Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 22, 2016

In een onzekere wereld en met pijn proberen toch te genieten

Rick is dus op reis, maar ik word toch voor mijn doen vrij vroeg wakker.  Ik doezel nog wat en lees dan weer even op mijn telefoon voor ik opsta.  Met schrik zie ik de berichten uit Brussel waar ik een aantal mensen ken.  Gelukkig zie ik van hen berichtjes dat ze ok zijn, al zitten sommigen vast in de stad.

Beneden zet ik NBC aan, de Today Show.  Dat duurt niet lang, want al gauw komt Donald Trump zijn zeer enge gal spuwen.  Voor mij is die man een groter gevaar voor de wereldvrede en zelfs de binnenlandse vrede dan welke terrorist ook!

De tv gaat uit en ik maak een lekkere crumpet met amandel"kaas" en peper jelly als ontbijt.  Het is prachtig weer buiten, maar nog wel koud.  Na een paar koppen koffie moet ik van mezelf de laptop uitzetten.  Het is te verleidelijk te blijven lezen, maar er moet gesport worden.

Vorige week lukte het me telkens niet naar Lifetime te gaan dus vandaag moet het ervan komen.  Ik moet zeggen het vergt flinke zelfdiscipline vandaag, want om de een of andere reden heb ik heel wat pijn.  Eerlijk gezegd merk ik niet dat de CBD olie ook maar enig effect heeft en daar baal ik van.

Bij Lifetime loop ik meteen naar boven naar de laterale machine.  Daar doe ik een half uur op en dan verplaats ik me naar een elliptical.  De tv's hier staan ook op de nieuwskanalen en ik probeer niet teveel naar de nare beelden te kijken.  Het brengt de angst van 9/11 altijd weer helemaal terug.

Ik ben trots dat ik hier sta!

Als ik meer dan 10000 stappen bijeen heb vind ik het weer genoeg geweest. Thuis maak ik me klaar en bedenk me dan wat ik als lunch wil hebben.  Ik besluit een dunne bagel met tonijnsalade te halen bij Manhattan Bagel. 

Dan rijd ik naar Safeway. Ik heb daar een klein boodschappenlijstje af te werken. We gaan Pasen in New Jersey vieren.  Het was Katja's verjaardag dus ik zoek, naar Amerikaanse gewoonte, een kaart voor haar.  Dat valt niet mee, want de meesten hebben het over de verjaardag zelf, maar uiteindelijk lukt het wel.

We gaan de paaslunch bij Kevin's ouders eten dus voor hen neem ik een fles met champagne mee. De narcissen zijn in de uitverkoop en $1 per boeket van tien.  Ik neem dus wat van die zonnetjes mee.  Gauw ga ik nog naar huis, want die bloemen moeten in water.

Om twee uur heb ik een afspraak bij Mint om mijn nagels te laten doen. Thu is vrij op dinsdag dus ik krijg "Katie" (duidelijk niet haar Vietnamese naam).  Katie herken ik en zij blijkt ook van Pro Nails te zijn gekomen, net als Thu.  Ik kies een blauwgroene nagelkleur met glittertjes en een uur later zien mijn nagels er weer keurig uit.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor zijn wandeling.  Het is inmiddels zo'n zestien graden dus erg lekker om te lopen.  De bloesems komen ook steeds meer uit.  De komende dagen wordt het warmer dus ik heb de kersenbloesems in mijn agenda staan.
 

Rick komt terug uit Philadelphia en we bestellen makkelijk Zpizza.  Alleen ziet mijn pizza er helemaal niet als de Thai kip pizza uit!  Hij ziet er zelfs helemaal niet lekker uit.  Gelukkig brengen ze heel snel een superverse juiste pizza.

5 reacties:

Anoniem zei

Afschuwelijk die aanslagen in Brussel. Ik hoorde het toen ik opstond en heb direct de tv aangezet.Moest de tv verder laten voor wat het was want ik moest even naar het ziekenhuis aan de overkant om bloed te laten prikken.Weer thuis toch even verder gekeken. De hele dag ging het er over .
Inderdaad die gruwel van een Trump is een gevaar voor de democratie en de hele wereldeconomie. Grrrrrrr.
Mooi nagels heb je weer. Dat beloofd een gezellig weekend voor jullie te worden.
Leuk vooruitzicht.
Fijne dag, groetjes Wil

Anja L. zei

Eerlijk gezegd kijk ik niet naar de beelden, ik vind het al erg genoeg om het nieuws te horen over Brussel. Ik wil me niet bang laten maken en zal toch op reis blijven gaan en evenementen bezoeken maar het wordt er niet leuker op.
Je nagels zien er weer prachtig uit, leuke kleur.
Fijne woensdag!

Marion2 zei

Het is zeker angstig nu. Mijn jongste moet steeds met de trein en metro naar Amsterdam en dat baart toch wel zorgen. Zeker omdat er gisteravond, toen zij erin zat, de deuren dicht gingen en er na een achtervolging door de trein een paar Marokkanen gearresteerd werden. Het probleem is dat je nu niet meer weet wie deugt en wie niet. Ik ga altijd van het goede in de mensen uit, maar dat word je op deze manier wel steeds moeilijker gemaakt.

In ons gezin geven we elkaar ook altijd een (heel mooie) kaart met een verjaardag. Dat vind ik gewoon leuk.

Sandrah zei

Het is triest dat de wereld geworden is zoals nu, waarin haat zaaien het enige doel lijkt te zijn. En dan Trump, tja, je zou er eigenlijk om moeten lachen, ware het niet dat hij het serieus meent. Ik wil niet denken aan wat er gaat gebeuren als hij aan de macht komt.

Leuk dat jullie komend weekend de verjaardag van Katja bij haar gaan vieren.

Sandra

Petra zei

@Wil - Ja, we moeten van het mooie in het leven genieten. Er zoveel lelijks in de wereld!

@Anja - Ik maakte de fout om het verhaal van een dokter, die erbij was te gaan lezen. Halverwege werd ik er zo naar van dat ik het heb afgesloten.

@Marion - Het is normaal om angst te voelen en zoals ze ons na 9/11 zeiden, onze zintuigen zijn daardoor ook meer alert. Dat kan helpen met het voorkomen van een aanslag. Alleen moet die angst niet alles overheersend worden.

@Sandra - Ik denk dat de Republikeinen niet wisten hoe erg het met die man gesteld is tot hij campagne begon te voeren. Hij is het monster dat ze hebben losgelaten en nu weten ze niet hoe ze hem weer ongedaan kunnen maken.