Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 04, 2016

Saskia thuis voor spring break

Als ik mijn ogen open zie ik een witte wereld door de lamellen.  Gisteravond was het al begonnen met sneeuwen, maar dat zou niet blijven liggen volgens het verhaal.  Er liggen wel een paar centimeter en de bomen zijn mooi wit, maar gelukkig niets op de wegen.


We maken een paar gepocheerde eieren als ontbijt en met een kop koffie gaan die er goed in.  Dan vertrekt Rick naar zijn werk en ik naar de sportschool.  Daar doe ik een kwartier cardio voor Sharon me komt halen voor een uur personal training.

De messen steken nog steeds in mijn schouders dus we concentreren ons op arm-, buik- en beenspieren zonder de schouders nog verder te belasten.  Na afloop haalt Sharon een hard balletje en gaat daarmee diep in mijn schouderspier.  Het helpt wonder boven wonder, de scherpe pijnen zijn een stuk minder.

Tot ik mijn tienduizend stappen bijeen heb ga ik nog een uurtje op de ARC trainer.  Een fijn ding, alleen slapen mijn tenen altijd na afloop, zo vreemd!  Als ik weer buiten kom is de meeste sneeuw alweer gesmolten, maar het is wel berekoud.

Thuis pak ik in voor onze reis morgen en bestel online een quinoa linzen soep van Panera.  In datzelfde winkelcentrum ligt de plaatselijke apotheek waar ik eigenlijk nooit kom.  Ik heb echter Sudafed nodig en die kun je alleen bij de apotheek krijgen.  Ik realiseerde me niet dat ze zoveel hadden hier!  Ik vind er ook de andere dingen, die ik nodig heb en besluit dit plaatselijke bedrijfje vaker te bezoeken.

De soep van Panera smaakt weer prima en dan kleed ik me warm aan om Cosmo zijn wandeling te geven.  Ik loop expres weer naar de bloeiende boom in de buurt.  Die bloesems laten zien dat de lente toch echt in aantocht is.  De eigenares komt net naar buiten en ik geef haar een compliment over de boom. Ze zegt er heel blij mee te zijn, maakt haar iedere ochtend weer vrolijk.  Ik begrijp het helemaal.
 

Net als ik terugkom komt Saskia aanrijden met Flapjack en Pig.  We geven de katten meteen hun vlooienbehandeling, hopelijk voorkomt dat vlooien in huis.  Zo grappig hoe Flapjack zich onmiddellijk weer thuisvoelt. Hij zoekt zijn favoriete plekje op een van de stoelen op.
Arme Cosmo moet wel zijn eten weer even delen
 
Saskia gaat even naar de mall voor leggings en Whole Foods voor snacks voor de reis.  Intussen kijk ik de een na laatste aflevering van Downton Abbey.  Wat ga ik die serie missen!  Gek hoe ik er ook pas laat inkwam, maar nu ben ik dan ook helemaal in.

Rick komt thuis en we gaan het begin van onze vakantie vieren met een etentje bij een voor ons nieuw sushi en ramen restaurant, Kizuna.  Saskia bestelt haar avocado sushi en edamame, Rick en ik verschillende sushi en sashimi.  Het is lekker, maar we vinden het erg duur.  Voorlopig houden we het maar bij de sushi restaurants waar we vaker heen zijn geweest, meer vis en minder duur.

We pakken thuis de laatste dingen in en Rick werkt aan mijn laptop zodat ik hem hopelijk morgen mee kan nemen.  Intussen ligt Meike weer naast mij te spinnen en Flapjack aan de andere kant.  Ik mis die rode kater toch wel, zo'n gezellig beest. Morgenochtend gaan we naar het zuiden, ik kan niet wachten!
 

7 reacties:

Anoniem zei

Goede reis en gezelligheid samen! Greet

Marie zei

Ik wens jullie een hele fijne (en veilige!) reis!

Anoniem zei

Ik ben niet zo'n Delfts blauw fan.Toch vind ik blauw wel een mooie kleur.Een tante van me had een origineel Delfts blauw servies van de Porceleyne Fles uit Delft. Dat vond ik weer wel mooi. Bij Xenos vind ik jaarlijks wel iets in die geest voor vrienden in de States. Die vinden het prachtig. Die slapende tenen had ik vroeger ook altijd als we lang gingen fietsen. Is vervelend.
Jullie gaan een heerlijk weekje naar de zon, om jaloers op te zijn.
Geniet ervan. Goeie reis en veel plezier.
Groetjes Wil

Marieke zei

Goede reis. Geniet ervan!

Marion2 zei

Wat ben je toch een geluksvogel: weer naar het zonnige zuiden! Heerlijk, hoor. Hoop alleen dat jullie geen vlooiencircus bij thuiskomst aantreffen :/.

Marion2 zei

O ja, goed om te horen dat jouw nagels juist steviger worden van de gelnagellak. Dat biedt weer perspectief :). Ik vond het al zo'n vreemd verhaal van de styliste. Ik zag vorige keer namelijk geen gebrek toen de lak eraf was.

Petra zei

@Greet - Dank je!

@Marie - Dank je wel

@Wil - Ik denk dat Delfts blauw en andere Nederlandse dingen (zoals tegeltjes met gezegdes) in het buitenland leuker zijn. Vroeger hadden wij die in Nederland ook niet.

@Marieke - Gaan we zeker doen

@Marion - Dat spulletje is gelukkig zeer effectief dus laten we hopen van niet