Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 27, 2016

Opeens kil vandaag

En dan zijn we alweer halverwege de week.  Het regent als we opstaan en is beduidend koeler dan de afgelopen paar dagen.  Rick gaat naar zijn werk, ik neem Cosmo mee voor zijn wandeling.  Het miezert nog, maar voelt niet koud met zo'n vijftien graden.

Het is (natuurlijk) Koningsdag in Nederland.  Vanavond is er een feest op de ambassade, maar ik zou eerst een rondleiding hebben morgen en dan wil ik niet laat uit.  De rondleiding is verzet, maar ik was te laat om nog kaartjes voor het feest te scoren.  Niet getreurd, we zijn zaterdag ook voor een groot Koningsfeest uitgenodigd.

Om het toch een beetje te vieren neem ik een stroopwafel als ontbijt en drink koffie uit mijn Nederlandse "patriottische" Blond Amsterdam mok.  Dan rijd ik naar Anytime Fitness om eerst wat cardio te doen voor Sharon me komt halen voor de personal training.


Dat halve uur gaat snel voorbij en na afloop wil ik nog wat meer cardio doen.  De motivatie ontbreekt me echter en ik haal mijn tegenwoordige doel van 15000 stappen niet.  Ach, ik geef mezelf toestemming om van de saaie machine af te gaan. 

Thuis douche ik en kleed me wat warmer aan (te warm blijkt later, zo moeilijk kleding voor deze "tussen" temperaturen te vinden).  Ik werk wat correspondentie bij en voel dan mijn maag rommelen (een stroopwafel is duidelijk geen vullend ontbijt).

Voor de lunch bestel ik Panera's you pick two, een kop groentesoep en een tonijnsalade sandwich op tomaat basilicum brood.  Ik eet het daar op en het smaakt me prima.  Dit weekend worden er in ditzelfde winkelcentrum drie minuten rijden van ons huis (en ja, ook binnen loopafstand) maar liefst drie nieuwe restaurants geopend!

Ik lijn Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Ondanks het wat sombere weer, al is het droog, geniet ik toch van de vele kleuren.  De azalea's zijn nu op hun hoogtepunt, maar de wilde bloemen zijn ook prachtig.
Deze heet hier Creeping Charlie, maar komt oorspronkelijk uit Europa
Prachtig, toch?

Tussen wandelingen door ga ik naar Whole Foods voor het avondeten.  Rick en ik wilden eigenlijk crab cakes, maar die zijn klein en $10 per stuk!  Dat gaat niet door.  Ik bel Rick en we vinden samen een alternatief.

Cosmo heeft het vandaag helemaal goed, want hij krijgt nog een wandeling.  Dit keer met Chris en PJ.  Chris en ik hebben elkaar alweer een paar weken niet gezien en dus meer dan genoeg te bekletsen.  Als ik weer thuis ben heb ik zomaar 24000 stappen gezet!  Had ik niet gedacht op zo'n sombere dag!
Binnen een maand van helemaal dor tot zo groen!

Rick komt thuis en we smullen van onze samengeraapte maaltijd.  Ik heb weer de blackened zalm, net als gisteren, zo lekker!  Rick heeft zijn geliefde kalkoenborst.  Daarbij erwtjes en worteltjes, een favoriete groente voor ons en rozemarijn brood.  Dat laatste is zo lekker!  Rick heeft het even in de oven gelegd en ik zou er zo een heel brood van opkrijgen (maar houd me in).

Eerder vandaag boekten we met Kai zijn reis hierheen deze zomer.  Hij zal voor twee weken komen van 26 juli tot en met 11 augustus.  Bea komt niet mee, te duur voor haar.  Kai vliegt terug naar Milaan, zodat hij haar ouders kan ontmoeten.

Vanavond klets ik met de meisjes.  Katja heeft heel veel moeite met haar leven nu.  Ze vreest niet bij een andere school aangenomen te worden en dat zou een jaar moeten wachten betekenen.  Heel moeilijk, maar ik probeer haar voor te houden dat het niet het einde van de wereld is.

Saskia plant nog steeds haar reis naar Europa.  Ze heeft het zo druk met werken, school en appartement schoonmaken dat plannen met Kaylee er niet van komt. Echter, ze moeten nog een slaapplek vinden in Dublin voor een nacht en hun andere gastvrouwen en -heren laten weten wanneer ze komen. Het zal allemaal wel goed komen, hoop ik.

4 reacties:

Nina zei

Wat moeilijk dat Katja zich nu zo onzeker voelt! Wanneer weet ze of ze ergens is aangenomen?
24000 stappen, wauw goed hoor!
Nog een vraag over de foto van de crudities een paar dagen geleden: wat is dat roze met geelachtige schil? Lijkt wel een exotische vrucht. (en ziet er allemaal heerlijk uit!)
Jullie kunnen nu gaan aftellen tot wanneer jullie Kai weer zien, super fijn!

Anja L. zei

Ik duim voor Katja!
Lekker dat Kai komt maar wat jammer dat het voor Bea te duur is om naar jullie te komen maar het zal er vast nog wel eens van komen.
En Saskia zal ook alles wel op tijd in orde maken. Zij kan in ieder geval uitkijken naar een leuke trip.
Een aardige temperatuur daling bij jullie. Hier kan het niet veel slechter worden, wat een kou. Ik heb vanochtend gelukkig 20km kunnen fietsen in droog weer maar nu komen de buien weer af en aan.
Fijne donderdag!

Anoniem zei

En dankzij ons geen Koningsfeest........dat proberen we morgen, vrijdag dus, goed te maken, Ingeborg

Petra zei

@Nina - Ze moet misschien nog tot juli wachten voor ze meer hoort. Die "vrucht" is een watermeloen radijs.

@Anja - Zou leuk voor Kai zijn om Bea te laten zie waar hij op is gegroeid en hopelijk zal het er eens van komen. Het weer is opeens wat wij "Nederlands weer" noemen. Heel ongewoon zo dagen achtereen miezeren

@Ingeborg - Ik weet niet of we anders wel gegaan zouden zijn, hoor, dus voel je niet schuldig. Het is goed dat we uitgesteld hebben, zo te horen gaat het morgen tenminste niet zo plenzen als vanochtend