Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 12, 2016

Eindelijk een uurtje zon!

Supervroeg gaat Ricks wekker en hij neemt om zeven uur afscheid.  Alweer is het een donkere dag en ik doezel nog zo'n anderhalf uur verder.  Net als ik op wil staan (nou ja, op moet staan van mezelf) komt Flapjack bovenop me liggen spinnen. Zo schattig!  Dan moet ik natuurlijk nog even blijven liggen, oh, de straf.

Als Flapjack vertrekt zit er echter niets anders op.  Rick heeft de koffie al klaargezet en terwijl die pruttelt rooster ik een paar wafels. Buiten vul ik het diereneten bij, het kolibrietje komt net aanvliegen, maar vliegt gauw weer weg als ze mij ziet.  Toe aan met de hand voeden is ze duidelijk nog (lang) niet.

Om tien uur heb ik bij Meadowlark Gardens afgesproken met vijf andere Nederlandse dames.  Anja en Lia ken ik daarvan en een paar van de andere dames heb ik al eens eerder ontmoet.  We lopen een uurtje door de mooie tuin en kletsen daarna nog gezellig wat door in het gebouwtje.

Toen we begonnen had ik mijn regenjas aan, maar het blijft eindelijk eens droog en is zelfs warm genoeg om in korte mouwen te lopen.  De pioenrozen bloeien en daar maken we foto's van.  We zien ook een aantal mooie vogeltjes, waaronder een bluebird waar ik een goede foto van kan maken.
Rond half twaalf nemen we afscheid.  Erg gezellig zo'n wandeling, ik ben blij dat ik mee werd gevraagd, want het vrolijkte me meteen op.  Het lijkt ook een stuk lichter te worden dus wie weet lukt het de zon vandaag eindelijk eens tevoorschijn te komen.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor zijn wandeling door de buurt.  Het is zo licht dat ik bijna mijn zonnebril op moet zetten, maar nog steeds bewolkt.  Het is goed om buiten te zijn, de vogels zingen vrolijk en ook in de tuinen beginnen de pioenrozen te bloeien.  Dat moet toch wel een van mijn favoriete bloemen zijn.
Saskia en Dan doen intussen hun ding.  Saskia maakt ook reserveringen voor als ze in Europa is.  Ze logeren voornamelijk bij mensen thuis, maar in Dublin heeft zij een Airbnb.  Daar gaat Saskia een aantal dagen alleen heen om een concert bij te wonen. Rick vindt het maar niets, maar ik denk dat ze dat prima kan.

Voor mijn lunch ga ik naar Panera. Ik ben helemaal dol op hun flatbreads en bestel de Mediterranean.  Dat komt met kip, tzatziki en hummus en ik laat er allerlei groentes op doen.  Het smaakt me zeer goed!
Op de terugweg haal ik de euro's voor Saskia's reis op van de bank.  Alleen weten de medewerkers niet waar die zijn.  Slechts een van hen weet het en die is er niet.  Of ik plaats wil nemen en wachten op Sunjar.  Gelukkig komt die al snel en ik krijg het pakketje mee. 

Het is zo langzamerhand warempel lekker weer.  Ik loop de achtertuin in en daar lonkt de hangmat!  Ik haal mijn Kindle en zie zowaar blauwe lucht en zon!  Dat duurt een uurtje en Cosmo en ik genieten ervan.  Ik begin in Christine's nieuwste boek en daar ben ik meteen "in".
Jammer genoeg duurt het maar een uurtje en dan is de zon weer weg en wordt het te koel.  Het is ook tijd voor Cosmo's eten wat hij mij duidelijk laat weten.  Het lijkt wel of hij een ingebouwde klok heeft!

Vanavond is het Sea Pearl happy hour met Sara. Ik neem er een Uber heen.  Het is gewoon een gezellige avond met een vriendin geworden, in plaats van een "meet up".  We bestellen sushi en andere voorafjes en een glaasje champagne.  Het gesprek vloeit zo makkelijk met haar, alsof ik haar al jaren ken!
De groente dumplings zijn heerlijk!

Rick zei om kwart voor zeven te komen, maar hij is duidelijk verlaat!  Pas om vijf over half acht loop hij binnen.  Geen probleem, Sara en ik merkten niet eens dat het al zo laat was.  Sara en ik hebben ons avondeten al op, maar Rick bestelt kip voor het zijne.  We praten vrolijk verder en voor we het weten is het bij negenen!

We rekenen af en rijden huiswaarts waar de jongeren in de basement Frozen kijken.  Saskia maakt avondeten voor haar en Dan.  Duidelijk hebben ze een ander schema dan wij.  Er gaat weer ijs op mijn knie en we hangen voor de tv voor we ons bed opzoeken.

Foto's van de bluebird, cardinaal en bloemen staan hier

6 reacties:

Anja zei

Was gezellig vanmorgen! En inderdaad, het weer knapte redelijk op.

Becs zei

Leuk dat je met Anja mee bent geweest vandaag!

Coralie zei

Fijn dat er toch activiteiten zijn waar je je beter door voelt, gezellig zo'n wandeling.
Stoer dat Saskia ook alleen op pad gaat.
Denk ook dat dat prima kan, zeker in Westerse landen.
Ja, doe ingebouwde klok bij honden, ongelofelijk he.
Zo wist de labrador van mijn ouders wanneer het weekend was en mijn vader na zijn ontbijt dus een lange wandeling ging maken.
Door de week bleef hij gewoon rustig liggen als mijn vader van de ontbijttafel opstond, maar op zaterdag en zondag werd hij dan gelijk onrustig.
Mijn vader heeft zelfs een keer met zijn werkoutfit op zaterdag aan de tafel gezeten en andersom, om te kijken of ze het misschien daardoor wist.
Maar nee hoor, ze 'wist' echt welke dag het was.

Coralie zei

Fergie was dus een zij, zie dat ik ook paar keer hij typte.

Anoniem zei

Die foto met de hangmat, zo zielig als Cosmo zit te kijken. Alsof hij wil zeggen ; en ik nu ?
Mooie foto's heb je weer gemaakt net als van die vlinders gisteren.
Beetje mooi en warm weekend in het verschiet? Zou wel lekker zijn na al die regen. We hebben het voorlopig weer gehad en gaan van 24 naar 10 a 12 gr.
Die trip die Saskia gaat maken, hoeveel landen doet ze aan ? Wel leuk hoor en ze zal het zeker redden. Er zijn toch veel studenten die dit doen.
Fijn weekend, groetjes Wil

Petra zei

@Anja - Nou, ik ga graag nog eens mee!

@Becs - Dat was het zeker

@Coralie - Dat is echt een bijzonder verhaal! Het zijn toch ook echt trouwe lobbesen.

@Wil - Soms kan Cosmo zielig kijken, in dit geval wilde hij eten, LOL. Het weekend lijkt in ieder geval beter dan de afgelopen week te worden. Saskia gaat naar Ierland, Nederland en Duitsland.