Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 09, 2016

De dertiende dag achtereen met regen

Ik was jullie de Moederdag video van Kai en Bea nog verschuldigd

Heel ongewoon voor dit gebied zal het vandaag weer een tijdje regenen.  Daarmee zullen we het record voor meeste dagen regen achtereen ooit verbreken.  Niet een record wat ik graag had willen verbreken, maar ja, het weer hebben we niet in de hand.

De zon, die ik nog even zag bij het wakker worden, verschuilt zich dan ook weer snel achter de wolken.  Ik rooster een paar wafels en drink sloten koffie voor ik naar de sportschool vertrek.  Saskia ligt nog op een oor als ik het huis verlaat.

Voor Sharon me komt halen doe ik een half uur cardio.  Ik heb nog steeds een beetje last van mijn knieen dus ik stel de ARC trainer zo laag mogelijk in, zodat ik mijn knieen bijna niet hoef te gebruiken. 

Sharon ontziet ze tijdens het halve uur personal training ook zoveel mogelijk.  Na nog wat cardio rijd ik naar Rite Aid waar ik een paar kniebanden van Ace koop.  Eens kijken of die wat helpen, want niet sporten is met mijn fibromyalgie geen optie heb ik dit weekend weer gemerkt.

Als ik thuiskom is Saskia's auto er niet.  Ik sms haar dat ik thuis ben en douche gauw.  Intussen is Saskia er ook.  In haar auto rijden we naar de Whole Foods in Fair Lakes.  Daar gaat Saskia deze zomer ook werken.

We beginnen met de lunch en ik schep een groot bord met allerlei kleuren salades.  Het is zo lekker!  Allemaal dingen, die ik thuis nooit zou maken en heerlijke combinaties zijn.  Er zitten genoeg veganistische opties voor Saskia bij.

Na het eten gaan we boodschappen doen.  Saskia komt morgen voor de zomer thuis en dus koopt ze een heel aantal spullen in, want volgens haar hebben wij "niets" in huis. Klopt, ons dieet is niet veganistisch en ik koop liever iedere dag vers, zodat we alles ook weer opgebruiken. 

Heel fijn is dat Saskia hier 20% korting krijgt. Op zo'n vol boodschappenwagentje scheelt dat toch flink.  Saskia pakt haar eigen boodschappen in tot genoegen van kassier.  Ze krijgt alles in vier tassen, maar die zijn dan ook goed zwaar.  Wij zijn sterke vrouwen en dragen ze zonder karretje naar de auto.

Saskia heeft lekker katteneten met echte garnalen erin gekocht en terwijl we uitpakken genieten alle vier de katten daarvan.  Flapjack en Pig zijn hier al voor de zomer.  Zulke schattige katers zijn het, al knip ik Pig's nagels wel, want die houdt er wel erg van die overal aan te scherpen!
Voor Saskia terug naar Richmond gaat gaan we nog naar Suntrust.  Daar bestellen we euro's voor Saskia's Europese reis.  Ze vertrekken volgende maandag al!  De euro's zullen later deze week aankomen.

Saskia neemt afscheid en ik ga computeren aan de keukentafel met mijn fototoestel in de aanslag.  Het is een komen en gaan van vogels en eekhoorns op het deck.  De kolibrie komt een aantal keren langs en de cardinaal ruimt de rotzooi van de eekhoorns op.  Ik krijg een aantal leuke foto's.

Intussen is de zon er weer, hoera!  Ik ga er buiten voor op de stoep van genieten.  De buurkinderen fietsen en hun vaders letten op.  Een moeder is op reis en de ander op het punt hun derde kind te krijgen.  Opeens krijg ik een flashback, want zo zaten wij zo'n vijftien jaar geleden ook met onze kinderen.  Zo'n plein is lekker veilig voor ze om te spelen.
 
Als Rick thuiskomt maak ik de komkommersalade met azijn en zout en Rick gooit de burgers op de grill.  Voor mij twee zalmburgers en voor Rick een gewone en een zalmburger.  Het smaakt ons goed!

Dan gaan de benen weer omhoog en ijs op mijn knieen.  Het lijkt te helpen.  Dit weer helpt ook niet met mijn pijnen, veel te wisselvallig!  Ik kan niet wachten tot het minder wordt!

Meer foto's van dieren op ons deck hier

4 reacties:

Greet zei

Wat een leuk filmpje van Kai en Bea! Wat zullen ze een lol hebben gehad met het maken ervan! We duimen dat het weer snel opknapt, over 2 weken komen we jullie kant op. Groetjes Greet

Tineke zei

Wat zien Kai en Bea er gelukkig uit, fijn voor om zo'n filmpje te krijgen.
Gaat Saskia ook Kai in Duitsland opzoeken , tijdens haar europa toer?

Becs zei

Wat fijn dat Sas weer tijdelijk even thuis komt. Waar gaat Saskia precies heen?

Petra zei

@Greet - Als jullie in DC zijn en wij zijn thuis is het misschien leuk iets af te spreken?

@Tineke - Ja, ze gaan elkaar in Muenchen treffen

@Becs - Ze gaan naar Dublin, Nederland en Duitsland