Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 01, 2016

Een mislukte aprilgrap

Gisteravond voor het slapengaan heb ik stiekem de lades van Ricks ondergoed en zijn sokken omgewisseld.  Geen geraffineerde aprilgrap, maar ik kon het niet laten.  Als we samen thee en koffie gedronken hebben gaat Rick naar boven om zich klaar te maken.


Een half uurtje later komt hij doodgewoon en schoon weer beneden.  "Heb je niets gemerkt aan je ondergoed en sokken?", vraag ik. Nee, want hij had nog een extra paar in zijn koffer!  Hij gaat boven kijken wat ik dan gedaan had en komt lachend, maar teleurgesteld weer beneden.  In tegenstelling tot mij vindt Rick het erg leuk om voor de gek te worden gehouden, ha ha.

Op het internet vermaak ik me met de vele grappige sites.  Zo heeft Open Table, een app waarmee je restaurantreserveringen maakt nu de mogelijkheid om je telefoon te likken en gerechten te proeven.  VCU, Saskia's school, heeft niet meer de regels dat studenten een SAT moeten doen om toegelaten te worden, in plaats daarvan moeten ze een tattoo laten plaatsen. Tats for SAT's is het motto.

Alaska Airlines gaat binnenkort naar Lilliput vliegen zodat hun passagiers dezelfde avonturen als Gulliver kunnen beleven. Hun 737 zal dan ook krimpen.  Duolingo heeft een kussen uitgevonden waarmee je in een nacht een taal kunt leren (als dat eens zou kunnen!) en zo zijn er nog veel meer.  Hebben jullie nog leuke gevonden?

Het heeft vannacht geregend, maar als ik Cosmo uitlaat kan dat zonder jas, want het is al 17 graden.  Op weg naar de sportschool zie ik ook stukken blauwe lucht verschijnen en op de radio hoor ik dat het prachtig weer wordt vanmiddag. 

Sharon heeft een intensief uur personal training voor me in petto met ook veel rekken en strekken.  Daarna doe ik nog een uur cardio op de ARC trainer en dan is het weer genoeg voor vandaag.  Thuis kleed ik me in zomerkleding en besluit zoveel mogelijk van de warmte te gaan genieten, want die duurt nog niet.

Bij Noodles & Company bestel ik een Japanese Pan buff bowl, salade van verschillende groentes en garnalen met een Aziatisch sausje.  Ik geniet er buiten in het zonnetje van.  Ik ben niet de enige, want het terras zit vol.

Dan loop ik naar Petco waar ik wat botjes en een nieuwe houder voor Cosmo's poepzakjes koop.  Ik vind dat zo handig aan zijn riem en de zakjes vergaan in de natuur. 

Mijn volgende stop is niet de belopen, Bird Watchers.  Daar koop ik een zak nieuwe vogelvoer en meer maiskolven voor de eekhoorns.  Ook zegt de verkoopster dat het nu al tijd is om de kolibrie voerbuisjes op te hangen.  Ik ben benieuwd of dezelfde kolibrie er weer op af zal komen.

Gisteravond heeft Cosmo de macarons, die ik van Pastry Xpo mee had genomen, gevonden en opgegeten.  Daar baal ik van en besluit bij Whole Foods nieuwe te halen.  Eigenlijk vind ik die zelfs lekkerder.  Ze worden in ieder geval goed opgeborgen nu!

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Ik ben niet de enige die de hond uitlaat en Cosmo heeft de vervelende gewoonte helemaal uit zijn dak te gaan als hij een andere hond ziet.  Die hond was mij nog niet opgevallen dus Cosmo verrast me en boem daar valt mijn telefoon terwijl ik hem in toom probeer te houden.

Natuurlijk valt het ding op een van de hoeken en daar gaat het "gorilla" glas! Gelukkig heb ik er garantie op wat er ook mee gebeurt, maar balen is het wel.  Vanavond ook maar eens naar een beschermhoes ervoor kijken.

Het is inmiddels zo'n 26 graden dus warm genoeg om met de laptop op het deck te gaan zitten. Heerlijk, deze temperaturen!  Ik zie de natuur om me heen gewoon opengaan! De andere soort "trosjes"kersenbloesem staat op springen en de dogwoods ook.
Een late magnoliasoort

Eerder kwam Rick thuis met een fles Aperol en ik heb er vandaag prosecco bij gekocht.  Tijd voor de eerste Aperol spritz van het seizoen.  Het smaakt heerlijk!

Als Rick thuiskomt gaan we dus naar de mall.  Daar gaan we mijn kapotte telefoon verruilen voor een nieuwe.  Dat duurt altijd nogal lang en ik heb veel pijn.  Rick stelt voor dat hij de telefoon gaat halen en ik vast naar Brio ga waar we willen eten.

Dat neem ik met beide handen aan. Ik vind meteen een tafeltje in de bar en bestel mijn martini met bloody Mary mix.  Omdat ik denk dat ik me gedeeltelijk zo naar voel van de honger bestel ik ook de carpaccio als hapje.  Jammer genoeg heb ik geen telefoon om die te fotograferen, want er wordt me toch een enorme bak met carpaccio voorgezet!

Omdat het werkelijk heel heel dunne biefstuk is, is het niet zoveel als ik had verwacht en wel heel erg lekker.  Rick komt met mijn nieuwe telefoon en we bestellen hoofdgerechten. Ik heb gamba's met spinazie, asperges, tomaat en orzo met farro.  Het is heel erg lekker en licht.  Rick is echter niet erg te spreken over zijn biefstuk, die veel te doorgebakken is.  De chef had dat ook door en Rick krijgt een heel nieuw gerecht mee naar huis.  Hij is van plan dat morgen als lunch te eten.

Thuis heeft Rick mij nog even te pakken, want hij zegt macaron kruimels in de keuken te zien. Maar gelukkig "April fools!". Dan gaan de voeten omhoog en probeer ik de pijn wat uit mijn heupen en benen te masseren.  Morgen moeten die natuurlijk weer goed dienst doen.  Ik zie ernaar uit zes Belgen onze mooie hoofdstad te laten zien.  Hopelijk werkt het weer mee, al zal het niet zo warm zijn als vandaag.

8 reacties:

Anja zei

Jammer dat je 1 april-grap mislukte, ik vond hem leuk!
Succes met je 1e rondleiding van dit seizoen.

Anoniem zei

Geniet van jouw eerste rondleiding van dit jaar met mijn 6 landgenoten. Ik kijk al uit naar de beschrijving en foto's van jouw verslag.
Groeten van Hilde uit B.

Anja L. zei

Jammer dat je grap de mist in ging.
Op internet zag ik leuke grappen voorbij komen. Ik dacht dat onze dierentuin een grap had maar ze kregen gisteren echt twee panda's.
Veel succes met je rondleiding.

Marieke zei

Haha, jammer dat het niet lukte Rick in je grap te laten tuinen. Ik had het idee dat er veel grappen waren dit jaar. Vooral de deodorant met tompoucegeur van de Hema en de rfid-chip voor kinderen vande Mediamarkt vond ik leuk. Veel plezier met je eerste rondleiding van het jaar!

marielle zei

Heel leuk je 1 april grap. Om te onthouden. Hier was de grap dat het raket ijsje ophield te bestaan. Of dat je bij een vakantie huisje een hond kon huren. Ook was er een digitale luizenscanner voor de scholen. Erg grappig allemaal. Fijn weekend!

Tink zei

Onze county, de Washinton Clunty Sheriff's Office had een heel leuke originele 1april grap vond ik.
I hopp dat ik de link kan plaatsen hier in de comments. Hij was geplaatst op Twitter. Lees vooral de paters release. :-)
https://twitter.com/wcsheriff/status/715916746494881792

En dan was er Google die Nederland en de fietsen op de hak nam. Erg leuk gedaan!

Dutch, bikes, Google, what can I say? Who needs a Tesla when you have self riding bikes?
http://youtu.be/LSZPNwZex9s

Tink zei

Nee de links werken niet. Ik probeerde het nog een keer met html code, maar dat liet het comment niet toe.
Jammer want ze waren echt grappig.

Petra zei

@Anja - Gelukkig werd het een leuke rondleiding. De kop is eraf dit jaar.

@Hilde - Het was zeer aangenaam gezelschap, jouw landgenoten!

@Anja - Volgend jaar beter, ik blijf 1 april leuk vinden hier

@Marieke - Ja, beiden zag ik ook voorbij komen, erg leuk, inderdaad

@Marielle - Dat soort grappen vind ik leuk!

@Tink - Die van de self riding bikes had ik gezien, die van de sheriff helaas niet, maar was vast erg leuk