Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 27, 2016

Een luie zomerse vrijdag

Alweer is het een schitterende dag  als we opstaan. Vanochtend zelfs al 26 graden als ik om half negen naar buiten stap.  Rick vertrekt naar zijn werk en ik geniet van gepocheerde eieren en de door hem gezette koffie op het deck. 

De broeders van een andere moeder, zo schattig!
 

Voor ik naar de sportschool vertrek vervang ik de lentespullen voor het huis met de zomerse vlaggetjes en deurhangers.  Ook wied ik het feeentuintje want alle esdoorn helicoptertjes willen kleine esdoorntjes worden.  Nu zijn miniboompjes best leuk, maar ze groeien snel uit tot echte bomen.

Dan moet ik eraan geloven en rijd naar Anytime Fitness.  Daar volbreng ik een uur cardio en mijn 10000 stappen doel.  Na nog wat rekken en strekken rijd ik gauw weer huiswaarts, want ik wil eigenlijk helemaal niet binnen zijn met dit weer.

Toch besluit ik thuis ook even gauw binnen de lentespullen op te ruimen en de zomerspullen van zolder te halen.  Het moet maar gedaan zijn.  Verder doe ik de nodige huishoudelijke taken zodat ik vanmiddag echt "vrij" ben.

Voor de lunch heb ik enorme zin in de bak koude verse crudites van True Food Kitchen.  Ik neem plaats aan de bar buiten en bestel de "Kale-Aid" als drankje, een lekker fris sapje van o.a. boerenkool en citroen.  De crudites zijn als gewoonlijk heerlijk, vooral met de yoghurt en dille dipsaus.

Nu ik hier toch ben loop ik ook Target even binnen voor een kaart voor onze buren, die net een baby hebben.  Natuurlijk kan ik het niet laten rond te kijken en ik vind ook een nieuwe tafelloper en een lekker zomerse citroen zout- en peperstelletje.

Die staan erg leuk op de keukentafel.  Eindelijk mag ik van mezelf gewoon "niets" gaan doen.  Ik haal mijn kleurspullen tevoorschijn en kies een plaat van Amy Brown om te kleuren.  Haar feetjes zijn na de prachtige kunst van Josephine Wall mijn favoriete fantasietekeningen.  Het zoeken van kleuren die bij elkaar passen vind ik zo ontspannend en ik ben tevreden met het resultaat.

Om half zes heb ik met Chris afgesproken met de honden te gaan wandelen.  Het is maar liefst 32 graden en de honden vinden het duidelijk warm, vooral PJ, die al 12 is.  We verkorten de wandeling dus een beetje, maar kletsen gezellig bij.  Chris is een zwemster dus ziet er zeer naar uit dat het zwembad morgen opengaat.  Ik ook, maar het zal nog even duren voor ik het water inga, denk ik.

Rick is inmiddels ook thuis en het lange Memorial Day weekend kan beginnen. Hij schenkt een Aperol Spritz in, die we op het deck samen drinken.  Dan bedenken we waar we willen gaan eten.

Earl's in Tysons Corner heeft een leuk terras en naief besluiten we daarheen te gaan.  Helaas, de wachttijd is tussen de een a twee uur, afhankelijk van binnen of buiten.  Barrel & Bushel ertegenover heeft soortgelijke wachttijden.  Daar hebben we geen zin in, plus ik had mijn zinnen gezet op sushi, die Earl's ook heeft.

De keuze valt dan op Kizuna, een nieuw Koreaans-Japans restaurant.  Ze hebben wel een terrasje, maar Rick wil dan liever aan de sushi bar eten.  Vind ik ook altijd leuk, dus geen protest.  Ons eten wordt als een kunstwerk gepresenteerd en we smullen ervan.  Dit restaurant is wat duurder dan wat we gewend zijn, maar we zijn het erover eens dat het echt voortreffelijk, vers en bijzonder was.
Schattig sake glaasje dat ik mee naar huis mag nemen
 

Intussen is Saskia naar Frankfurt gereisd en daar brengt zij dit weekend door met Kai en Bea.  Ze logeren in een Airbnb, onze eerste ervaring daarmee en die is zeer positief.  Ik probeer Rick al een tijdje over te halen het ook te proberen.  Wie weet lukt dat nu beter.

Net na tienen lopen we naar buiten, want het Internationale Ruimtestation zal over komen vliegen.  Rick heeft een email naar onze straatgenoten gestuurd en een familie komt inderdaad naar buiten.  Zij hebben het nog nooit gezien, erg leuk. Het blijft ook een bijzonder iets om het zo over te zien komen.

Allemaal een fijn weekend gewenst! Wat zijn de plannen?  Vind ik leuk om in de reacties te lezen!

19 reacties:

slindt zei

Hi Petra, ziet er goed uit de sushi! Ken je de tekeningen van Bennett Klein? die zijn ook erg gaaf om in te kleuren! Ik ga dit weekend aan mijn wedstrijd taart werken. Enjoy your weekend!

Unknown zei

Hoi hoi onze plannen voor het weekend zijn lekker thuis rommelen in de jacuzzi en peter wil zondag de formule 1 kijken. Geniet van het weekend en ik hoop dat Saskia het naar het zin heeft in Duitsland.

Anoniem zei

Hier in Florida is het gigadruk komend weekend! Echte plannen hebben we niet, wel laten we de pretparken voor wat het is, wellicht gaan we een Statepark bezoeken en fietsen huren. We laten Memorialweekend op ons afkomen! Prettig weekend! Groetje van Henny Breedijk.

mexigirl zei

Denk dat ik dit weekend veel door zal brengen in ons zwembad en op onze boot in ons buitenhuis aan het meer.

Hoop dat jullie ook een lekker weekend tegemoet gaan.

Groetjes,
Hester

Wendy zei

Hier in Nederland zijn de weersvoorspellingen niet zo optimistisch, maar zo meteen ga ik naar de hockey van dochterlief en vanmiddag ga ik de klus doen waar ik al maanden tegenop zie: het opruimen van de zolder!

Anja L. zei

Vandaag gaan we naar Münster om het Hafenfest te bezoeken. Lekker eten daar en dan naar een optreden kijken. Vaak treden er leuke bandjes op.
Morgen verwachten ze prutweer dus wordt het binnen blijven.
Fijn weekend.

Ann zei

geen plannen ... rust rust rust :-)

Anoniem zei

Wat ziet die sushi er weer verrukkelijk uit.!!!!!!!!!!!!!!!!
Die rauwkost kan mij totaal niet bekoren. Krijg mijn groenten toch wel naar binnen hoor want zonder zou ik ook niet kunnen.
Mooie kleurencombinatie heb je gekozen voor die kleurplaat.
Hoop dat ik vanmiddag niet door regen/ onweersbuien overvallen wordt als ik naar mijn zoon ga.Hij vindt het wel gezellig, nu hij alleen is, als ik dan kom eten.
Fijn weekend,
Groetjes Wil

Anoniem zei

Heerlijk dat weer Petra, lekker genieten.
Wij zijn vandaag de achtertuin en voortuin aan het mooi maken.
Hele mooie roos erbij gekocht.
Straks naar mijn moestuin. Daar moet ook nog het een en ander gebeuren.
Ik ga lopend, is ongeveer 2500 stappen. Je moet je Fitbit tevreden houden ;)
Morgen ben ik wedstrijdleider bij de finale dag van de nationale trioleague bowlen.

Wij hebben in april ook een huis via airbnb gehuurd in Florida. Helemaal top.
Geniet van jullie lange weekend, Bea

Sally zei

Ik moet beide dagen werken dit weekend al heb ik mijn zondag vroege dienst geruild voor een late zodat we Michou's verjaardag (op maandag naar dan is ze terug naarmate studentenkamer) nog kunnen vieren en gaan we uitgebreid ontbijten in een strandtent.
Fijn weekend

Sally zei

Grrr stomme autocorrectie....ik bedoelde terug naar haar studentenkamer

Nancy zei

Ik ben in Friesland. Oppassen op mn nichtje en neefje! Morgenavond met vrienden op pad!

Nancy zei

Ik ben in Friesland. Oppassen op mn nichtje en neefje! Morgenavond met vrienden op pad!

Tineke zei

Leuke feetjes kleurplaat.
Onze dochter had de laatste keer ook een airbnb in Den Haag, heel mooi appartement , heel hoog, prachtig uitzicht, zelfs over zee.
Ik ben vandaag met 2 ex collega s naar ex collega in Schoorl geweest, heerlijk gelunched, fietst , duinen beklommen , gewandeld en bijgepraat; heel gezellig.
Toen ik terug reisde stonden er op Amsterdam centraal station twee oude stoomlocomotieven met veel wagons erachter, ze floten luid en procudeerde veel stoom en vertrokken echt; naar Windesheim, zeiden omstanders; heel spectaculair, nog nooit eerder gezien.
Morgen voorbereidingen treffen voor een midweek op Texel; samen, ik heb er weer erg veel zin in.
prettig weekend.

Anoniem zei

Wij hebben ook al een paar keer huisjes gehuurd via airbnb, (Frankrijk, Italië) echt leuk.
Vrijdag had mijn man een paar meetings in Amsterdam. Ik ben meegegaan, fiets gehuurd en lekker over de grachten gefietst. Vandaag de familie gesplitst (5kids hier) Eentje gaat logeren bij oma, 2 met mijn man mee naar zeeland en ik met 2 lekker rustig thuis. Morgen ga ik weer met 1 de stad in (Rotterdam) een taartje eten. (Ik heb je een paar jaar geleden eens een filmpje gemaild van onze tweeling, ze zaten toen op de tafel en haalden de tulpen uit de vaas, misschien weet je dat nog)
Marjon

Petra zei

@Sandra - Veel succes met je taart! Hij wordt vast prachtig!

@Chantal - Klinkt als een lekker relaxed weekend

@Henny - Ja, de pretparken zullen wel afgeladen zijn!

@Hester - Dat klinkt heerlijk! Rick en ik zouden graag een boot hebben, maar niet praktisch hier

@Sally - Gefeliciteerd met Michou! Veel plezier met de brunch

@Nancy - Veel plezier!

@Tineke - Alvast veel plezier op Texel en mooi weer gewenst

@Marjon - Haha, ja, dat herinner ik me nog. Veel plezier en geniet van het taartje, soms kan ik snakken naar een slagroomtaartje!

Anoniem zei

Plannen? Vandaag en morgen elke dag 12 uur werken, maandag vrij :) iemand moet het doen he? :)
Annemiek

Petra zei

@Annemiek - Dat gaat Katja's leven ook zijn. Ik heb heus ook veel weekends en feestdagen gewerkt dus ik ken het. Petje af, en ja, iemand moet het doen.

Petra zei

@Wendy - En? is het opruimen gelukt? Vroeger heb ik ook gehockeyt, vond het zo leuk!

@Anja - Klinkt erg leuk!

@Ann - Is het een beetje gelukt met de rust?

@Wil - Hopelijk ben je droog gebleven en hebben jullie lekker gegeten

@Bea - Klinkt als een leuk en druk weekend!

(om de een of andere reden zag ik gisteren jullie reacties niet)