Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 13, 2016

Tulpen bij het Nederlands Carillon en mijn schoonzusje hier

Maar goed dat ik de lamellen dicht heb, want de zon schijnt wel heel uitbundig de kamer binnen vanochtend!  Cosmo kan er nog onderdoor kijken en ziet een hond voorbijkomen.  Tja, dan is het met mijn doezelen gedaan, horen en zien vergaan me!

Gisteravond heb ik mijn koffie al klaargezet.  De eekhoorn zit weer lekker te ontbijten op het deck. Jammer genoeg voor hem wil Cosmo de tuin in en hij springt zo het deck af de tuin weer in!  Voor mijn ontbijt warm ik een ei en ham quesadilla op en de koffie smaakt prima.


Dan rijd ik naar Anytime Fitness en doe een kwartiertje cardio voor Sharon me komt halen voor personal training. In een half uur komen alle spiergroepen aan bod.  Soms prefereer ik het halve uur boven het uur. Daarna doe ik nog een flink uur cardio en dan is het weer genoeg geweest voor vandaag.

Als ik terug naar huis rijd vallen me de mooi bloeiende tulpen bij de historische gebouwen van Vienna op.  Ik parkeer de van en maak een aantal foto's.  Het is zo'n mooie kleurencombinatie met de felblauwe lucht.
 

Lunch haal ik van Panera, een Thai flat bread.  In het zonnetje voor het huis eet ik het op.  Ik moet zeggen, het smaakt heel goed.  Een nieuw broodje voor mij dat ik vaker ga bestellen.

Dan lijn ik Cosmo aan voor zijn wandeling door de buurt.  Hij heeft er vandaag niet veel zin in en laat me telkens een andere richting inslaan.  We lopen toch een half uur door de mooi bloeiende buurt.

Iedere lente heb ik typische uitjes, die ik wil doen.  De kersenbloesems natuurlijk en de bluebells, maar ook de tulpen voor het Nederlands carillon.  Vandaag is daar een prima dag voor, prachtige blauwe luchten en lekkere temperatuur.

Bij het Iwo Jima Memorial vind ik met gemak een parkeerplaats.  Langs dat indrukwekkende monument loop ik naar het carillon dat net het halve uur speelt.  Het speelt ieder kwartier en o.a. op 4 mei ook het Wilhelmus.

Voor het carillon liggen kleine veldjes met verschillende kleuren tulpen.  Op de achtergrond het Lincoln Memorial, Washington Monument en Capitool dat nu half uit de steigers is.  Na de nodige foto's daar loop ik Arlington Cemetery in.

Daar staan ook een aantal bomen mooi in bloei wat mooi is met de vele witte graven.  In dit gedeelte liggen mensen, die net na de Amerikaanse burgeroorlog zijn overleden.  De oudste graven op deze begraafplaats zijn uit de burgeroorlog dus dit moeten een aantal van de eerste graven zijn.

Na nog meer foto's van de tulpen loop ik terug naar het Iwo Jima Memorial.  Daar zit een hele groep van de Honor Flight veteranen dit keer uit Wisconsin.  Een groep mariniers geeft een demonstratie met bajonetten, zo goed gedaan!

Dan rijd ik terug naar huis waar Rick ook weer terug is uit Kansas City.  We werken beiden in de voortuin.  Rick legt nieuwe houtsnippers in de bloemenbedden en dan kan ik mijn feeentuintje weer terugzetten.  Intussen maait Rick het gras en dartelt Cosmo lekker rond.

Om kwart over zes komt Ricks zus Lisa aanrijden.  Saskia zou ook thuiskomen, maar is verlaat.  Met zijn drieen gaan we dus eten bij Natta Thai.  We smullen van onze keuzes.  De knapperige boerenkoolsalade is weer heerlijk.  We kletsen gezellig bij, want het is al heel lang sinds Lisa hier was.
En heerlijke pad thai

Zij is hier om naar huizen voor onze neef en zijn gezin te kijken in Maryland. Ze heeft er vandaag drie bekeken en vrijdag ziet ze er nog zes.  Morgen is ze dus "vrij" en hebben we de hele dag samen. We smeden leuke plannen.

Niet lang nadat we thuiskomen komt Saskia ook thuis om haar tante te zien.  Zij heeft haar twee katten mee.  We genieten van elkaars gezelschap en intussen schrijf ik langzamerhand dit blog.  Nu is het bedtijd.  Ik weet niet of het me gaat lukken morgen een blog te schrijven, want we gaan de dag in Washington besteden.

Foto's van vandaag staan hier

4 reacties:

Anoniem zei

Ik zeg: heel veel plezier in Washington, lekker genieten van elkaar! Groetje van Henny Breedijk.

Ann zei

Geniet ervan !

Sally zei

Mooie foto's zo met die tulpen, ik word daar zo vrolijk van. Veel plezier met je schoonzus

Petra zei

@Henny - Dank je, het was supergezellig vandaag

@Ann - Doen we!

@Sally - Ja, he, ik vind die kleuren ook zo vrolijkmakend!