling vatbaar!
groetjes, Annemarie

Anoniem zei

Petra, wat bedoel je ermee dat Rick met zijn electrische auto 2 à 3 maal benzine zal moeten tanken?
Bedoel je misschien opladen aan een oplaadpunt?
Groeten van Hilde uit B.

Jurgen de Bruin zei

Ik maakte enkele jaren geleden voor het eerst kennis met de Red Hat Society en snapte even niet wat ik zag. Het was in het clubhuis van een golfclub in Florida en daar zat een hele kudde van die vrouwen met een rode hoed. Ik snap niet waarom je niet gewoon als jezelf bij elkaar kan komen, maar dat zal wel aan mij liggen. :) Zou Cosmo het kunnen waarderen om er nog iemand bij te hebben die ook jouw aandacht wil??

Anja L. zei

Hier in Amersfoort is ook een Red Hat Society. Af en toe zie ik ze in een café. Ze lijken het altijd gezellig te hebben.
Sporten in de sportschool doe ik omdat het goed voor me is maar inderdaad om nou te zeggen dat het erg leuk is. Lekker een stuk fietsen vind ik veel fijner. Heerlijk dat die tijd er weer aan komt.

Marion2 zei

Hou je echt niet van sporten? Wat een ongelooflijke doorzetter ben je dan ook op dat gebied! Wat een discipline. Ik hou ook niet van sporten en omdat ik weet dat bewegen heel belangrijk is, loop ik veel doe ik (bijna) alles op de fiets. Soms fiets ik zelfs via een naburige plaats naar de bakker, haha.

Petra zei

@Annemarie - Laten we er niet weer zoveel tijd overheen laten gaan!

@Hilde - Rick kan op electriciteit ik meen een 160 km rijden, maar de auto heeft ook een benzinetank, die ongeveer acht liter bevat. Als de electriciteit op is gaat de auto over op benzine waarmee hij dan zo'n 75 km kan rijden voor hij moet tanken. Er komen wel snelle opladers, maar op het moment duurt het nog een aantal uren voor zijn auto is opgeladen.

@Jurgen - Volgens mij hebben ze wel altijd veel lol, maar inderdaad, ik zie mezelf dat ook niet dragen. Ik denk dat Cosmo een maatje prima zou vinden.

@Anja - Het is inderdaad een internationale organisatie. Ik ga de komende dagen denk ik ook zoveel mogelijk buiten mijn beweging krijgen.

@Marion - Nee, het is echt een noodzakelijk kwaad voor mij. Als het niet zou hoeven zou ik er morgen mee ophouden.