Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 01, 2016

Een druilerig weekend, maar daar laten wij ons niet door kisten

Zaterdag

Alweer is het maar somber weer als we opstaan, maar gelukkig regent het eens niet.  Rick maakt koffie voor mij en thee voor hemzelf en ik pocheer eieren voor ons beiden.  Dan laten we Cosmo even uit.

Het is nu vier maanden geleden dat Kai weer vertrok na de kerstvakantie en dat is het langst dat we een van de kinderen niet hebben gezien.  Hoog tijd om te skypen dus, ook al omdat Kai gisteren jarig was.  We treffen hem thuis, maar Bea is boodschappen doen.  Jammer, want haar had ik ook wel willen zien en horen.  Volgende keer dan maar.

We kletsen gezellig bij voor een uurtje en dan moet Kai aan de studie.  Rick gaat nieuwe schoenen kopen, want die van hem hebben gaten in de zolen!  Voor mij wacht de trouwe elliptical weer boven.  Al spelletjes spelend en lezend krijg ik mijn stappen wel bij elkaar.


Als Rick terug is met een prachtig paar nette schoenen maken we ons klaar om naar de Taste of Vienna te gaan.  Dit is het vijfde jaar dat het gehouden wordt en opbrengsten helpen het Vienna Volunteer Fire Department, oftewel de vrijwillige brandweer hier.

Wij willen hier onze lunch gaan halen.  Ieder jaar zijn er weer meer restaurants vertegenwoordigd en dit jaar tel ik maar liefst 13 verschillende cuisines!  We proberen Zuid-Afrikaanse biltong, Engelse sausage roll (die wel wat op saucijzebrood lijkt), Koreaanse zeewier chips, Vietnamese loempia's en meer.
Biltong is heel erg lekker, maar ook heel erg duur!
Deze Koreaanse zeewier chips een stuk goedkoper en net zo smakelijk

Er is ook live muziek van de muziekschool waar Kai ook een tijdje bij hoorde
 
Er zijn een aantal bekenden aanwezig waar we gezellig mee bijkletsen en voor we het weten zijn er een paar uur voorbij.  Zelfs de zon laat zich even (met de nadruk op even) zien.  Voor we naar huis gaan bekijken Rick en ik de politie helicopter, die net landde toen wij aankwamen nog even.  Wel interessant om te zien hoe het ook een luchtambulance is.

Thuis gaat Rick nu het eindelijk droog is het gras maaien.  Ik neem Cosmo mee voor zijn wandeling.  We zien dat het doek van het zwembad af is en de stoelen alweer opgestapeld staan.  Nog een maand en dan gaat het open, ik kan niet wachten!
 
De kamperfoelie bloeit overal

Voor ons avondeten gaan we naar Crystal City naar het tapas restaurant waar we eerst gisteren heen zouden gaan. Jaleo is een van de drie Spaanse tapas restaurants met dezelfde naam van chef Jose Andres, die meerdere restaurants in DC en Californie heeft. 

Grappig detail is dat Jose, die zelf een Spaanse immigrant is, een restaurant zou gaan beginnen in het Trump Hotel in DC dat in september opent.  Na Trump's opmerkingen dat Mexicanen verkrachters en criminelen zouden zijn heeft hij (en chef Geoffrey Zakarian ook) zich teruggetrokken tot woede van Trump.

Terwijl Rick de auto parkeert vraag ik vast een tafeltje.  Het wordt een heerlijke maaltijd!  Ik ben dol op tapas.  Mijn favorieten van vandaag zijn een heel klein hoorntje gevuld met zalm en foreleitjes (twee hapjes) en de ajo blanco koude soep.  Ook de gin en tonic oesters zijn een bijzondere combinatie.

Rick smult van hamkroketjes waar ik ook wat hapjes van neem, een Spaans omelet en chorizo.  Zo grappig hoe onze keuzes zo heel anders zijn.  Met Katja bijvoorbeeld lukt het me gerechtjes uit te kiezen zodat we kunnen delen, maar Rick vindt zoveel dingen niet lekker, die ik wel heerlijk vind, dat dat met ons niet lukt. Gelukkig is dat ook niet nodig en genieten we beiden van onze keuzes.
Tijdens het eten proberen Rick en ik ook diverse sherries

Jammer genoeg heeft dit weer ook verkeerde invloed op mijn spieren. De pijnlijke trekkingen over mijn hele lichaam zijn weer terug.  Ik houd me er maar aan vast dat dit weer niet kan blijven duren en we het warme seizoen tegemoet gaan.

Zondag

Het lukt me niet meer lekker uit te slapen, want ik word met flink veel pijn wakker.  Rick ligt nog wel in diepe rust dus ik probeer zo zachtjes mogelijk een positie te vinden, die minder acuut pijn doet.  Vooral mijn rechterbeen speelt me parten.  Gek genoeg voelt het alleen pijnloos als ik in beweging ben.

Het regent weer eens als we opstaan. Zo ontzettend ongewoon voor dit gebied om zo lang achter elkaar geen zon te zien!  Als ik niet zoveel gaande zou hebben volgende week zou ik serieus een ticket naar de zon boeken.  Ook al door de pijnen voel ik me best gedeprimeerd en de tranen staan nader dan het lachen.

Rick probeert me te troosten en  stelt voor om lekker ongezond donuts te gaan halen bij Duck Donuts.  Nou, dat hoeft hij geen twee keer te zeggen!  We halen eerst koffies bij de drive thru Starbucks en sluiten dan aan in de Duck Donuts rij. 

Het ruikt heerlijk, want de donuts worden voor onze neus gemaakt. Het is grappig de vele verschillende combinaties langs te zien komen, maar de mijne is toch echt maple icing met bacon bits. Daarvan bestel ik er dan ook twee.

Rick heeft een sandwich van Starbucks, maar eet wel de helft van een van mijn donuts.  Twee donuts zijn mij namelijk net teveel, maar ieder hapje is zo lekker!  Warme verse donuts zijn zoveel smakelijker dan de massa geproduceerde van Dunkin Donuts waar ik niets om geef.

Na het ontbijt neem ik mijn Kindle en telefoon mee naar boven voor mijn uur op de elliptical.  Dat heb ik vandaag hard nodig.  Ik blijf langer doorgaan, omdat het bewegen me zoveel beter doet voelen.  Rick werkt intussen in de achtertuin.  Hij legt anti-onkruid lakens en houtsnippers.
"Onze" eekhoorn zit er goed gevoed uit

Voor de lunch warm ik soep op en Rick maakt broodjes met Leidse kaas.  Ik doe plakjes Goudse kaas in mijn soep, die smelten altijd zo lekker.  Die kaas hebben we allemaal te danken aan Ingeborg, die ik vrijdag rondleidde. 
Snickers is ook dol op kaas en slaat het plakje gewoon uit mijn hand!

Om het sombere weer te ontsnappen hebben we kaartjes voor de bioscoop gekocht.  We gaan The Huntsman, Winter's War kijken.  Wat een heerlijke film!  Het is een voorverhaal over de heks van Sneeuwwitje en haar zus. 

Na afloop vraagt Rick of ik zin heb een drankje te drinken bij Gordon Biersch.  Hij houdt van hun bier en het is gezellig aan de bar.  We delen ook een charcuterie en brie plankje, erg lekker! Intussen bedenken we wat we voor het avondeten willen doen.

Rick wil al een tijdje naar het Indiase restaurant hier, American Tandoor.  Ik was vorige keer niet zeer enthousiast over hun eten, maar soms moet het ook eens Ricks keuze zijn.  Dat restaurant wordt het dus.

De gefrituurde spinazie met peer en blauwe kaas salade is erg lekker en zou eigenlijk genoeg geweest zijn, wat een portie!  Maar goed ook, want mijn gewoonlijke favoriet, spinazie met paneer, de Indiase kaas, vind ik helemaal niet lekker.  Jammer genoeg voor Rick is dit nog steeds niet mijn keuze aan Indiase restaurants.

Misschien is het ook omdat ik gewoon kribbig ben door de pijn.  Ik baal zo, voelde me zo ontzettend goed en opeens is het weer helemaal mis.  We hebben een paar lange autoritten in het verschiet en ik hoop van harte  dat het dan beter zal gaan!

4 reacties:

Anoniem zei

Wat naar dat je zoveel pijn hebt gehad. Jullie hebben wel het beste ervan gemaakt.
Ik zie mooie temperaturen voor vandaag. Dus hopelijk een veel betere dag voor je.
Gezellig om te skypen met Kai. 4 maanden is inderdaad veel te lang.
Groet, Bea

Anja L. zei

Wat jammer dat het weer even zo slecht gaat met je pijnen. Maar de temperatuur gaat ook wel erg heen en weer bij jullie op dit moment. Sterkte ermee!
Toch heb je leuke dingen gedaan dit weekend.
Jammer dat Bea net boodschappen doen was tijdens het skypen met Kai, maar gelukkig heb je hem even gezien en gesproken.
Fijne maandag!

Becs zei

Ik hoop echt dat het weer snel zal omslaan zodat je pijnen minder zullen worden. Kai inmiddels al weer 4 maanden weg... Wat vliegt de tijd toch snel voorbij.

Petra zei

@Bea - Toch hebben we vrij veel contact online en daardoor voelt het niet zo lang. Maar ik zal heel blij zijn Kai in juli weer in levende lijve hier te hebben al is het maar voor een paar weken.

@Anja - Inderdaad, nu een heerlijke middag, maar het dondert alweer in de verte :(

@Becs - Nou, dat zeker! Ik hoop ook op eindelijk eens mooier weer. Ziet ernaar uit dat dat volgende week gaat komen, duimen maar