Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 11, 2016

Onverwachts prachtige lentedag

Het is maar somber als Ricks wekker afgaat.  Ik draai me dan ook nog een aantal keren om.  Rick heeft de koffie al gezet en als ik net met een kop zit neemt hij afscheid om naar zijn werk te gaan.  Vroeg vanmiddag zal hij terug zijn, want hij gaat vanavond op reis.

Mijn ontbijt bestaat vanochtend uit een veganistische chocolate chip banaan muffin.  Daar bak ik een eitje bij, dus vegetarisch is het wel, maar veganistisch niet. Voor de sportschool laat ik Cosmo even uit en merk dat het een stuk warmer is dan de afgelopen paar dagen.


Dan rijd ik naar Anytime Fitness en doe alvast wat cardio voor Sharon me komt halen voor een half uur personal training.  Als ik me ooit zorgen maak om onze kinderen moet ik mezelf eraan herinneren dat die niet halen bij wat haar zonen uithalen.  Het halve uur gaat super snel en ik heb het gevoel goed bezig geweest te zijn.

Op de ARC trainer doe ik meer cardio.  Intussen zie ik de zon tevoorschijn komen en neem me voor Cosmo vanmiddag voor een lange wandeling mee te nemen.  Het is opeens ook maar liefst twintig graden. Dat terwijl het zaterdag nog sneeuwde!
De tulpen zijn voor het eerst in dagen ook weer open

Thuis maak ik me gauw klaar en haal dan lunch van Panera.  Ik neem groentesoep en een tomaat basilicum boterham met tonijnsalade.  Die eet ik in het zonnetje voor het huis op.

Snickers en Ninja van hiernaast hebben meteen door dat er vis is.  Als ik klaar ben duikt Snickers de papieren zak in en likt het papiertje waar de tonijnsalade nog een beetje aanzat schoon.  Ninja zou graag willen, maar Snickers is hier de baas. Ze zijn vriendjes, maar kennelijk is er wel een hierarchie, zo grappig!

Rick komt terug om in te pakken en neemt om kwart over drie afscheid.  Hij gaat tot woensdagochtend naar Kansas City.  De komende twee nachten zal ik dus weer alleen zijn.  Toch vind ik dat minder erg dan vroeger, toen ik ook voor drie kleine kinderen zorgde, die ook nog eens steevast ziek werden als Rick weg was.

Tijd voor een wandeling door de prachtig bloeiende buurt.  Cosmo gaat maar al te graag mee.  Onderweg maak ik natuurlijk de nodige foto's.  Als ik weer bijna thuis ben laat de basisschool uit en komt er een stroom kinderen, wandelend, op de fiets en op de step langs op weg naar huis (als je minder dan een mijl van school woont is er geen schoolbus).

Een meisje draagt een trui met "American School The Hague" erop.  Ik vraag haar of ze daar gewoond heeft en ze antwoordt in het Nederlands dat ze er drie jaar op zat.  Nu woont ze twee jaar in onze buurt.  Ik complimenteer haar dat ze zo goed Nederlands spreekt en hoop dat ze het bij zal houden (zeg ik niet tegen haar).  Ik heb zoveel baat gehad bij het leren van een tweede taal op jonge leeftijd en onze kinderen ook.

Het is zo lekker buiten dat ik voor gewoon zonder iets te doen ga genieten van de kleuren en geluiden van de lente.  Een van de redenen dat ik nooit naar muziek luister als ik wandel of hardloop is dat ik helemaal op wil gaan in mijn omgeving.  We hebben zoveel zangvogeltjes hier, dat is al een concert op zich.

Vanavond hebben Sara en ik weer afgesproken voor ons maandelijkse happy hour bij Sea Pearl.  Ik neem er een Uber heen en vind dan uit dat ze hun uren veranderd hebben en nu maandag gesloten zijn. 

Gauw sms ik Sara en we besluiten dan naar Cyclone Anaya te gaan.  Aan restaurants geen gebrek hier en op hun terrasje genieten we van een happy hour margarita en guacamole.  Die laatste is belachelijk weinig voor $5.  Maar genoeg voor ons en het is heerlijk om weer buiten te kunnen zitten.

Sara heeft geen plannen voor het avondeten en we besluiten naar Four Sisters te gaan.  Gezellig dat ik vanavond niet alleen hoef te eten!  We delen de overheerlijke loempiaatjes en dan neem ik weer de vis met rijstpapier.  Sara neemt de groente pho en die ziet er ook wel heel erg lekker uit!

Na het eten roep ik weer een Uber, maar die heeft moeite me te vinden.  Ik zie hem op de app vlakbij, maar heb mijn locatie ge-smst en eindelijk krijgt hij die sms kennelijk.  Een heel aardige man, die zich uitgebreid verontschuldigd, maar duidelijk is de gps niet altijd heel precies.

Het komt allemaal goed en tien minuten later zet hij me weer thuis af.  Daar voer ik de katten en ga dan lekker tv loeren.  Cosmo houdt me gezelschap, zo gezellig! Ik zou echt niet zonder hond willen zijn.

Meer bloeiende buurtfoto's staan hier

4 reacties:

Anja L. zei

Hier is het ook lekker weer maar helaas zie ik het alleen vanachter het glas op kantoor. Maar het is in ieder geval lekker fietsen naar het werk en naar huis.
Ik heb ook nooit dopjes in mijn oren hoor, ik vind het veel te leuk om alle verschillende vogels te horen fluiten.
Rick is op het moment best vaak op reis lijkt mij. Wel fijn dat je niet alleen hoefde te eten. Heerlijk als er zoveel keus is om uit eten te gaan.
Fijne dinsdag!

Anoniem zei

Heerlijk! Eindelijk lekker weer!
Wat wonen er veel Nederlanders in Amerika, bofkonten 😉 Zouden wij ook wel willen,
(Nog wat vegan tips voor Saskia: in Rdam, suefoodrotterdam, sajoer en de lekkerste acaibowl bij picknick Rotterdam. In A'dam: roots)

Heb jij misschien een tip om de auto te parkeren in Washington? En dan te voet naar bezienswaardigheden te gaan. Het liefst natuurlijk een rondleiding door jou...... Maar geen idee hoe we onze reis gaan invullen (nog bedankt voor de tips trouwens voor new England)

Groetjes Marjon (vergeet steeds mijn naam te vermelden)

Petra zei

@Anja - Ja, Rick reist weer wat vaker. Maar zo een a twee nachtjes alleen vind ik goed te doen. Langer niet.

@Marjon - Ik zou niet parkeren in Washington, maar de metro gebruiken. Niet alleen is het moeilijk en duur om te parkeren, het verkeer is ook nog eens slecht. Jullie hebben nog niets vastgelegd neem ik dan aan dus probeer een hotel met gratis parkeren net buiten de stad te vinden, zoals de Holiday Inn in Rosslyn. Stuur me gerust een email als je hulp nodig hebt.

Anoniem zei

Dankjewel!
Marjon