Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 20, 2016

Genieten van de lentekleuren en het heerlijke weer

Het lukt me deze week redelijk goed bijtijds op te staan.  Ik ben vanochtend zelfs klaarwakker om acht uur!  Denkelijk helpt het ook dat we de lamellen open hebben, zodat de zon zijn werk doet en het licht ons wekt.

Rick vertrekt al gauw naar zijn werk en ik rooster een paar wafels.  Natuurlijk drink ik daar ook rijkelijk koffie bij en lees wat online.  Ik wil echter herhalen wat ik maandag deed, namelijk de helft van mijn cardio voor personal training doen.

Deze prachtige azalea bloeit in de tuin van onze net wegverhuisde buren en ik geniet er ieder jaar weer van, want hij komt boven ons hek uit

Het is vandaag wel wat koeler dan gisteren dus ik doe voor de zekerheid een jasje aan.  Het is echter schitterend weer, geen wolkje aan de lucht.  Ik doe drie kwartier cardio voor Sharon me voor het halve uur personal training komt halen.

Dat gaat snel en ik heb alweer het gevoel veel gedaan te krijgen in een half uur.  Tijdens de rest van mijn cardio kijk ik naar CNN.  Gisteren heeft New York gestemd en Donald Trump weer ruimschoots gewonnen.  Wat bezielt mensen toch??? 

Terug thuis douche ik gauw en besluit dan bij Noodles & Company te gaan lunchen. Ik bestel dit keer een pastagerecht.  Buiten op het terrasje geniet ik ervan.  Het is heerlijk in de zon!

Na het eten loop ik nog even naar Walgreens en Whole Foods voor wat boodschappen en rijd dan naar huis.  Daar lijn ik Cosmo aan, maar volgens mij verveelt de buurt hem.  Hij stopt de hele tijd dat hij niet verder wil.  Misschien moet ik hem binnenkort maar weer de natuur in nemen.  Energie kan het niet zijn, want hij rent de hele middag langs ons hek als er andere honden langskomen.
 
Met dit mooie weer heb ik zin om te fotograferen.  De lente maakt me zo blij!  Al die kleuren en de blauwe luchten en de zingende vogels!  Dit jaar duurt het hier ook wat langer dan gewoonlijk, helemaal goed.

Met mijn fototoestel mee rijd ik naar Meadowlark Gardens.  Daar betaal ik de $5 entree (over een jaar is het maar $2,50, soms is ouder worden leuk).  Er is nog niet veel in bloei, maar ik geniet van mijn wandeling.  Er zijn zonnende schildpadden en bluebirds, die hun nestjes bewaken. 

Ook het feeentuintje hier is altijd mijn favoriet.  Iedere keer is het weer anders en het inspireerde mij mijn tuintje te maken.  Na zo'n anderhalf uur heb ik dorst en loop terug naar de van.  De tuinen zijn altijd weer prachtig en ik voel me naderhand weer helemaal zen.

Het is wat te koel om in de schaduw op het deck te zitten, maar Cosmo en ik genieten van het warme zonnetje voor het huis. Rick komt vroeg thuis om het gras te maaien en dan grillen we weer voor het avondeten.  Vanavond worstjes (de mijne kip met spinazie, Rick bratwurst), broodjes en paprika en ui op de barbecue. Heel erg lekker!

We zijn er trots op al vier avonden thuis te hebben gekookt.  Grillen is ook zoveel makkelijker en lekkerder en ik heb zoveel meer energie op het moment.  Het is gewoon opvallend en ik geniet daar heel erg van!  Lang leve de lente en het rustige weer!

De lentefoto's van vandaag staan hier

3 reacties:

Anoniem zei

Heerlijk toch, van de lente/zomertijd worden we heel happy! Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Prachtige foto's met die kleuren!

Inge

Petra zei

@Henny - Inderdaad! Dat het maar lang mag duren!

@Inge - Ja, he? Het is zo genieten op het moment!