Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 26, 2016

Een zeer zomerse dag

Om zes uur ben ik al wakker en verval dan in rare dromen.  Om de een of andere reden droom ik zeker eens per maand dat al mijn credit cards (zoveel heb ik er niet, hoor) worden gestolen.  Nu ook weer, waarschijnlijk geinspireerd door Saskia's verlies van haar portemonnee.

Rick staat op en ik niet veel later.  Het is om half negen al 24 graden.  Heerlijk om buiten te ontbijten dus.  Ik maak een Weight Watchers Smart Ones ei gerecht en zet het op de decktafel.  Dan loop ik naar binnen om mijn koffie te halen en Snickers ziet zijn kans!

Als ik naar buiten stap zie ik hem net nog een hapje van mijn ontbijt stelen, de smiecht!  Voor hij voor meer komt eet ik het dus maar gauw op.  Onze tuin is zo groen, ik krijg het gevoel in de natuur te zitten.  We kunnen de straat en de huizen achter ons bijna niet zien.


Sharon sms-t dat ze vandaag een uur personal training kan doen.  Helemaal goed, alleen wil ik ook mijn stappen bijeen krijgen.  Tien minuten later sta ik op ARC trainer en tegen de tijd dat Sharon me komt halen heb ik 7000 stappen bijeen.  De andere 3000 haal ik hopelijk de rest van de dag.

Het uur personal training gaat snel.  Sharon heeft wat heel andere oefeningen en we werken ook aan mijn benen en knieen.  De pijn daarin is duidelijk spier- en peespijn. Ik hoop van harte dat Lisa er vanmiddag wat mee kan tijdens de massage.

Om elf uur haast ik me naar huis en maak me klaar om op pad te gaan.  Lekker luchtige kleding aan, want het loopt intussen tegen de 30 graden! Onvoorstelbaar dat het maandag nog maar net boven de 10 graden uitkwam hier!

Met Anja en bloglezeres Greet, die een vriendin van Anja is, en haar man heb ik afgesproken bij Clyde's in Reston te gaan lunchen.  Ik parkeer de van op de parkeerplaats bij Ricks kantoor en loop de brug over naar het Reston Town Center.

Anja zond een berichtje dat ze iets verlaat zijn dus ik wacht even voor het restaurant.  Grappig genoeg heb ik Rick zo net gemist, die liep tegelijkertijd naar zijn lunchplek, Cosi.  Een paar minuten later komen Anja, Greet en Louis aanlopen.

We vragen een tafeltje op het grote terras en krijgen er een in de schaduw.  Het wordt erg gezellig.  Greet en Louis hebben vroeger in dit gebied gewoond dus kennen het goed. De anderen bestellen verschillende salades, maar ik kan het weer niet laten de soft shell krab te kiezen.

De Old Ebbitt Grill maakt ook deel uit van deze keten en ik zag dat gerecht al een aantal keer op hun menu staan.  Het kost echter net wat meer, dus ik bestel het daar niet tijdens de rondleidingen.  Vandaag mag ik lekker kiezen wat ik wil en ik weet het dus al binnen de minuut! Wel bestel ik de krab weer gesauteed en niet gefrituurd. Gelukkig kan dat hier ook.

We smullen allemaal en het is heerlijk zo buiten te zitten.  Voor we het weten is het anderhalf uur later en moet ik helaas afscheid nemen, want mijn masseuse komt altijd een kwartier te vroeg om op te zetten.  Greet en Louis zijn van plan het Billy Goat pad langs de Potomac te gaan lopen, ik hoop dat ze een mooie wandeling (lees klimpartij) hadden!

Thuis pak ik uit van de reis terwijl ik op Lisa wacht.  Zij is echt zo goed!  Na het uur masseren voelen mijn knieen al meteen stukken beter.  Ze neemt mijn benen en heupen goed onderhanden en wat ik nog het fijnst vind is dat ik nooit het gevoel heb van de tafel te moeten springen van de pijn zoals bij andere masseerders.

Als Lisa weer vertrokken is bel ik mijn zusje, die tijdens de massage belde, terug.  Zo jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen, want we zouden volgens mij constant bij elkaar over de vloer zijn en mijn neefje en nichtjes hier ook.  Maar ik houd me vast aan een strandvakantie volgend jaar met zijn allen.

Eindelijk is het dan tijd om mijn vriendje uit de kennel te halen!  Dezelfde dame, die hem mee naar achteren nam, brengt hem terug.  Ze vindt het duidelijk niet leuk afscheid te nemen en vraagt wanneer Cosmo weer komt. Over iets meer dan een maand stel ik haar gerust en ze loopt blij weer naar achter.  Echt fijn om hem zo geliefd te weten!

Cosmo is dolblij mij weer te zien natuurlijk en gaat tegen alle regels in op de passagiersplaats voorin zitten op weg naar huis.  De hele weg tingelt het alarmpje dat hij geen riem aanheeft, maar ik hoop maar dat er die paar kilometer niets zal gebeuren (ik weet het, zeer onverantwoordelijk). 

Na Cosmo gevoed te hebben vertrek ik naar Whole Foods.  Daar haal ik avondeten en wijn en bier.  De man voor me bij de kassa ziet dat ik zes flessen Brancott sauvignon blanc heb.  Hij zegt dat ik daar wel dol op moet zijn en dat is zeker het geval. Ik niet alleen, want dit merk is vrijwel altijd uitverkocht dus ik grijp altijd alle flessen, die ik kan krijgen! De sauvignon blancs uit Nieuw Zeeland zijn mijn absolute favoriet.

Thuis geniet ik op het deck van het heerlijke weer.  Ik kan niet wachten tot ik mijn gisteren bestelde schommelstoel heb!  Eindelijk is het zomerse weer gearriveerd.

Rick komt thuis en maait het gras.  Daarna grilt hij de kipspiesjes, terwijl ik komkommersalade, bruine rijst en pindasaus maak.  Allemaal neemt het nauwelijks tijd.  De sate saus heb ik gekregen van bloglezeres Ingeborg, die ik een paar weken geleden rondleidde.
Echte sate saus van iemand van Indonesische afkomst

Het is echte Indonesische pindasaus en het smaakt ons opperbest.  We zitten lekker buiten en het is nog te vroeg voor muggen, hoewel ik in North Carolina al wel gebeten ben.  Na het eten gaan de voeten omhoog en de tv aan.  Massages maken me altijd heel moe, maar ik blijf Lisa super vinden!

4 reacties:

Anoniem zei

Wij hebben ook genoten van de lunch, het was erg leuk je ontmoet te hebben!!. De Billy Goat ging niet door omdat hij dicht was vanwege de vele regenval van de laatste tijd. We hebben toen aan de Virginiakant gelopen en genoten!! Vandaag vertrekken we naar het zuiden.
Groetjes Greet

Anja L. zei

Lekker dat Cosmo zo geliefd is in het pension.
Ik had bij de Hema een heerlijke wijn gevonden die bij a uit het assortiment ging en ik kocht steeds alle flessen die ik zag, daar kreeg ik ook reacties op.
Wat fijn dat je massages zo goed bevallen.
Fijn weekend.

Anoniem zei

Wat geweldig dat de massages je zo goed doen. En dan de lekkere temperaturen.
Alvast een fijn weekend, Bea

Petra zei

@Greet - Jammer van de Billy Goat, maar de Virginia kant blijft mijn favoriet :). Veel plezier de rest van jullie vakantie!!

@Anja - Jij ook een fijn weekend! Hier een heerlijk lang weekend.

@Bea - Ook voor jou een fijn weekend met mooi weer.