Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 18, 2016

Magnolia's en orchideeen

Wat zou ik toch graag eens een keer zo uitgerust willen zijn dat ik meteen opgefrist uit bed spring.  Maar misschien is dat alleen weggelegd voor jonge kinderen.  Rick heeft een vroege vergadering en is dus al vertrokken als ik met moeite mijn lekkere bed gedag zeg.

Het is wel prachtig weer en tijdens mijn ontbijt geniet ik van de bloeiende magnolia voor.  De lucht is ook staalblauw. Cosmo ontsnapt en rent naar de buren waar Patricia hem "vangt".  Nu ik zo buiten ben kan ik mezelf er niet toe zetten weer saai binnen op de elliptical te gaan sporten.


Het is perfect weer voor een lange power walk door de buurt!  Cosmo is er helemaal enthousiast over en loopt vief voor me uit.  We lopen heuvels op en neer en na iets meer dan een uur heb ik 8000 stappen en maar liefst 23 trappen gelopen volgens mijn Fitbit.

Gauw maak ik me klaar om naar de stad te gaan.  Het is nog een beetje te vroeg voor de kersenbloesems, maar de magnolia's bloeien voluit.  Het toeristenseizoen is duidelijk begonnen, want de metro is vol jongeren, die spring break hebben.

Bij Federal Center SW stap ik uit en loop naar het American Indian Museum.  Ook daar is het druk, maar het is al wat laat voor lunch dus het restaurant valt mee qua drukte.  Ik bestel de inktvis ceviche, die werkelijk heerlijk is.  Als inktvis goed bereid is, is het absoluut niet taai, maar smaakt meer als kip.

Na het eten loop ik naar de Enid E. Haupt Garden achter het Smithsonian kasteel.  Deze tuin is eigenlijk het dak van drie musea en iedere lente bloeien er prachtige magnolia bomen.  Ik fotografeer erop los en geniet van al het moois. 

Dan bedenk ik me dat de jaarlijkse orchideeententoonstelling er is in de Botanic Garden, of eigenlijk om het jaar, want ze delen met het Natural History Museum.  Ik loop erheen en maak wat foto's.  De tentoonstelling dit jaar heet "Focus on Orchids" en ik ben eerlijk gezegd wat teleurgesteld.

De vorige keer hadden ze Orchid Symphony, fonteinen die op klassieke muziek dansten en zoveel orchideeen dat het prachtig was.  Dit keer zijn er veel orchideeen, maar misschien verder uit elkaar, want ik vind het teleurstellend. 

Veel van de bloemen zien er ook al uit alsof ze bijna uitgebloeid zijn.  Onze orchidee thuis bloeit al sinds augustus dus die bloemen doen het gewoonlijk lang.  Toch krijg ik wat mooie foto's.  Ik blijf echter lang zo lang niet als andere jaren.

Op weg naar het metrostation "klim" ik Capitol Hill op.  Ook daar zijn een aantal mooie magnolia's en vroege kersenboompjes.  Jammer genoeg staat de koepel nog in de steigers, hoewel het standbeeld nu wel weer vrij is.

Mijn voeten doen na bijna 20000 stappen pijn en ik loop naar de metro.  Ik zie weer uit naar mijn rondleidingen, de eerste staat voor 2 april gepland.  Het is gewoon zo'n mooie stad en gek genoeg in het buitenland lang niet zo bekend.

De metro brengt me terug naar Vienna en ik loop de kilometer terug naar huis.  Met niet zulk heel warm weer is dat goed te doen, maar als het 30+ graden is niet zozeer.  Er is nog zon voor ons huis en ik zit nog een uurtje te genieten van het mooie weer.  Dit weekend komt de winter namelijk terug.

Rick heeft van een collega een cadeaubon voor McCormick & Schmick's gekregen als dank voor hulp met hun persoonlijke pc.  Hier hebben we al een tijdje niet gegeten, maar het is lekker als altijd.  Ik bestel mijn eigen cocktail, wodka martini met bloody Mary mix en Old Bay kruiden aan de rand van het glas, en het is een prima begin van het weekend.

Als voorafje bestelt Rick de garnalencocktail, die hier eigenlijk wat je in Nederland gamba's zou noemen zijn.  Ik neem twee van iedere soort oester, die ze op het menu hebben staan.  Acht oesters, dus, en ze smaken heerlijk! De Bluepoint zijn wel helemaal mijn favorieten.

Mijn hoofdgerecht is de sushi tonijn met komkommersalade en sushi rijst.  Heerlijke tonijn, maar ik vraag wat meer komkommersalade, want voor de prijs is het werkelijk nauwelijks iets.  Gelukkig is dat geen probleem. 

Rick vindt zijn barramundi ook lekker en de bediening is ook prima.  We genieten van deze maaltijd en na dit blog ga ik een goede recensie schrijven op Yelp waar het restaurant onterechte slechte recensies krijgt.

Thuis gaan mijn benen omhoog op mijn luie stoel.  Ik heb vandaag niet alleen 20000 stappen gelopen volgens Fitbit, maar ook 58 trappen en 15 km.  Ik geniet van de lente en vind het heel vervelend dat de voorspelling voor dit weekend meer winters is.  Maar we gaan de goede kant op!

Foto's van de bloemen staan hier

4 reacties:

Wentje zei

Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt! Hier in Nederland beginnen de eerste bomen ook te bloeien maar het is allemaal nog wat voorzichtig!
Petra, mag ik vragen welke Fitbit jij hebt? Ik ben me ook aan het oriënteren en nu blijken er allerlei verschillende te zijn.

Marieke zei

Schitterend de foto's van de Magnolia's! Ik kan altijd erg genieten van de bloei van die bomen. Hier in Nederland heb ik ze nog niet zien bloeien. Geniet van het weekend!

Tineke zei

Prachtige foto's , zo leuk de lente, het ruikt ook direct anders en de vogels die weer beginnen te fluiten.
Wij hebben bewolkt weer en daardoor voelt het veel kouder aan.
Was vanmorgen op de molen, ook daar weinig gasten, een ieder blijft lekker binnen.
morgen mijn laatste kasteeltuinen wandeling deze week, duim voor droog weer.

Petra zei

@Wentje - Ik heb de Fitbit One en vind die heel fijn (klein maar fijn)

@Marieke - Zelfs als het regenachtig is zoals vandaag maken die bloeiende bomen het minder deprimerend.

@Tineke - Veel plezier morgen, ik duim voor droog weer!