Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 21, 2016

Holland in Haymarket

Het is wat bewolkt als we opstaan, maar er wordt weer lekker en ook zonnig weer voorspeld.  Rick heeft de koffie al klaarstaan en ik rooster snel een paar wafels. Cosmo is op het moment dol op de tuin en ik krijg hem niet naar binnen.

Prima, dan ga ik wel alleen naar boven voor mijn cardio op de elliptical. Vandaag heb ik niet zoveel tijd dus na een uur houd ik het voor gezien.  Gauw douche ik en laat Cosmo dan even uit.  Het is koeler dan ik had verwacht en nog steeds bewolkt.


De voorspelde 24 graden is het zeker niet.  Ik doe dus wel een jasje aan als ik op pad ga.  Ik heb met Anja en Lia afgesproken elkaar bij de Whole Foods in Fairfax te ontmoeten.  Daar hebben ze een enorme salade bar en we nemen een picknick daarvan mee.

Dan rijd ik ons naar Haymarket naar de Burnside Farms.  Hier is het Holland in Haymarket festival gaande met velden vol narcissen en tulpen.  Het is een half uurtje rijden en dan parkeer ik de van op hun parkeerveld. Opvallend is wel hoe heiig het is, terwijl het helemaal niet vochtig is.

We nemen onze salades mee naar de picknicktafels en smullen ervan.  Dan lopen we naar de ingang en betalen entree.  Je kunt de bloemen ook plukken (voor $1 per stuk, nogal duur), maar dat doen we geen van drieen.

Er zijn veel moeders met kleine kinderen aanwezig en ik kan het niet laten van sommigen een foto te nemen.  Ze vinden de bloemen allemaal zo mooi!  De vele klompen zijn er nog steeds, maar nieuw dit jaar is een molen en alle twaalf Nederlandse provincievlaggen.  En gek genoeg hebben de boeren hier niets met Nederland te maken (behalve dat alle bollen daar vandaan komen).
 
De provincie vlaggen

Na een uurtje gaan we weer huiswaarts.  Ik denk de weg wel te weten, maar ga de verkeerde kant op en opeens realiseer ik me dat ik naar het westen in plaats van het oosten rijd.  Gelukkig is er net een rotonde en ik keer om.  Zonder verder oponthoud zet ik de andere twee dames weer af bij de Whole Foods.

Omdat ik nog vlees of vis voor vanavond nodig heb loop ik de winkel binnen, daar vind ik echter niets van mijn gading en besluit satespiesjes te gaan halen in Vienna.  Daar denk ik rook te ruiken, maar dat kan toch niet?  Er wordt niet gegrild of zo hier.

Eenmaal weer thuis ga ik op het deck zitten lezen, wachtend op mijn masseuse.  Ik denk weer rook te ruiken en dan zendt Rick me een email dat de rook van de enorme brand in het Shenandoah National Park deze kant op kwam.  Er wordt zelfs gevraagd niet 911 te bellen, tenzij je echt vuur ziet, zo sterk is het soms. Hopelijk helpt de voorspelde regen morgen de brand wat te blussen!

Lisa komt met haar massagetafel en geeft me weer een prima massage.  Ik heb me de afgelopen tijd een stuk beter gevoeld door het vele bewegen, maar zij merkt dat mijn beenspieren een stuk strakker staan. 

Dat is het gevolg dan weer van het vele lopen, maar hee, het geeft mij minder pijn dus ik blijf het doen.  Lisa vindt dat ik verder lang niet zoveel probleemgebieden heb als gewoonlijk en stelt voor voor de zomer op een maandelijkse massage over te gaan. Helemaal goed.

Rick komt thuis en we maken het avondeten.  Rick grilt de sate en de groente (overblijfselen van gisteren en eergisteren) en ik kook de bruine rijst en warm de pindasaus op.  Die pindasaus doet me erg aan echte satesaus denken.  We smullen buiten op het deck van het maal en zijn er trots op deze hele werkweek al thuis gegeten te hebben.  Het is zo verleidelijk hier om te laten bezorgen!

Vanavond ben ik erg verdrietig.  Al heb ik haar nooit persoonlijk ontmoet, ik had veel online contact met een van mijn Facebook "vriendinnen" met kanker.  Zij is helaas gisteren veel te vroeg, net vijftig, overleden.  Het raakt me meer dan ik zou denken van iemand, die ik feitelijk niet "kende".

Foto's van de tulpen van vandaag staan hier

8 reacties:

Anja zei

Het was een leuke, gezellige dag!
Triest dat C zo jong is overleden. Sterkte, het houdt je toch bezig!

Corry zei

Veel te jong! Het blijft een verschrikkelijke ziekte. In mijn omgeving ook weer een aantal mensen met kanker en ook allemaal nog jong. Word er naar van.

Anoniem zei

Jullie zijn inderdaad goed bezig. Lekker gezond thuis eten.
Wij hebben ook in Florida weer gezien hoe makkelijk het thuisbezorgen en afhalen van eten is.
Je moet een hele goede discipline hebben om het bij normale en gezonde porties te houden.
Alvast een heel gezellig weekend, Bea

Marion2 zei

Wat leuk dat ze zelfs de provincievlaggen bij de bloemen hadden. Ik ken eigenlijk alleen die van Friesland. Als ik de foto's zo zie, krijg ik zin om binnenkort eens naar De Keukenhof te gaan. Moet het wel eerst wat beter weer worden (9 graden en regenachtig komende week).

Anoniem zei

Wat leuk die klompjes! 😏
En welke vlag hoort bij Limburg? Geen idee!

Naar de Keukenhof moet je 1x in je leven naartoe!

Anoniem zei

Sorry, vergeet altijd mijn naam, groetjes Inge

Sandrah zei

Het is een rot ziekte! En 50 jaar is nog veel te jong. Sterkte.

Bijzonder al die provincie vlaggen. Ik zag al wat foto's op Facebook en wilde nog vragen of je een foto kon plaatsen van de vlag van Utrecht. Maar eigenlijk wist ik wel dat dat niet nodig zou zijn. :)

Hopelijk zijn ze de brand in het Shenandoah NP snel meester.

Sandra

Petra zei

@Anja - Ja, gek eigenlijk,kennelijk blijf je toch hopen dat er een wonder zal gebeuren.

@Corry - Ja, ik probeer maar weer zoveel mogelijk van het leven te genieten en mijn geliefden vaak te laten weten hoeveel ik van ze houd

@Bea - Het "probleem" hier is juist dat we ook buitenshuis heel gezond kunnen eten. Daardoor wordt het zo verleidelijk niet te koken.

@Marion - Vreselijk, die kou daar! De Keukenhof heb ik nog nooit bezocht, staat op het "ooit doen" lijstje

@Inge - Ik weet de vlag van Limburg ook niet. Keukenhof staat op het lijstje

@Sandra - Ik had gehoopt dat het vandaag flink zou regenen, maar meer dan een paar druppels hebben we niet gehad dus ik vrees dat de brand zich enkel verspreid