Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 19, 2016

Genieten van de jaarlijkse "Zoofari"

Rick is al bijtijds uit de veren, maar al ben ik wakker, ik blijf tot bijna negen uur doezelen.  De beloofde zon is er dan ook (nog) niet al voelt het buiten al een stuk aangenamer. Ik vul de vogel- en eekhoornvoeders bij en dan mijn eigen maag met een paar geroosterde wafels en sloten koffie.

Intussen kijk ik de foto's, die Saskia van hun reis online zet.  Voor degenen, die het leuk vinden, vandaag gingen ze naar Amsterdam.  Ze bezochten o.a. het Vondelpark en het van Gogh museum en aten rijsttafel.  Saskia leidde Kaylee rond, want zij was tenslotte vorig jaar nog in Nederland.

Personal training is vandaag pas om elf uur dus ik krijg mijn cardio uur bijeen voor Sharon me komt halen. We werken vooral aan mijn knieen, want die doen weer pijn.  Het is duidelijk iets met mijn spieren of pezen, niet de gewrichten zelf.  Ik zie dat maar als een goed iets, maar ik moet een manier vinden om die pijnen te verminderen.

Na twee uur sporten vind ik het weer meer dan genoeg en ga huiswaarts.  Het is al na het middaguur en ik maak me gauw klaar om Vienna in te gaan.  Eerst gooi ik de van vol, want Rick en ik gaan morgen op een avontuur.

Bij Rite Aid haal ik medicijnen op en daar blijkt een van de recepten niet gevuld te zijn. Mijn maag knort inmiddels flink want het is al half twee.  Toch wacht ik tot het klaar is, want ik heb nog maar een paar tabletten en geen zin om terug te gaan.

Tegen tweeen  parkeer ik dan eindelijk bij Chopt en kies een lekkere combinatie voor een salade.  Onze burgemeester Laurie is er ook en we kletsen even.  Met een volle bak salade ga ik huiswaarts.  In gezelschap van Snickers en Cosmo, die er heel wat interesse in hebben, eet ik het op ons vlinderbankje voor op.


Daar blijf ik ook nog even lezen en zie onze overburen met hun nieuwste kindje thuiskomen. Carter John werd gisteren geboren en aan de foto's op Facebook te zien zijn zus Ella en broer Miles erg trots.  Tijd om naar een babycadeautje te zoeken.  Al kent men hier geen kraambezoek, zoiets wordt toch altijd gewaardeerd.


Cosmo houdt me gezelschap en likt mijn salade bak uit

Tijdens Cosmo's wandeling neem ik foto's van de mooie bloemen in de buurt.  Cosmo geniet ook van de wandeling. Geen enkele keer staat hij stil dat hij niet verder wil dit keer. Het is dan ook heerlijk de zon weer te zien. Zo'n periode van grijs en grauw weer zijn wij niet (meer) gewend.



Op het deck geniet ik van de af en aan vliegende vogeltjes terwijl ik verder lees in Christine's boek.  Het is zo grappig dat ik allerlei dingen uit haar leven terug zie komen in deze roman.  Als je een boek van een willekeurige auteur leest ken je die persoon meestal niet.  Ik ken Christine goed en "hoor" haar helemaal in het boek. Volgens mij is de brand erin ook geinspireerd door de brand in Kai's kamer.

Rick komt vroeg thuis, want vanavond gaan we naar de Zoofari bij de National Zoo.  Dat is maar twintig kilometer rijden, maar wij kennen het verkeer in de stad en vertrekken anderhalf uur van tevoren. Maar goed ook, want vijf minuten voor de hekken opengaan komen we aan!

We halen het welkom biertje en glaasje champagne en beginnen dan aan de liflafjes.  Er is van alles en nog wat, ik geniet vooral van de vishapjes en koude soepjes, terwijl Rick meer voor de vleesgerechten gaatt.  Tussendoor proeven we verschillende wijnen, het is genieten!
Mijn favoriet, helaas helemaal op als ik er terugkom voor een tweede

Ik ben dol op een hap liflafjes (dit is inktvis met avocado, erg lekker!)

Gelukkig werkt het weer ook heel erg mee.  We hoeven zelfs onze meegebrachte jassen niet aan.  Jammer genoeg raken sommige restaurants al snel al hun hapjes kwijt.  Meestal zijn dat de nieuwere, maar ook erg lekkere restaurants.  Net als het donker wordt hebben wij echt genoeg gegeten en gaan huiswaarts.

Chocolade ganache, die Rick helemaal opeet, ik neem een beetje en het is mij te zoet
Ceviche met plantaan chips
 
Dit evenement is ieder jaar weer erg leuk en lekker.  Volgend jaar hoop ik genoeg energie te hebben om ook wat dieren te bezoeken net als vorig jaar.  Nu ben ik blij weer huiswaarts te gaan, want mijn energie niveau is niet waar ik het zou willen hebben.

Thuis gaan de benen dan ook weer omhoog en na het schrijven van dit blog ga ik naar bed. Morgen gaan we op reis richting North Carolina.  Ik zie ernaar uit en hoop dat het weer meewerkt!
Vier katten!

7 reacties:

Anoniem zei

Veel plezier in NC! Groetje van Henny Breedijk.

Anja L. zei

Ik wou dat ze zo iets in onze dierentuin deden, het lijkt me heel leuk.
Goede reis en veel plezier de komende dagen.

Marion2 zei

Wat een mooie hapjes allemaal en ook nog in zo'n bijzondere setting.

Ik vind het erg leuk om te lezen wat Saskia in Nederland doet en hoe ze het ervaart.
Jammer genoeg werkt het weer niet helemaal mee. Gelukkig wordt het morgen wel mooi weer.
Ik kom eigenlijk nooit in Amsterdam, omdat het er zo vreselijk druk is. De laatste keer dat ik er was, was verrassend leuk. Ik heb toen een paar grachtenpanden bezocht (aanrader!) en ben naar de Negen Straatjes geweest. Dat is een heel authentiek en gezellig deel, je ziet ze nogal eens langskomen in films en je kunt er leuk winkelen. Misschien dat de dames dat ook leuk vinden?

Anoniem zei

Leuk in Amsterdam, ik huur altijd een fiets als ik daar ben. Heerlijk fietsen over de grachten. (Maar Rotterdam is leuker hoor 😉)
Ben benieuwd of Saskia een keer wordt aangesproken met: ' hee, jij bent Saskia, ik volg het blog van je moeder ....' 😀
Groetjes Marjon

Anoniem zei

Nog wat leuke (vegan)eettips voor Saskia in Amsterdam:
Roots Amsterdam (alles vegan), juicebrothers, CT coffee&coconuts, bakers&roasters, wilde westen Amsterdam, Stach .... Als ze Instagram heeft kan ze alles opzoeken en heeft ze gelijk het adres.
Groetjes Marjon

Anoniem zei

Wat zien die hapjes er allemaal lekker uit.Saskia geniet zoals ik aan de foto's zie.
De laatste tijd kom ik nauwelijks nog in Amsterdam. Vorig jaar voor een bezoek aan het Rijksmuseum. Dit jaar waarschijnlijk met mijn oudste kleindochter . Ze is zeer geinteresseerd in kunst dus een museumbezoek is zeker aan haar besteed.
Mooie bloemen heb je gefotografeerd. Ik heb net plantjes voor de potten op het balcon gekocht. Ziet er nu weer vrolijk uit. Van de zon genieten zal er in dit weekend niet van komen. De weervoorspelling is niet denderend. Helaas.
Fijn weekend,
groetjes Wil

Petra zei

@Henny - Dank je!

@Anja - Deze dierentuin doet veel van dit soort fund raisers. Eigenlijk zouden we vaker moeten gaan.

@Marion - Ik denk niet dat ze weer naar Amsterdam zullen gaan, zoveel dingen te doen op hun lijstje!

@Marjon - Volgende keer dat we in Nederland zijn wil ik een hele dag Rotterdam inplannen. Ik ben er al jaren niet geweest. Dank je voor de eettips, maar ik denk niet dat ze terug zullen gaan naar Amsterdam. Toch zal ik ze doorgeven.

@Wil - Zon zullen wij helaas ook niet veel zien dit weekend als ik het weerbericht zie. Maar we zullen ons desondanks vermaken.

@