Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 31, 2016

Middleburg en een wijngaard

Gisteravond bedacht ik me dat als ik wat lamellen openlaat ik misschien wat makkelijker wakker word en opsta.  Vanochtend werkt dat inderdaad, ik sta net na achten op.  Als ik Cosmo uitlaat voelt het lekker warm en het is inderdaad al zestien graden.


Na een paar koppen koffie en een met Cosmo gedeeld broodje kaas en ei voldoe ik eerst de Foto7Daagse opdracht van vandaag. Gisteren vond ik het onderwerp "Uit De Koelkast" niet zo inspirerend, maar vandaag weet ik meteen wat ik voor "Contrast" wil doen. 

Eerst slijp ik mijn witte en zwarte potloden dan pak een stuk wit en een stuk zwart papier. Ik leg die zoveel mogelijk symmetrisch over elkaar heen en de potloden naar elkaar "wijzend".  Ik heb dit al eens eerder gedaan, maar vond het resultaat toen niet perfect.  Over de foto van vandaag (genomen met mijn telefoon) ben ik zeer tevreden.

Tijd om weer naar boven te gaan om mijn elliptical op te zoeken.  Een uur later heb ik meer dan 10000 stappen bijeen en lijn Cosmo aan voor zijn wandeling door de buurt. Het is zo'n genot nu, want in plaats van dat alles groen is, is het een palet aan kleuren.  Pril lentegroen, rode en oranje esdoorns, paarse redbuds, gele forsytia en meer, ik blijf het genieten vinden en heb gelukkig geen allergieen, want het stikt van de pollen nu.
Natuurlijk hebben we hier ook narcissen en tulpen, maar de bloeiende bomen zijn overweldigend

Thuis fris ik me gauw op en haal dan Chris op.  Door nogal druk verkeer, want dit gebied wordt zienderogen drukker en steeds verder naar het westen, rijden we naar Middleburg.  Net voor we door het pittoreske dorpje Aldie rijden wordt het eindelijk wat rustiger op de weg.  Het zal niet lang duren voor de metropool ook deze oases in de natuur bereikt.

Chris is al vele jaren niet deze kant op geweest en kent de Red Fox Inn helemaal niet.  Ik vind het leuk haar haar eigen staat beter te doen leren kennen.  Geopend in 1728 is dit een van de oudste inns in Virginia.  Ze gaan er prat op dat Jackie Kennedy er logeerde, hoewel me opvalt dat haar brief niet meer bij de receptie ligt.

Hun restaurant is heel goed en de prijzen redelijk.  Ik ben dol op hun Virginiaanse pindasoep en bestel daar een kop van.  Daarbij neem ik een salade met rucola, dadels met geitenkaas en walnoten, heerlijk!  Chris vindt haar crabcakes ook heel lekker.

Na het eten gaan we naar Cana, een van de vier wijngaarden dichtbij Middleburg.  Ook deze is nieuw voor Chris.  We bestellen beiden een glas witte wijn, Viognier voor mij en Vidal Blanc voor Chris.  Buiten op het terras met schitterend uitzicht genieten we ervan.

Het waait wel keihard en is voornamelijk bewolkt, maar de temperatuur en het uitzicht beiden zeer aangenaam.  Zo heerlijk om hier even lekker te ontspannen.  Chris en ik besluiten dit vaker te gaan doen.  Zij is leerkracht wiskunde op een high school dus heeft de schoolvakanties en de hele zomer vrij.

Omdat ik een massage heb om vier uur gaan we bijtijds terug, want je weet het maar nooit met het verkeer hier.  De terugweg gaat veel sneller dan de heenweg en ik zet rond half vier Chris weer bij haar thuis af.  Dat geeft me nog een kwartiertje voor de massage, want Lisa komt altijd wat vroeger om alles klaar te maken.

Vanochtend voelde ik me nog prima, maar gaandeweg de dag heb ik steeds meer pijn.  Er komt slecht weer aan en mijn lichaam is echt een barometer.  Ik ben dus heel blij juist vanmiddag de massage te krijgen.

Lisa komt inderdaad om kwart voor vier en voor de massage doet ze interessante strekoefeningen voor mijn benen.  Die helpen echt en het verbaast me hoe lenig ik ben ondanks mijn strakke spieren.  Dan werkt Lisa vooral aan mijn zeer pijnlijke rechterschouder en rug.  Ik weet dat ik op een gegeven moment Laura beloofd heb haar weer eens in te huren, maar jee, Lisa is zoveel beter!

Na afloop werkt Lisa nog wat verder aan mijn schouders door erop te duwen, maar daar moet Cosmo niets van hebben!  Hij probeert Lisa opzij te drukken en is echt helemaal ondersteboven.  Het is lief, maar ook ergerlijk, want zo krijg ik daar geen voordeel van.  Lisa zegt dat Rick dit ook kan doen, maar of Cosmo dat zal toelaten?

Lisa vertrekt en ik bedenk waar ik deze laatste avond zonder Rick wil gaan eten.  Hij komt vanavond na middernacht terug dus ik zal hem morgenochtend zien. Ik besluit naar Natta Thai te gaan, het beste Thaise restaurant in onze omgeving.

Dat is ook wel te zien, want het zit vol en even vrees ik dat er geen tafeltje gaat zijn in het vrij kleine restaurant.  Maar een stel gaat net weg en ik kan hun tafeltje hebben.  Ik smul van de pittige soep met paddestoelen en kip.  Dan heb ik kanom jeeb, een soort dumplings, ook voortreffelijk.

Maar mijn favoriet is de knapperige boerenkoolsalade en die is zo anders dan de boerenkool waar ik mee ben opgegroeid!  Gefrituurde boerenkool met ui, pinda's en garnalen, zo bijzonder in smaak en ik zou er veel meer van opkunnen!  Het blijft mijn favoriete Thaise restaurant hier.

Thuis tref ik een kapot doosje waar ooit mijn macarons inzaten!  Daar had ik als dessert op gehoopt, maar Cosmo heeft kennelijk klimmen geleerd en ze gestolen.  Het is dat hij zo schattig is!!!

Mijn voeten gaan omhoog, want ondanks de massage heb ik heel wat pijn.  Op een gegeven moment komt Snickers echt naar mij staren van "ik wil eten".  Prima, Meike en hij krijgen eten en ik breng de vuilnis en recycling naar buiten.  Rick zegt altijd dat voor hem te laten als ik een pijndag heb, heel lief, maar hij komt doodmoe van een reis terug dus natuurlijk moet hij dan meteen naar bed kunnen gaan.
"Voed mij!" getekend Snickers

Vannacht en morgen schijnt het te gaan huishouden met onweer en zo.  Hopelijk is het allemaal weer weg als ik zaterdag de eerste rondleiding van dit jaar heb.  Ik ben er gek genoeg best nerveus over, herinner ik me alles nog wel? 

3 reacties:

Corry zei

Natuuuuuuurlijk herinner je je alles! HAHAHA, je weet meer van jouw gebied dan een 'native'. You'll be fine!!!
Vervelend dat je lijf zo'n reactie op de temperatuur heeft! STERKTE!!!

Sandrah zei

Wat fijn dat je weer een goede masseuse hebt gevonden! Wel jammer dat het weer niet mee werkt. Hopelijk blijft het bij een dagje.

En die rondleiding? Ik heb zo het gevoel dat je die weer prima gaat doen. :)

Fijn weekend!

Sandra

Petra zei

@Corry - Ik probeer me maar voor te houden dat ik altijd meer weet dan zij

@Sandra - Het weer bleek vele malen mooier dan voorspeld, hopelijk morgen weer.