Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 10, 2016

Een gewone dinsdag

Ach ja, Moeder Natuur vindt het nodig zich ervan te verzekeren dat het record van dagen regen achtereen jarenlang in stand zal blijven.  De weermensen zijn helemaal enthousiast want het kan nog wel tot zondag duren voor we een hele dag zon hebben.


Eerlijk gezegd heb ik er steeds meer moeite mee mijn goede humeur te behouden.  Ik word ook moedeloos van de pijnen, die dit weer me geven. Op het moment vooral in mijn benen en dat is helemaal vervelend, want het belemmert mijn vermogen om te sporten.

Na een ontbijt van sloten koffie en gepocheerde eieren met kaas ga ik naar boven voor de elliptical.  Dat doet mijn knieen echter allerminst goed en ik verplaats me naar de loopband waar ik gewoon op loop.  Dat doet minder pijn, maar vind ik ook een stuk saaier want zo kan ik niet lezen.

Als er een uur voorbij is vind ik het wel weer genoeg geweest.  Ik douche en maak me klaar om naar Fairfax Radiology te gaan.  Het is hoog tijd voor een mammogram en ik belde gisteren voor een afspraak en kon vanochtend al terecht.  Dan ben ik er ook maar meteen vanaf. Bijna grijp ik nog naar mijn deodorant, maar herinner me net op tijd dat die niet mag.

De locatie waar ik een afspraak heb ligt in hetzelfde gebouw als mijn dokterspraktijk, nog geen vijf minuten rijden.  Na een paar formulieren te hebben ondertekend komt de technicien me halen.

Zij is snipverkouden en daar heb ik helemaal geen zin in!  Ik hoor haar tegen een collega zeggen dat haar supervisor heeft gezegd dat ze het niet moet verspreiden zoals vorige keer, gevolgd door het vriendelijke woord "bitch".  Oei!

Tegen mij is ze wel heel aardig, maar ik keer mijn gezicht zoveel mogelijk van haar af.  Ze kucht en snuift en ik bedenk me dat hier misschien ook wel mensen komen, die een verminderde weerstand hebben.  Ik vind het maar vreemd dat ze zo met de patienten bezig mag zijn.

Gelaten doorsta ik de zeer pijnlijke foto's.  Ik moet toegeven dat ik daardoor altijd langer wacht dan zou moeten met deze test.  Gelukkig lukken de foto's allemaal meteen en kan ik weer vertrekken.  Hopelijk ben ik er weer voor tenminste een jaar vanaf.

Het is intussen lunchtijd en ik besluit mijn favoriete combinatie maaltijd bij Panera te gaan eten.  Dat is een kop kippensoep met een halve tonijnsalade sandwich op tomaat basilicum brood.  Ik geniet er in het restaurant van, thuis is soms zo stil.

Het smaakt me allemaal prima.  Na afloop rijd ik nog even naar Whole Foods en Pie Gourmet om inkopen voor ons avondeten te doen.  Bij Pie Gourmet dacht ik Rick ook te verrassen met een van hun verse fruittaarten, maar die vitrine is kapot en overal ligt koelwater.  Geen verse fruittaarten dus vandaag.  Wel zo goed voor de lijn zullen we maar denken (al had ik mijn zinnen gezet op kersen).

Om twee uur heb ik een afspraak om mijn haar te laten doen.  Het miezert als ik bij Lofty Salon aankom en als Carmen me een glas wijn aanbiedt neem ik dat van harte aan.  Terwijl mijn kleur intrekt speel ik Candy Crush Saga en geniet van de wijn. Lekker ontspannend allemaal!
 
Met verf in mijn haar en het eindresultaat

Als ik twee uur later weer naar buiten stap schijnt de zon zowaar!  Een UFO is het op het moment, ik heb al heel wat grappige opmerkingen op Facebook gezien.  Daar moet ik dus optimaal gebruik van maken.

Met Cosmo maak ik een wandeling door de buurt terwijl ik bijklets met Christine.  Dan lees ik wat op mijn vlinderbankje voor het huis.  Als de zon achter de huizen verdwijnt wordt het mij te koel ondanks dat het twintig graden is.

Tegelijkertijd met Rick komen Saskia en een vriend van haar uit Australie aan.  Saskia is nu klaar met haar tweede jaar college.  Volgend jaar begint ze met een volle lading, ik heb echt het gevoel dat het stukken beter met haar gaat, gelukkig. 

Dan, de Australier, is uitwisselingsstudent en heeft een semester in Nashville gestudeerd. Hij wil nu wat van de VS zijn en blijft hier tot zondag logeren.  Saskia en hij vertrekken vrijwel meteen naar Washington voor een concert.

Rick en ik eten vanavond de shepherd's pie van Pie Gourmet met een regenboogwortelsalade van Whole Foods.  Heel makkelijk, maar ook ontzettend lekker is het!  Beiden zullen we vaker halen. 

Dan gaat er weer ijs op mijn knieen en Icy Hot op mijn nek en schouders.  Gewoonlijk is het hier half mei al in de twintig graden en zoveel regendagen achtereen zijn funest voor mijn spieren.  Als ik niet zoveel gaande had zou ik een vlucht naar het zuiden boeken tot na het weekend!


6 reacties:

Bente zei

Nou, in het Zuiden (van de US) regent het ook flink hoor. En dat sturen we allemaal naar jullie door. ;-) Vandaag was het voor het eerst een beetje warm (28C) maar het is hier ook nog koel voor de tijd van het jaar.
Ik bekeek net het weerbericht voor Washington en heb toen maar een paraplu en poncho in mijn tas gedaan. Na een verregend Jazzfest nu dus een verregend weekend Washington. En te bedenken dat een van de redenen om NL te verlaten het klimaat was.

Anja L. zei

Wat een pech dat het maar blijft regenen. Hier krijgen we waarschijnlijk een heel koud Pinksterweekend, en dan ben ik natuurlijk net vrij. Het is lekker zonnig en warm als ik werk en als ik vrij ben wordt het weer koud. Jammer hoor.
Je hebt weer een mooie kleur in je haar. Ik laat het vrijdag ook verven maar ik ga voor een lichtere kleur als ik nu heb, met het zonnige weer (dat er hopelijk weer komt) bleekt mijn haar toch al snel dus dan maar meteen wat lichter laten maken.
Die mammogrammen zijn zo vervelend om te laten maken. Ik stel het ook altijd uit maar ja, ik wil het wel laten doen.
Fijne woensdag!

Tink zei

Een bad met Epsom salt voor je knieën zou ook goed helpen!

Het is grappig om te zien dat het weer aan beide kusten totaal zijn omgedraaid.
Wij zitten al weken in de 20-30C en alle bomen hebben hun bloesem al verloren en we doe onze staat naam, de groene staat weer eer aan.
Voor mij hoeft het niet zo, we klaagden al dat we van de herfst rechtstreeks het voorjaar in gegaan zijn en nog geen sneeuw gezien hebben. :-)

Anoniem zei

Wat een weer! Fijn dat het goed gaat met Saskia.
Niet leuk van die pijnen. Heb je al eens aan aquarobic gedacht? Goed voor je spieren, maar ontziet je gewrichten.
Groetjes Marjon

Petra zei

@Bente - Nou, precies, dat heb ik de afgelopen paar weken ook al een paar keer verzucht!

@Anja - Dat uitstellen ken ik. Het moest dan ook echt nu. Vervelend dat het net kouder wordt als je vrij bent. Ik heb goede hoop dit weekend de zon eindelijk weer te zien!

@Tink - Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen. Ik wil wel wedden dat het hier op het moment net zo groen is als daar, dit weer is een paradijs voor onkruid!

@Marjon - Ja, ik heb een tijdje aquarobics gedaan, maar ik vond het saai, want hier wordt het vooral voor ouderen gegeven en dan is het heeeeel langzaam

Anoniem zei

Oh... Hahaha, nee, dat is niks dan 😀
Groetjes, Marjon