Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 23, 2016

Op zijn Nederlands op de fiets aan het strand

Ricks wekker gaat om half zes en hij maakt zich in de andere badkamer klaar zodat hij mij niet wekt.  Om zes uur schudt hij me toch weer wakker, want wonder boven wonder is Saskia's portemonnee met alles er nog in gevonden!  Wat een opluchting en het scheelt ons heel wat gedoe.

De dames mogen hem in Alkmaar op komen halen wat maar een korte treinrit van Castricum is.  Ze halen daarna ook de fietsen van het station en kopen een mooie bos bloemen voor L. en E. waar ze gelogeerd hebben, zie ik op L.'s Facebook.  Dan vertrekken ze naar Den Haag waar ze tot donderdag zullen logeren.  Ik ben zo blij voor ze dat ze weer verder kunnen genieten!

Rick vertrekt voor zijn lange rit terug naar ons gebied en ik slaap nog even verder.  Tegen achten ben ik echter klaarwakker en begin aan mijn dag.  Ik zet wat koffie, maar het is te winderig en koel om die buiten op te drinken.  Gelukkig moet het de komende dagen stukken beter worden.

Omdat Rick de van mee heeft zit ik vandaag zonder auto.  Ik sleep mijn fiets dus mee naar beneden en rijd naar Duck Donuts.  Daar bestel twee van mijn absolute favoriet, maple icing met bacon stukjes.  Ook neem ik een ijskoffie en geniet buiten aan een tafeltje van de net gebakken donuts.  Het is een populair restaurant met constante klandizie, maar er staat nooit een rij.

 
Na het eten fiets ik terug en loop naar het strand.  Het waait flink en ziet er zeer dreigend uit. Mijn hoop droog te blijven vervliegt dan ook al gauw.  Toch blijf ik lopen en ondanks de regen en wind geniet ik hier meer van dan een uur op de elliptical in de sportschool!
 
Verregend en verwaaid loop ik na een paar uur terug naar het appartement.  Onderweg bekijk ik nog even het "recreatiecentrum".  Dat is maar klein en donker. Er is een sportkamer zonder ramen, sauna, stoomkamer en binnenbad.  Dat laatste is vol met kinderen dus lokt ook niet (nog afgezien van hoe donker ook dat is).

Blij dat ik mijn beweging in de buitenlucht heb gekregen!  Ik neem een warme douche en fiets dan het plaatsje weer in.  Dit keer ga ik bij The Roadside lunchen.  Heel handig hebben ze hier overal fietsenrekken.  Er zijn dan ook heel wat mensen, die of hun eigen fiets mee hebben of er een huren. 

Het restaurant is druk, altijd een goed teken.  Voor een tafeltje zou ik moeten wachten, maar er is plaats aan de bar wat toch mijn voorkeur heeft.  Ik bestel een salade met een quinoa en zoete aardappel "burger".  Het smaakt werkelijk heerlijk en is ook lekker licht, wel goed na de donuts.

Vlakbij het restaurant ligt de Cotton Gin en op hun bord zie ik dat ze Pandora bedels verkopen.  Ik weet precies welke ik graag als herinnering aan deze vakantie wil hebben.  Het symbool voor Norfolk is een zeemeermin en die kies ik dus, want veel van de "strand"bedels heb ik al van andere plaatsen en een eendje (voor Duck) ook al.  Ik ben er weer heel blij mee!

Bij een ander leuk winkeltje koop ik een paar libelle oorbellen en een libelle ketting.  Ze hebben erg leuke spulletjes en ik moet me inhouden niet meer te kopen.  Gelukkig ben ik op de fiets en heb dus maar beperkt ruimte.

Dan parkeer ik mijn fiets in het rek bij het Duck Park en ga de houten "boardwalk" langs de Sound lopen.  Prachtig is het en het weer ook een stuk beter met zelfs zon.  Er staat alleen wel een venijnige wind, maar de zon maakt alles goed.
 
Onderweg kom ik langs allerlei leuke winkels en ga af en toe naar binnen.  Zo ook bij Nags Head Hammocks waar we drie jaar geleden onze hangmat kochten.  Ik ben op zoek naar een "hangstoel", want mijn Adirondack stoel op het deck is ernstig aan vervanging toe.  Ik zie de perfecte schommelstoel!  Ik wil die morgen aan Rick laten zien en als hij hem ook leuk vindt in wit met blauw bestellen.

Er is ook een leuke dierencadeautjeswinkel, die Outer Barks heet, ha ha.  Daar zie ik echter niets leuks, want de enige Aussie op een vlaggetje is geen bleu merle zoals Cosmo.  Ik loop de boardwalk af en ga dan terug. 

Bij de gezellige openlucht Coastal Cantina bestel ik een diet Coke.  Het is echter wel koud met de wind, dus ik drink zo snel mogelijk.  Langzaamaan komt er echter blauwe lucht en zon en dat maakt de temperatuur een stuk aangenamer. 

In het natuurgedeelte zonder winkels zoek ik een bankje uit de wind om even te genieten van het uitzicht, het geluid van de klotsende golfjes (door de wind) en de zingende vogels.  Het geeft me rust in mijn brein dat de afgelopen dag weer veel te druk bezig is met een situatie, die ik niet kan veranderen.
Het is zo sereen hier

Tegen vieren ben ik terug bij mijn fiets en ga terug naar het appartement.  Vandaag laat me wel zien dat in de winter een paar weken alleen in een huisje in Florida niets voor mij is, hoe lekker warm ook.  Ik vul de uren echt tot Rick terugkomt, al vermaak ik me best, maar meerdere dagen zou ik me gaan vervelen.

Inmiddels is het lekker zonnig en ik neem mijn laptop mee naar buiten.  We hebben geen zicht op zee, maar wel op de Sound dus ook mooi.  Op Facebook zie ik een link naar een blog dat een wereld van herkenning is. 

Soms denk ik dat toeval niet mogelijk is, want dit had ik vandaag zo nodig, te weten dat ik niet de enige ben.  Helaas heeft het proberen toch wat contact te houden niet gewerkt en doet me nu teveel pijn.  Om mezelf te beschermen kies ik er weer voor het contact te verbreken. Veel mensen begrijpen dat niet, maar het zou een boekwerk vergen om het uit te leggen. Het gaat tenslotte om meer dan een halve eeuw aan redenen.

Nu die beslissing is genomen voel ik ook een vrede over me heenkomen.  Ik hoef niet meer van mezelf.  Nu nog even mijn gevoelens ook weer in goede banen leiden, want pijn doet het wel.  Maar mensen zijn niet te veranderen, hoe graag je het ook zou willen.

Voor mijn avondeten fiets ik weer naar het centrum van Duck.  Ik heb gezien dat Red Sky Cafe soft shell krabben op het menu heeft staan en in dit seizoen kan ik die niet vaak genoeg eten!  Het is een gezellig restaurant en er is nog een tafeltje voor mij.

Als voorafje bestel ik een kopje she crab soep, een plaatselijke specialiteit, want ik heb het koud.  Wat een heerlijke soep is dat!  Mijn soft shell krabben vraag ik pan gebakken, want ik vind ze zo lekkerder dan gefrituurd.  Het smaakt allemaal voortreffelijk, maar ik eet toch liever aan de bar als ik alleen ben.  Ik heb zo het gevoel dat iedereen naar me staart omdat ik alleen ben (verbeelding is dat vast).

Rick belt net als ik terugfiets.  Hij schiet lekker op en zal rond half twaalf terug zijn.  Ik doe terug in het appartement mijn voeten omhoog en de tv aan.  Ik ben best moe van al dat fietsen en lopen en waarschijnlijk ook van het vroege wakker worden.  Toch wil ik opblijven tot Rick terug is.  Morgen hebben we nog een heerlijke (met veel beter weer voorspeld) dag hier.
Eindelijk een mooie zonsondergang

10 reacties:

Bente zei

Lieve Petra,
Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt genomen (contact verbreken). Maak je geen zorgen wat anderen daar over zeggen, die staan niet in jouw schoenen. Ik ben blij dat je je eigen pad trekt. Good for you girl!
Die soft shell krabben moet ik misschien nog eens een keer proberen, maar ondanks dat ik een makkelijke eter ben vind ik dat vooralsnog niet echt lekker. Misschien inderdaad een baked versie en niet gefrituurd. Fijn dat je morgen weer samen met Rick op stap kan.

Anoniem zei

Wat ontzettend fijn dat Saskia haar portemonnee terug heeft....(ik ken veel voorbeelden van mensen die hun portemonnee in een taxi of het OV hebben laten liggen en die deze nooit hebben teruggekregen), dat zal inderdaad een enorme opluchting zijn!!
Ondanks de afwezigheid van RIck heb je er toch een mooie dag van gemaakt'
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Fijn dat Saskia haar portemonnee weer heeft. Dat scheelt voor jullie veel regelwerk. Wat leuk dat Saskia bij ons in de omgeving is geweest. Ik kan mij goed voorstellen dat je deze beslissing heb moeten nemen.
Ik hoop dat het weer snel weer beter wordt. Trouwens het weer in NL is ook huilen met de pet op.

Ann zei

Super bedel - is dat er eentje van pandora ? ik zoek er namelijk eentje van pandora voor mijn dochter (Lorelei), en ik dacht dat ik deze al eens ergens gezien heb maar weet niet meer waar!

super dat Saskia en Kaylee alles terughebben !

Sandrah zei

Het feit dat je een vrede gevoel hebt, zegt genoeg. Trek je niets aan van wat anderen vinden, want - zoals iemand anders ook al opmerkte - zij staan niet in jouw schoenen. Soms kun je niet anders dan voor jezelf kiezen. Respect.

Dat de portemonnee is teruggevonden geeft weer wat vertrouwen in de medemens. En de dames kunnen weer verder met vakantie vieren (en jullie ook)! :)

Sandra

Monique zei

Knap van je, de juiste beslissing. Ik herinner me ons gesprek hierover, alweer bijna 10 jaar geleden. Kies voor jezelf en je gezin!

Irene zei

Het is goed dat je hebt gekozen voor jezelf en je gezin.
Hier (denk ik) een soort van gelijke situatie met schoonmoeder.
Toen we dat contact definitief verbroken hebben (en daarmee ook dat met de schoonzussen) kwam er een rust in het gezin!
En dat was zó goed, dat we er geen moment spijt van hebben gehad.
Ik wens je kracht, hoe moeilijk je beslissing geweest zal zijn (of misschien ook niet), rust in je leven en in je gezin is een groot goed!
Lieve groet, Irene

Petra zei

@Bente - Dank je voor je steunende woorden! Ik vind de soft shells lekkerder pangebakken, dan proef je ze echt.

@Evelyn - Je weet niet half hoe opgelucht we waren! Het zou moeilijk zijn geweest geld naar haar te krijgen terwijl ze rondreist..

@Anoniem - Hopelijk krijgen jullie ook snel beter weer. Vandaag was het hier schitterend

@Ann - Ja, die zeemeermin is Pandora. Wat leuk om voor je dochter te krijgen, wat een bijzondere naam.

@Sandra - Jij ook dank voor je lieve woorden. En gelukkig kunnen de dames weer verder genieten!

@Monique - Ja, toen heb ik op een gegeven moment toch weer besloten wat contact te hebben, maar het doet me alleen maar pijn dus het experiment heeft niet gewerkt zullen we maar zeggen.

@Irene - Eigenlijk heb ik er spijt van een paar jaar geleden toch weer contact toe te laten. Maar ja, al doende leert men en misschien ook wel goed dat ik het heb geprobeerd en nu echt weet dat het niet goed is voor mij.

Irene zei

Je weet nu tenminste zeker dat jouw beslissing voor jou zelf de beste is!
Moedig van je dat je het tóch nog een keer hebt geprobeerd.

Becs zei

Fijn dat Sas haar portemonnee gevonden is. En wat betreft het contact verbreken, er zullen altijd mensen zijn die het niet begrijpen, zolang jij het zelf maar begrijpt. Daar gaat het uiteindelijk om. Fijn dat je nu de knoop hebt weten door te hakken