zondag, maart 06, 2016

Rit naar Florida

Als ik om kwart voor acht wakker word hoor ik Rick en Saskia al beneden bezig.  Ik sta ook meteen op.  Het is stukken makkelijker om uit bed te komen als je weet dat je naar de warmte vertrek, laat ik je dat wel vertellen!

Saskia is al bepakt en bezakt en gaat Laura ophalen terwijl Rick en ik gauw ontbijt eten.  Ons doel was om negen uur te vertrekken, maar we zitten al om half negen in de auto!  Dat gebeurt niet vaak!

Na Cosmo bij de kennel te hebben gebracht stoppen we nog even voor koffies bij Starbucks en beginnen dan aan de lange rit naar Florida.

Onderweg zien we grappige dingen, zoals een auto met het nummerbord SANTA C en als Rick er voorbij rijdt zitten Santa en Mrs. Claus erin, in kostuum nog wel! Ook zien we een prachtige bald eagle op een tak.  Wat had ik daar graag een foto van genomen!

Zoals altijd duurt het het langst om uit Virginia te komen en we juichen dan ook bij het zien van het bord "Welcome to North Carolina" om precise twaalf uur.

Het verkeer is rustig en we schieten goed op.  Jammer genoeg moeten zowel de van als de inzittenden ook zo af en toe bijtanken echter.  Dat doen we halverwege North Carolina.  Daar gooien we de van vol en halen we lunch.

De meisjes hebben allerlei snacks mee, maar Rick en ik bestellen broodjes van Subway.  Dat heb ik alweer een tijd niet gehad.  Ik neem er een met ham, alle verse groentes en de pittige Buffalo saus.  Onderweg eten we het op en het smaakt prima.

Net over de grens met South Carolina is er South Of The Border, een Mexicaans thema kitsch winkelcentrum waarvan je de borden al mijlen van tevoren ziet.

North Carolina zijn we in een paar uur door en over de grens met South Carolina maken we een pit stop.  Daarna neem ik het stuur van Rick over en rijd tot de tank weer bijna leeg is net voor de grens met Georgia.  Het is relaxt rijden met weinig verkeer en een snelheid tussen de 120 en 130 km/u.
Prachtige zonsondergang in Georgia

We schieten zo lekker op dat we besluiten pas bij Jacksonville Florida te gaan eten.  Daar zijn ook meer keuzes voor de veganistische dames. De keuze valt op Green Papaya.  We rijden er eerst voorbij en moeten vijf mijl terug, maar het is de moeite waard.

Terwijl we aan de voorafjes zitten, mango spring rolls voor de anderen en groentesoep voor mij, kijken we of we een hotel in Daytona kunnen vinden.  Rick wil namelijk nog een stuk doorrijden, al ben ik daar niet echt voor.  Het is maar goed dat we dat doen, want alle hotels daar zitten vol.

Het is natuurlijk spring break en weekend in Florida en daar hebben we niet echt bij stilgestaan voor vannacht.  Ook hier in Jacksonville zit veel vol.  Terwijl ik mijn Singapore noodles geniet zoek ik hier in de buurt kamers.  Die zijn ook niet te vinden, maar op Booking.com zie ik nog een suite bij de Hilton Garden Inn.

Rick heeft dat hotel net gebeld en ze zaten vol, maar we hebben al vaker meegemaakt dat ze toch een aantal kamers voor de online sites reserveren.  Op hoop van zegen rijden we er na het eten heen.  Ik ga naar de balie en daar wordt me verteld dat ze niet weten waar Booking.com die kamer vandaan haalde, want ze zijn compleet vol.

Nu ken ik de regels als ex-reisagente prima en zeg dat ze toch een kamer voor ons zullen moeten vinden.  Dat is inderdaad het geval en na twee telefoontjes vinden ze twee heel redelijk geprijsde king kamers bij het Double Tree hotel.  Dat is een veel luxueuzere Hilton keten dan de Garden Inn dus helemaal goed.

Het is maar een paar kilometer verderop.  Rick gaat inchecken en komt triomfantelijk met twee sleutels en verse chocolate chip cookies naar buiten. De meisjes en ik brengen de bagage naar boven, terwijl Rick de van parkeert.  Hij vindt nog net een plaatsje en we realiseren ons wat een mazzel we hebben, want het is overal vol!

Op het Disney Channel speelt de film Ratatouille en die kijken we om alvast in de stemming te komen.  We hebben morgen nog iets meer dan 200 kilometer te rijden.  Als een rit zo makkelijk gaat als vandaag vind ik het heerlijk om een "road trip" te maken in de VS.