Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 25, 2016

Een prachtige, zomerse maandag

Rick staat om een uur of zeven op en ik ben eigenlijk ook al klaarwakker.  Soms krijg ik juist in bed veel pijn en vandaag is dat het geval.  Voor achten verlaat ik dus mijn bed om te gaan genieten van het schitterende weer.

Als Rick afscheid genomen heeft neem ik mijn koffie en English muffin met ei en kaas mee het deck op.  Voor het eerst dit jaar kan ik buiten ontbijten.  Het zal nog niet duren dus ik geniet er extra van.  Zeker met de vrolijke geraniums, die Rick dit weekend in de bakken deed.

Voor mijn personal training wil ik al een gedeelte van mijn cardio doen, dus ik ga vroeg naar Anytime Fitness. Daar doe ik drie kwartier op de ARC trainer en dan komt Sharon me halen.  Na de rondleidingen voelen mijn benen moe aan dus we doen voornamelijk bovenlichaam oefeningen.  Het halve uur vliegt voorbij!

Als de rest van mijn cardio ook klaar is loop ik terug naar de van.  Het valt me op wat een concert aan vogelgezang het is op het moment.  Ik herken de cardinaaltjes, maar de andere liederen kan ik niet een twee drie plaatsen.
Deze foto heb ik al jaren willen maken, een cardinaal in de dogwood boom, de Virginia staatsvogel en -bloem

Laatst zag ik een grappig plaatje langskomen op Facebook waarop een man gecharmeerd naar al het gezang luisterde, terwijl de vogels elkaar seksuele uitnodigingen toeriepen.  Zo grappig, want het is natuurlijk voornamelijk een partner zoeken met je mooiste lied als vogel.

Voor de lunch haal ik een Thaise kip flatbread van Panera en eet die in gezelschap van Cosmo op het deck op. Het is verleidelijk om gewoon te blijven zitten, maar Cosmo wil duidelijk wandelen en ik besluit hem mee naar Great Falls te nemen.

Daar is het vrij druk.  Niet alleen met andere hondenwandelaars, maar vooral ook met Joodse families, die aan het picknicken zijn.  Het is Pesach en dat wordt duidelijk enthousiast gevierd. Zodra ik het pad oploop is het gedaan met de drukte.

De adelaars zie ik heel ver weg zitten aan de andere kant van het nest dus dat is geen interessante foto.  Daarentegen hebben de Canadese ganzen en eenden kleintjes, zo schattig!  Een soort ken ik niet en ik vraag een park ranger, die net langsloopt of zij de naam weet

Dat is niet het geval dus ik besluit het thuis op te zoeken.  Het blijkt de "common merganser" te zijn, of in het Nederlands "grote zaagbek" vind ik online.  Zo schattig, die moeder eend met haar kleintjes, die soms echt over het water rennen, zo snel gaan ze!
Er zijn ook veel mooie wilde bloemen, die het geheel lekker kleurig maken.  Ik neem plaats op een steen aan de rand van de rivier om gewoon van het uitzicht te genieten.  Helaas is Cosmo net een kleuter met gering geduld.  Hij begint te piepen en dan is mijn zen moment voorbij en ik loop verder

Dit keer sla ik uitkijkpunt een en twee over en ga alleen naar drie waar je alle watervallen kunt zien.  Ik zie hoe ze water reddingen oefenen met grote blauwe opblaasboten en terwijl ik een filmpje maak komt er ook net een kayaker van een van de watervallen naar beneden. 

Cosmo krijgt weer meer dan genoeg aandacht tot zijn genoegen.  Bij Great Falls blijft hij nooit staan omdat hij niet verder wil, eerder gaat hij zeuren omdat ik ergens te lang draal.  Het blijft ons favoriete park, zo'n voorrecht om het zo dichtbij te hebben!

Thuis drinken Cosmo en ik beiden flink wat water, want dat was ik vergeten mee te nemen.  Dan rijd ik naar Whole Foods waar ik spullen voor het avondeten en een paar boeketten tulpen haal.  Gelukkig groeien die nog in de vaas, want van een boeket snijd ik teveel van de steel zodat ze maar net boven de vaas uitkomen, oeps!

Nu heb ik het verdiend, lekker in de hangmat met een biertje.  Ik begin ook een nieuw boek op mijn Kindle. Eindelijk heeft Monique Martin weer een nieuwe in haar serie met Simon en Elizabeth. Zij doet tijdreizen enorm goed!

Rick komt thuis en werkt nog wat in de tuin.  Ik maak de worteltjes schoon en als Rick klaar is kruidt hij ze en gooit ze op de barbecue.  Ook de biefstukkabobs (voor Rick) en kipkabobs (voor mij) gaan daarop.  Verder hebben we ook olijfbrood erbij. 

Het is weer smullen geblazen en dat lekker buiten op het deck, want het is nog 27 graden.  Terwijl we eten belt Katja.  Zij heeft teleurstellend nieuws gekregen.  De school waar ze vrijwel zeker van was dat haar aan zouden nemen heeft haar op de wachtlijst gezet.

De vrouw waar ze haar interview mee had zei haar dat ze Katja zeker zou aanbevelen en was zo positief dat Katja het idee had dat ze aangenomen zou worden.  Daarom heeft ze twee andere scholen afgeslagen.  We hebben erg met haar te doen, maar gelukkig zijn er nog vier andere scholen waar ze goede kans heeft.


Het bijt natuurlijk wel en dan zou ik weer even daar willen zijn voor moederlijke opvang. Gelukkig doet Kevin erg zijn best haar beter te doen voelen.  Ik hoop zo dat ze snel ergens waar ze heen wil aangenomen zal worden!

Foto's van de baby eendjes en Great Falls staan hier

7 reacties:

Tineke zei

Wat een prachtige foto van de Virigina vogel en boom in bloesem !
Ja, je wilt altijd het beste voor je kinderen; kan me je gevoel voor Katja heel goed voorstellen. Onze dochter zit vandaag voor de 2e ronde sollicitatie gesprekken voor een baan in nederland; zo spannend; waar krijgt ze een baan en waar gaan ze wonen, wat zo bepalend is voor hoe dichbij wij kunnen meeleven en de kleinkids zien!!
Hier somber, koud regenachtig weer; volgende week op vakantie naar Texel met een groot deel van de familie; we kijken ernaar uit.
Maar eerst nog een bliksem bezoek van dochter uit vs voor haar werk en 1 dag bij ons; never a dull moment.
Hoe vond Saskia en vriendin nederland? Wanneer ga je Bea zien?

Anja L. zei

Je foto is heel mooi!
Wat heerlijk zo'n middagje in de hangmat, drankje, goed boek, wat wil een mens nog meer.
Hier is het weer winterjas en handschoenen weer. Terwijl ik dit schrijf valt er natte sneeuw uit de lucht en zie ik het gras wit worden, brrrr.
Wat een pech voor Katja!
Fijne dinsdag.

Marion2 zei

Ik herken de situatie van Katja. Wij hadden vorige week nog een dergelijke toestand met een stage en eerder met onze oudste, ook om een opleidingsplek. Ontzettend vervelende en lastige toestanden zijn dat. Het is bij hen helemaal goed gekomen en bij Katja gebeurt dat ongetwijfeld ook. Het zou me ook niets verbazen als ze straks alsnog aangenomen wordt. Of ze vindt iets wat uiteindelijk nog beter blijkt te zijn.

Ik ben jaloers op jullie weer! Toen ik vanochtend de gordijnen opendeed, lag er sneeuw. Verder is het koud en volgt de ene bui de andere op.

Anoniem zei

Wat jammer voor Katja zeg, logisch dat je dan dichtbij wil zijn. In Central Park was het ook al druk bezocht door joodse families inderdaad.
Grappig idee dat ik nu kan zeggen..tot over een paar dagen.
Groetjes, Caroline

Anoniem zei

Wat een naar nieuws voor Katja, het komt vast goed maar toch!
Wat is het toch een heerlijk park om heen te gaan en wat een prachtige foto's. Al die schattige kleintjes.
Hier is het drama weer. Ik hoop dat het niet te koud en te nat is voor al die kleine vogel babies.
Groet, Bea

Anoniem zei

Wat jammer voor Katja , ze had toch meerdere scholen aangeschreven dus het zal vast wel goed komen met haar opleiding.
Fijn dat Rick dit weekend alvast de geraniums geplaatst heeft , het ziet er gelijk zo vrolijk uit met die kleuren. Daar moet ik nog een paar weken mee wachten want het is hier zo koud, zelfs met nachtvorst.De wind giert door alle kieren en luchtkokers door de flat. Morgen is het Koningsdag en er werd al via diverse media een oproep geplaatst om je vooral warm aan te kleden als je naar buiten gaat.Door die koude wind uit de Poolstreken lijkt het wel winter !!!!
Mooi die foto bij Great Falls, zo'n waterval kan je uren naar kijken. Dat ondervonden wij jaren geleden bij Lake Tahoe. Een prachtige tocht door de omgeving gemaakt en uitrusten bij een waterval.Cathy zat er toen voor een half jaar. Lang geleden alweer.
Groetjes Wil

Petra zei

@Tineke - Saskia moet nog gaan, die gaat half mei. Wij zullen Bea hopelijk in de herfst ontmoeten.

@Anja - Onvoorstelbaar hoe koud het bij jullie is!

@Marion - Ik ben er ook van overtuigd dat het wel goed komt met Katja. Hooguit wordt haar studie nog een jaar uitgesteld (niet dat zij dat wil).

@Caroline - Ja, leuk! Ik hoop voor jullie dat het weer hier meevalt op donderdag

@Bea - Hier wordt het ook weer koeler, maar niet koud meer, gelukkig

@Wil - Great Falls is ook altijd weer anders. Inderdaad, je kunt er uren naar kijken!