Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 17, 2016

St. Patrick's Day

We hebben vannacht met alle vijf de ramen open geslapen en dat resulteert in gewekt worden door een waar vogelconcert zodra het licht wordt.  Wat zijn er hier toch veel zangvogels!  De cardinaaltjes zijn het makkelijkst te herkennen met hun typische lied.

Rick staat op en ik doezel nog wat verder, maar het lukt me eindelijk deze week om voor negenen uit bed te komen!  Uit Disney World heb ik een nieuwe lekker grote Grumpy mok meegenomen en schenk daar de koffie, die Rick al heeft gezet, in. 

Die komt er echter net zo snel weer uitlopen.  Er blijkt een heel lange barst van boven naar beneden in de mok te zitten, die voor ik er koffie indeed niet te zien was.  Zo jammer en online zie ik diezelfde mok ook niet. 

Mijn oorspronkelijke plan was om naar Lifetime te gaan om te sporten. Maar onze airconditioning boven werkt nog steeds niet en de warmere dagen zijn om de hoek.  De monteur van Airflow kan vanochtend al komen dus ik verander mijn plannen en ga de elliptical boven doen.


Charles, de monteur, is al kind aan huis dus heeft mij niet nodig om dingen aan te wijzen.  Ik blijf dan ook gewoon sporten terwijl hij aan het werk is.  Net als ik mijn tienduizend stappen bijeen heb roept Charles dat de airconditioning het wel weer doet, maar dat hij nog een onderdeel moet bestellen en hopelijk volgende week ermee terug kan komen.

Het is intussen weer zeventien graden buiten en ik kies "lente"kleren, maar wel een groen topje. Vandaag is het namelijk St. Patrick's Day en die Ierse feestdag wordt hier in de VS ook ruimschoots gevierd.  Als je geen groen draagt heb je kans geknepen te worden (niet dat dat mij ooit is overkomen, hoor).

Al dagen heb ik enorme zin in een bagel met gerookte zalm en cream cheese.  Die ga ik bij Manhattan Bagel halen.  Tot mijn verbazing hebben ze hier zelfs groene bagels voor St. Patrick's Day!  Ik vind ze er niet erg appetijtelijk uitzien, al weet ik dat het enkel kleurstof is.

Na mijn maaltje opgepeuzeld te hebben lijn ik Cosmo weer aan voor een lange wandeling door de buurt.  Iedere dag is de natuur weer ietsje meer ontwaakt.  Onze Japanse kers zit dik in de knop en ik denk erover morgen eens naar de boompjes in Washington te gaan kijken.

Met mijn telefoon maak ik weer een aantal foto's van de bloesems en bollen.  Ik moet zeggen dat hij prima macro foto's maakt.  Wat een genot is het weer die ontluikende natuur!

Voor Lisa komt om me een massage te geven ga ik nog gauw naar Safeway voor een paar boodschappen en om de van vol te gooien met benzine.  Die is nog steeds erg goedkoop met $1,89 per gallon! 

Net als Lisa aan komt rijden ben ik weer thuis.  Voor Cosmo heeft ze weer een snoepje mee en is dus zeer geliefd bij hem.  Al heb ik minder pijn dan een paar dagen geleden, de massage is broodnodig.  Mijn hele rechterhelft van mijn lichaam is volgens Lisa ontstoken.  Het is een uur afzien, maar ze zegt het geheel wat losser gekregen te hebben.

Tijdens de massage kwam Kai op onze Facebook chat "kletsen" met zijn zussen.  Hij wil gaan samenwonen met Bea en zoekt nu iemand voor zijn kamer.  Erg leuk voor hem dat het zo goed gaat tussen hen.

Ook Katja heeft goed nieuws.  Ze had een interview bij een college niet ver bij hen vandaan en dat ging heel goed.  Ze is er dus vrijwel zeker van dat ze er zal worden aangenomen al zal ze tot begin mei moeten wachten op de officiele brief.  Erg fijn, want dan kan ze in augustus al beginnen met haar versnelde BSN. 

Saskia heeft haar haar een heel stuk korter laten knippen.  Het hangt nu net op haar schouders. Het staat haar goed en is ook beter voor haar haar, want al dat kleuren heeft het er niet gezonder op gemaakt. 

Rick en ik gaan St. Patrick's Day vieren bij The Old Brogue.  Om acht uur hebben we er een reservering en we vertrekken wat vroeger, zodat Rick zijn traditionele Guinness biertje van tevoren kan genieten.  Ik heb geen druppel Iers bloed in mij, maar Ricks grootvader van moeders kant was Iers.

Het eten is weer heerlijk en een Iers duo speelt leuke en bekende liedjes.  Rick neemt de bangers als voorafje en ik de gerookte zalm op een aardappelpannenkoekje.  We delen die beiden, de bangers doen me wat aan saucijzebroodjes denken.  De zalm is werkelijk heerlijk!
 

Als hoofdgerecht neem ik de zalm en spinazie in bladerdeeg.  Rick neemt een "boxty", stoofvlees in een aardappelpannenkoek.  Ik neem daar een stukje vlees van en ga bijna terug naar mijn kindertijd toen ik zulk "draadjes"vlees niet weg kon krijgen.  De zalm is werkelijk verrukkelijk.

Het dessert is een keuze tussen whisky cake en broodpudding.  Daar hoeven we geen van beiden over na te denken, want broodpudding is niet ons ding.  Ik vind de whisky cake ook alleen maar lekker waar die in whisky gedoopt is dus veel eet ik er niet van.

Intussen klappen we mee met allerlei bekende Ierse liedjes.  De stemming zit er goed in en als ze "What shall we do with a drunken sailor" inzetten wordt er enthousiast meegezongen.  Dat liedje ken ik ook nog van de vierde klas lagere school!

Ieder jaar is dit weer een leuke manier om St. Patrick's Day te vieren.  We betalen en verlaten de gezelligheid.  Vroeger zouden we langer zijn gebleven, maar ik ben altijd erg moe na een massage en Rick moet morgen weer vroeg op. 

4 reacties:

Becs zei

Wat leuk voor Kai dat hij wil gaan samen wonen! En wat fijn dat het zo goed is gegaan voor Katja. Hopelijk komt de officiele brief snel binnen. Heb je een foto van Saskia en haar nieuwe coupe?

Anoniem zei

Dat is ideaal voor Katja als ze daar aangenomen wordt. Kai is weer een stap verder, leuk voor ze. Benieuwd hoe Saskia's nieuwe coupe is. Al dat verven is zeker niet goed voor je haar. Zie het ook bij Cathy. Mijn kapper gebruikt al jaren een kleuring op oliebasis en dat merk ik wel.Veel zachter voor je haar.
Bij ons staan er ook al een paar bloesemstruiken in bloei. Mooi toch he.
Ik wil nog even ingaan op Kai zijn vraag. Wat betreft de afstand is Venlo toch het meest voor de hand liggend. En Stayokay's heb je door het hele land.
Via www.grenskantoor/ venlo kan hij online zijn aanvraag indienen.
Waarom duurt het hier 5 dagen en wordt het je niet toegestuurd? Dat heeft allemaal met veiligheid te maken. Omdat er voorheen nogal eens blanco paspoorten uit de gemeentehuizen werden gestolen is men overgegaan tot een veiliger procedure. Dat houdt in ; aanvragen bij het gemeentehuis. Die sturen de aanvraag naar het provinciehuis . Na verwerking terug naar het gemeentehuis waar het in de kluis wordt bewaard tot je je paspoort ophaalt.
Gelukkig is het tegenwoordig 10 jaar geldig en dat scheelt weer.
Zo'n grenskantoor is anders wel handig en dichterbij dan b.v. de ambassade in Duitsland. Ga je ook niet even naar Berlijn. Zoals Cathy laatst voor hun paspoorten naar San Francisco moest, voorheen was dit Los Angeles. Kost je toch een ticket en een nacht hotel.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Wat een goed nieuws vandaag.
Met de kinders gaat het goed, de A/C gemaakt. Goeie massage gehad en een heerlijk Iers etentje.
Het ei is uit gekomen vandaag. Jippie. Ik moet mezelf een schop onder je weet wel geven om achter de pc vandaan te komen.
Alvast een heel gezellig weekend, Bea

Petra zei

@Becs - Helaas, ik heb Saskia moeten beloven de foto tussen ons te houden. Ik respecteer het als ze dat vragen, want tenslotte kan iedereen dit blog lezen.

@Wil - Mijn kapster gebruikt ook organische produkten en mijn haar ziet er ondanks regelmatig verven erg gezond uit. Kai gaat naar Enschede en logeert bij een vriendin, die hij ook ontmoet heeft.

@Bea - Ik wil er ook de hele tijd naar gaan kijken. Vond het wel eng toen een van de ouders erop leek te gaan staan, maar ik neem maar aan dat hun instinct ervoor zorgt dat ze het in leven houden