Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 16, 2016

En dan is Saskia op weg naar Europa!

Het is prachtig zonnig weer en ik ben eigenlijk zodra Rick om zeven uur opstaat wakker.  Meteen werkt mijn brein overtijd, want Saskia vertrekt vandaag naar Ierland, Nederland en Duitsland en minstens een derde van die reis is nog niet geboekt!

Ze reist met haar vriendin Kaylee, maar voor een kleine week daarvan gaat Kaylee naar haar vriend in Spanje en Saskia heeft voor die zes nachten nog geen logeerplek.  Ze maakt zich er wel zorgen over, want ze had gehoopt de meeste van die dagen met Kai in Berlijn door te brengen, maar die blijkt alleen het weekend van de 28e beschikbaar te zijn en kan dus niet helemaal naar Berlijn reizen.

Bij Anytime Fitness praat ik er met Saskia verder over terwijl ik mijn cardio voor de personal training doe. Voor Sharon me komt halen heb ik het geregeld en dat is een pak van mijn moederhart en van Saskia's, die helemaal blij is met de uitkomst.


Eigenlijk wil Saskia dan maar liefst in Nederland blijven en gelukkig kan ze nu logeren bij mijn vriendin Petra.  Dat is ook fijn voor Sas, want ze kent Petra.  Met Kai vogelt ze eindelijk op het allerlaatste nippertje uit dat Frankfurt een goede stad is om elkaar te ontmoeten.  Ik boek de treinreizen vanaf Driebergen waar Petra woont en vraag een Airbnb aan in Frankfurt, want Saskia moet nu toch echt alles inpakken.

Haar tas weegt maar net niet teveel.  Geen idee wat ze allemaal meesleept, wel ook veel veganistische repen voor het geval ze niets van hun gading vinden in Dublin morgen. Ik haal gauw een flatbread voor mijn lunch bij Panera en intussen is Rick thuis uit zijn werk.

We slepen de bagage de van in en halen Kaylee op.  Ik had de vertrektijd op twee uur gezet en het werd kwart over, ik heb met de jaren geleerd vroeger te zeggen wetend dat het altijd later wordt.  We rijden zonder oponthoud naar Dulles.

Omdat ik overal verhalen las en hoorde over lange rijen bij de veiligheidscontroles komen we er bijna drie uur voor de meisjes vertrekken aan.  Er staat geen rij bij de Aer Lingus balie en de nogal onverschillige agente checkt de meisjes in. 

Ze doet Saskia's bagage label aan Kaylee's tas (die stukken kleiner is overigens) en omgekeerd.  Rick wil dat niet en vraagt of ze dat kan corrigeren.  Met frisse tegenzin wordt dat gedaan.

Enfin, Saskia's zware tas werd geaccepteerd, hopelijk is dat woensdag met Ryan Air weer het geval.  Ik vrees van niet, maar niets aan te doen.  Er zijn twee ingangen voor veiligheidscontrole en de ene heeft bijna een half uur wachttijd, de ander slechts een kwartier.  Die nemen de meisjes dus.

We nemen afscheid. Ik knuffel mijn jongste en weet dat zij ook echt nu het volwassen pad in is geslagen al had ze me nog heel eventjes echt nodig vanochtend. Nu rennen de dames werkelijk weg, zo'n zin hebben ze in deze reis.  Ik vind het dapper van beiden, want ook Saskia gaat een aantal dagen alleen naar Dublin om een concert van Tame Impala bij te wonen.  Ik hoop dat ze beiden een heerlijke reis gaan meemaken! 
Zo'n groene wereld nu
Nog even de zon en blauwe lucht herinneren want de komende dagen vertrekken ze weer.  We hebben tot nu toe de koudste mei sinds de jaren dertig!

Rick en ik rijden terug naar huis en zijn dus weer even empty nesters (hoewel we twee kattenbabies erbij hebben dankzij Saskia).  Beiden zijn echte knuffels en karakters, maar Flapjack is mijn favoriet. 

Het is heerlijk weer dus ik ga voor het huis zitten lezen terwijl Rick binnen werkt.  Om vijf uur komen Chris en PJ Cosmo en mij halen voor een wandeling door de buurt.  De honden genieten, al negeren ze elkaar bijna helemaal. Chris en ik kletsen gezellig bij.  Zij heeft drie van haar vier dochters weer thuis voor de zomer (de vierde is getrouwd).

Rick en ik zijn moe en bestellen makkelijk Zpizza.  Ik neem de Thaise met pindasaus en heel veel groentes.  Het smaakt me prima!  Intussen ben ik zo blij dat ik weet dat Saskia iedere avond onderdak heeft en dan vooral met mensen, die wij en Kaylee's ouders kennen (met uitzondering van Airbnb's in Spanje (voor Kaylie) en in Dublin (voor Saskia)).  Ik vind het echt fantastisch dat ze zo opgevangen worden en weet dat wij het ook zouden doen voor hen of hun kinderen.

10 reacties:

Zesindevs.blogspot.com zei

O ik weet helemaal wat je bedoelt! Vic gaat met vrienden naar Amsterdam en Parijs en heeft onder hoge dwang van mij vandaag 3 nachten geboekt. De rest weten ze nog niet. Arg! Ik houd hem voor dat je heus vooruit moet boeken in juli in Amsterdam en Parijs, maar ik denk niet dat het aankomt. Volgens zijn vader moet ik het laten gaan. Masr ja, ik weet toch graag dat hij onderdak heeft. Maar hij wil zich niet laten helpen. Loslaten, zo moeilijk!
Fijn dat de zon er weer is. Ik hoop op een fijne reis voor Saskia!

Bente zei

Fijn dat alles nu geregeld is voor Saskia. Hoop dat ze een fijne tijd heeft in Europa.

syl zei

Spannend maar o zo leuk. Ryan air is wisselend. Handbagage zijn ze heel strikt in qua afmetingen. Overgewicht wisselt. Vooral als het druk is krijg je de mededeling dat je moet bij betalen voor ze je inchecken. Maar ze kan wel proberen de extra kilo's even in haar handbagage te proppen. Die mag weer 10 kilo zijn.

syl zei

Spannend maar o zo leuk. Ryan air is wisselend. Handbagage zijn ze heel strikt in qua afmetingen. Overgewicht wisselt. Vooral als het druk is krijg je de mededeling dat je moet bij betalen voor ze je inchecken. Maar ze kan wel proberen de extra kilo's even in haar handbagage te proppen. Die mag weer 10 kilo zijn.

Anoniem zei

Tja, kleine meisjes worden groot en zelfstandig. Maar spannend blijft het als ze zo'n reis gaan maken. Maar wat zullen ze genieten!!!En daar gaat het om. Groetjes Greet

Anoniem zei

Super voor Saskia! Dublin is zo'n leuke en vriendelijke stad! Ik hoop dat ze heel veel plezier gaat hebben. En jullie als ouders niet te veel zorgen ;-) Groetjes, Floor

Anoniem zei

Ik hoop dat Saskia minder last heeft van een jetlag.... Na een week eindelijk eindelijk weer in onze tijdzone 😆
In Nederland kan ze overal 'Nakd' veganrepen kopen.
groetjes Marjon

Anja L. zei

Bij Ryanair ligt het er helemaal aan wie er achter de balie staat. En zorgen dat je vroeg bij de balie staat hielp bij ons ook.
Saskia gaat het vast geweldig hebben deze vakantie.
Gelukkig gaat het weer bij jullie ook weer de goede kant op.
Fijne dinsdag!

Sandrah zei

Saskia gaat vast een leuke tijd hebben. Leuk ook dat zij en Kai elkaar toch kunnen treffen.

Oh, ik zie dat er eindelijk echt verbetering in het weer zit bij jullie. :) Is de lange regenachtige periode eindelijk voorbij?

Sandra

Petra zei

@Margreet - Ja, het komt uiteindelijk wel goed, maar waarom altijd tot het allerlaatst wachten???

@Bente - Dat zal wel lukken denk ik.

@Syl - Dat is haar plan inderdaad, om meer in haar handbagage te doen

@Greet - Dat en het is nu al leerzaam dus ze zullen er ook verder door groeien

@Floor - Gelukkig kunnen we tegenwoordig makkelijk via wifi contact houden

@Marjon - Die jetlag, vreselijk! Maar ik denk dat zij jong en opgewonden genoeg zijn om er snel overheen te komen

@Anja - Ik heb ze inderdaad aangeraden vroeg op het vliegveld te zijn morgen

@Sandra - Nou, nog niet helemaal, maar tenminste zitten er wat mooie dagen tussen