Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 15, 2016

Een schitterende vrijdag!

Rick zei gisteravond dat hij om half zeven op zou staan.  Als ik om kwart over zeven mijn ogen opendoe en hij ligt nog naast me wordt me duidelijk dat hij zich verslapen heeft.  Ik wek hem en verschrikt staat hij meteen op.  Gelukkig vertrekt hij toch nog op tijd voor zijn presentatie.

Nu ben ik ook wakker, maar heb nog geen zin om op te staan.  Ik doezel wat verder en pas een uurtje later ga ik naar beneden. Lisa eet daar ontbijt en zij vertrekt meteen daarna naar Maryland.  De reden voor haar reis hierheen is het vinden van een huis voor mijn neef en zijn gezin. Lisa gaat vandaag de hele dag met een makelaar op pad.

Na mijn ontbijt van ei, spinazie en champignons werk ik wat correspondentie af.  Ik lach me ook rot om Saskia's katten, die genieten van wat "vogel tv" met eekhoorns en vogels op het deck.  Als de eekhoorn weer eens in de horrendeur hangt springt Pig zo hoog als ik een kat ooit heb zien springen!

 

Pig is nieuwsgierig naar mijn draakjes

Dan moet ik er weer aan geloven, de elliptical.  Ik voel me tot nu toe deze week heel goed en denk dat zowel het weer als het vele bewegen daarmee te maken heeft.  Tijdens het sporten kijk ik naar shows op HGTV, een van mijn favoriete zenders.

Net als ik klaar ben gaat de telefoon en ik zie het nummer van mijn zusje verschijnen.  We hebben alweer een tijdje niet gesproken dus we kletsen lekker bij. Alles gaat goed daar in het hoge noorden.

Voor mijn lunch haal ik een Mediterranean flatbread van Panera.  Die eet ik voor het huis op en geniet weer van het lekkere zonnetje.  De hele komende week wordt het schitterend weer, hoera!!!

Cosmo gaat weer al te graag mee voor zijn wandeling.  Ik fotografeer de mooie bloesems onderweg weer en kan het niet laten heel diep in te ademen bij de seringenstruiken.  De mensen in onze buurt houden de struiken keurig bij.
De roze dogwood is een van mijn favoriete bloesems

Het is een graad of achttien en in een jasje prima te doen op het deck waar we 's middags geen zon krijgen.  Ik haal mijn Amy Brown feetjes kleurboek tevoorschijn en kleur een van de feetjes in pastel lentekleuren. 

Dan ga ik nog even naar Whole Foods voor wat snacks en drankjes voor het weekend.  Ik neem ook een fles prosecco mee, zodat we Aperol Spritz cocktails kunnen maken.  Ik heb helemaal zin in dit weekend!

Voor het huis geniet ik nog van het zonnetje, terwijl Cosmo en Apollo ravotten.  Rick komt thuis en we nemen wat pita chips en hummus als snack, want we zullen pas om half negen gaan eten.

Als Lisa terugkomt is haar eerste nieuws dat haar vlucht morgen geannuleerd is vanwege een sneeuwstorm in Denver.  Gezellig, zo blijft ze nog een nachtje!  Ook heeft ze twee geschikte huizen voor onze neef en gezin gevonden en skypet met hen om ze ervan op de hoogte te stellen. Ze kiezen uiteindelijk een van die twee dus Lisa's reis is succesvol geweest.

Saskia komt thuis en eet haar avondeten, want al zal er veel veganistisch op het menu staan waar we gaan eten, zij wil er niet aan.  We gaan Ethiopisch eten bij Meaza.  Dit is nieuw voor Lisa en we smullen van de injera met pittige rundvlees-, vis- en groentegerechten.  Het lijkt niet veel als het wordt geserveerd, maar we krijgen het absoluut niet op!  Het is zeer smakelijk, mijn favoriet zijn het visgerecht en de linzen.

Terug thuis gaan de voeten omhoog.  Het weekend is begonnen en zeker anders dan anders!  Ik zie ernaar uit.  Het zal in ieder geval "wall to wall sunshine" zijn, zoals een van de lokale meteorologen het noemt.

Meer bloesemfoto's hier

3 reacties:

Bente zei

Wat lekker dat jullie een Ethiopier hebben! Ik moet daarvoor altijd wachten tot NL.
Mooie lentefoto's van jullie buurt. Het is bij ons ook nog niet zo warm als normaliter maar ik krijg hier nooit echt een lentegevoel.

Tineke zei

prachtige foto's van de bloesems; mijn japanse kers begint te kleuren en gaat volgende week waarschijnlijk bloeien; hogere temperaturen.
Wij hebben deze week onze dochter met gezin naar mooier en groter huis verhuisd, ik heb de tuin medeverhuisd , is erg leuk geworden.
fijn en gezellig weekend met je gasten toegewenst

Petra zei

@Bente - Door de vele bloeiende bomen krijg je inderdaad wel een lentegevoel hier

@Tineke - Jij ook een heel fijn weekend gewenst!