Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 22, 2016

Een wat grijze vrijdag

Het is bewolkt als ik wakker word, maar het lukt me toch om kwart over acht op te staan. Rick vertrekt naar zijn werk voor de laatste keer deze week (ik werk dit weekend dus dit is mijn laatste "weekenddag", ha ha)  en ik schenk een lekkere kop koffie in.  Rick heeft mijn Eeyore kop daarvoor klaargezet en het weer komt wel wat overeen met de regen op die kop.


Er wordt vandaag wat regen voorspeld, maar ik besluit er geen Eeyore om te worden, al heb ik wel meer pijn.  We hebben de regen hard nodig en hopelijk helpt het de branden in Virginia te bestrijden.  Er woeden vier grote bosbranden, waaronder degene waar ik gisteren over schreef.  Allemaal gesticht, wat bezielt mensen toch?

Na een ontbijt van twee gepocheerde eieren met spinazie en kaas vertrek ik naar Lifetime Fitness. Daar "bevries" ik mijn lidmaatschap voor de zomer van 1 juni t/m 30 september.  Heel fijn dat die optie bestaat, ik betaal slechts $10 die maanden om mijn lidmaatschap courant te houden.

Dan loop ik naar boven voor mijn cardio. Ik begin op de laterale machine en na een half uur verplaats ik me naar een van de ellipticals.  Weer een half uur later naar de loopband en dan heb ik 15000 stappen bijeen.  Ik zie de weegschaal met deze meerdere beweging ook een heel klein beetje omlaag gaan en dat is ook een goede trend.

Op weg naar huis drupt het.  Ik douche en kleed me in zomerkleding, want het is warm en vochtig.  Gisteren zag ik bij de Whole Foods in Fair Lakes dat ze soft shell crab hadden.  Dat is een van mijn lievelingseten en slechts kort beschikbaar.

Via de drukke I66 rijd ik erheen en neem plaats aan de visbar.  Daar hebben ze, blijkt, een heel menu met verse visgerechten en oesters voor $2.  Ik heb daar vandaag geen interesse in en bestel het broodje soft shell crab met salade. Het smaakt me opperbest!

Dan rijd ik naar de Shell in Vienna waar ik een uitlaatgasinspectie moet laten doen.  We hebben hier in Virginia, want dat verschilt per staat, een APK-achtige inspectie per jaar.  Daarbij willen sommige counties, waaronder de onze, ook een uitlaatgas inspectie iedere twee jaar.

Gelukkig slaagt DRAAKJE met gemak en kan ik er weer twee jaar tegenaan met de stickers op mijn nummerbord.  De tester parkeerde de van recht naast een pomp en ik heb maar 10 mijl in mijn tank.  Ze zijn wat duur hier, maar ik krijg tien cent korting van Giant, wat het "tijd (om naar de goedkopere pomp te zoeken) is geld" maakt.

Mijn uitgroei is weer te zien en bij Lofty Salon haal ik poeder om die te bedekken tot ik weer een kleurbeurt nodig heb.  Er zijn twee kleuren, die misschien werken voor mij en Carmen probeert ze uit.  We zijn het erover eens dat ik de "rode" nodig heb. 

Als ik thuiskom is het weer droog en komt de zon zelfs voorzichtig weer naar buiten. Tijd om Cosmo aan te lijnen, die er vandaag zin in heeft. Hij stopt geen enkele keer en snuffelt erop los.  Vind ik niet erg, de kleuren in de buurt zijn zo mooi!

Op het deck ga ik wat lezen, maar dan begint het weer te spetteren.  Daar blijft het bij, maar te nat om buiten te zitten.  Ik "klets" wat met Kai, die nog steeds smoorverliefd op zijn Bea is.  Ik kan niet wachten haar te ontmoeten!
Hij kijkt zo onschuldig maar het is duidelijk dat hij iets begraven heeft
Aha!

Rick komt thuis en we gaan naar Pazzo Pomodoro voor het avondeten.  Daar zit de bar vol, maar een van de tafeltjes daar is nog vrij.  Iedereen kent ons hier en dat maakt het zo gezellig.  We bestellen beiden pizza's.  Die zijn net als ik ze uit Italie herinner, die van mij met allerlei groentes en hij is heerlijk!

En zo gaat het weekend in.  Voor mij een werkweekend met beide dagen rondleidingen.  Het weer ziet er redelijk uit met alleen morgenochtend kans op regen.  Hopelijk niet, maar ik neem mijn paraplu mee.

4 reacties:

Anja zei

Veel plezier tijdens je rondleidingen!

Marion2 zei

Haha, die Cosmo! Was het een speelgoedje van hemzelf?

Wat zien de struiken in jullie buurt er schitterend uit!

Heerlijk, zo'n echt Italiaanse pizza!

Unknown zei

Onze bulldog kwam in de week binnen met zwarte poten... we wisten niet van wat, tot we gistren ontdekten dat hij in het metertuintje alle sla had uitgekrabt...

Petra zei

@Anja - Dank je, gek, het is werk en soms voelt het ook zo, maar altijd weer leuk

@Marion - Ja, zijn speeltje. De azalea's hier zijn prachtig!

@Ann - Oh nee, toch! Dat is echt niet leuk! (maar je moet er misschien toch stiekem om lachen)