Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 30, 2016

Memorial Day

Vandaag is het Dodenherdenking hier in de VS wat een vrije dag betekent.  Het is ook het onofficiele begin van de zomer en veel mensen gaan naar het strand en vieren een lang weekend.  Zo ook wij, maar we staan ook stil bij alle militairen, die hun leven voor hun land hebben gegeven.  Ik denk ook vooral aan de meer dan 400000, die in de Tweede Wereldoorlog sneuvelden, zodat wij vrij kunnen zijn.

Rick is weer eens eerder op dan ik.  Het weer is mooier dan voorspeld en niet meer zo warm als gisteren met een graad of 22.  We gaan samen in het centrum ontbijt halen, Rick naar Starbucks, ik naar Panera.

Buiten op het deck genieten we ervan.  Het is inmiddels alweer zo vol gegroeid met groen dat we onze achterburen nauwelijks meer kunnen zien. Alsof we in het bos zitten, heerlijk!


Rick en ik bedenken wat we als beweging willen doen.  Rick stelt voor langs Burke Lake te gaan lopen.  Dat neem ik meteen aan, want het is lekker wandelweer en dat is bijna acht kilometer.  Cosmo gaat mee.

Het is druk, maar we vinden met gemak een parkeerplaats.  Ook zien we dat je hier boten kan huren, kano's en motorbootjes.  Dat lijkt ons wel leuk eens te doen, maar natuurlijk niet vandaag met Cosmo mee.
 
 
Cosmo  blijkt last van zijn ingewanden te hebben.  Waarvan hebben we geen idee.  Met een langharige hond is het altijd zo vies en de verleiding is groot hem met zijn achterwerk in het meer te zetten.  Dat is echter ook modderig dus dat doen we maar niet.

Het is een prachtige wandeling, maar ik vergeet altijd hoe lang die is!  We genieten onderweg van de mooie uitzichten over het meer.  Op een gegeven moment voel ik iets koels en nats op mijn tenen, heel vreemd.  Ik kijk achter me en het blijkt een klein padje te zijn.  Schattig diertje!

Pas na enen zijn we terug bij de van met knorrende magen.  We stoppen in Fairfax om sandwiches te halen bij Potbelly.  Ik neem eens de Mediterranean met feta, hummus en groentes op flatbread.  Het smaakt zeer goed!
Thuis genieten Rick en ik ook van de eerste kersen van het seizoen

Thuis gaat Rick aan de hot tub werken en nemen we de gelegenheid waar om Cosmo's achterkant schoon te spuiten.  Hij laat dat zo lief toe. Hij lijkt verder niet ziek dus ik geef hem rijst met pompoen om zijn darmen tot rust te brengen als avondeten en hopelijk is hij morgen weer de oude.

Rick en ik hebben kaartjes voor de IMAX 3D van Alice Through The Looking Glass.  Grappig genoeg is de zaal bijna leeg, maar wij genieten van de film en vinden hem beter dan de eerste.  Het verhaal is goed en spannend en de karakters perfect.  Vooral Helena Bonham Carter is weer super als de gemene koningin.

Na afloop schijnt de zon weer na een bui toen we hierheen reden.  We besluiten aan de bar buiten van Barrel & Bushel te gaan eten.  We delen eerst de gevulde eieren en dan neemt Rick een hamburger en ik de vegetarische couscous. Het is de "Israelische" couscous en ik vind de gewone lekkerder, maar verder is het een smakelijk gerecht.

Als we terug naar de auto lopen zien we een prachtige zonsondergang.  Wat hebben we genoten van dit lange weekend!  Jammer genoeg voor Rick moet hij morgen weer aan de bak.  Ik pas vrijdag en ik houd angstvallig het weer in de gaten, want ik zou zo graag een mooie dag hebben voor een rondleiding!

 

3 reacties:

mexigirl zei

Leuk meertje!
Lijkt me zalig om daar te kanoeen of in een bootje met stille motor te varen.

Anja L. zei

Leuk om een bootje te huren. Het kan in Amersfoort ook en aan het begin van het seizoen zeggen we steeds dat we dat moeten doen en in de herfst komen we er achter dat het weer niet is gelukt :-).
Wat lekker dat Cosmo zich zo makkelijk laat afspoelen.
Heeft Saskia het naar haar zin in haar eentje?
Fijne dinsdag!

Petra zei

@Hester - Mij ook, ben het vast van plan deze zomer (maar aan de andere kant heb ik al heel veel plannen voor de zomer...LOL)

@Anja - Dat klinkt heel herkenbaar! Wij nemen ons van alles voor aan het begin van de zomer en dan is die opeens weer voorbij :(