Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 31, 2016

Relaxt middagje zwembad

Het is helemaal zomer hier op het moment en hopelijk blijft die nu.  Rick vertrekt naar zijn werk en ik neem mijn koffie en wafels mee naar buiten. Ik geniet van het vogelgezang en vul de kolibrie buisjes en de vogelvoederbuis bij.  Ook zet ik een nieuwe maiskolf neer voor de eekhoorns.  Ze eten allemaal flink, maar ik vind het zo leuk ze zo dicht bij huis te krijgen!


Voor ik het weet is het tijd om naar de sportschool te gaan.  Eerst doe ik een uur cardio op de ARC trainer en dan komt Sharon me halen voor een uur personal training.  We maken er drie kwartier met allerlei gewichtenoefeningen van en dan rekt en strekt Sharon mijn benen vooral goed.

Nu ben ik klaar met mijn minst favoriete bezigheid iedere dag!  Thuis help ik Saskia met haar treinkaartje voor Berlijn, want ze heeft het kaartje wel maar het tijdschema niet.  Katja meldt dat ze ziek is, maar niet weg kan van haar werk, anders wordt ze niet voor gisteren betaald. Belachelijke regeling en ik zend haar wat virtuele moederlijke knuffels.

In mijn koelste jurk, want het is weer ruim 30 graden, rijd ik het centrum van Vienna in.  Eerst haal ik een heerlijke gerookte zalm boterham met allerlei groentes erop bij Sweet Leaf.  Buiten in de schaduw geniet ik ervan.

Bij Whole Foods haal ik spullen voor het avondeten en laat dan Cosmo uit. Gelukkig hebben de rijst en pompoen van gisteren geholpen en is hij weer helemaal de oude.  Thuis tref ik de eekhoorn etend aan en even later ligt hij lekker uit te buiken op de rand van ons deck.


Tijd om van het zwembad te gaan genieten!  Het geeft zo'n vakantiegevoel om gewoon naar de overkant te lopen en op een ligstoel te gaan liggen ontspannen.  Ik bel Christine terug van vanochtend en we kletsen een uurtje lang bij.

Dan heb ik het warm genoeg om me in het water te wagen.  Dat is vrij koel, maar niet meer koud.  Wel te fris voor mij om in te zwemmen dus ik dompel mezelf onder en ga er dan weer uit.  Het is lekker verfrissend.

Chris komt op de stoel naast me liggen en niet veel later komen Susan en Amy er ook bij.  Amy woonde hier jaren geleden en is nu op bezoek.  We praten dus over waar onze kinderen, die allemaal ongeveer dezelfde leeftijd hebben, nu zijn. 

Toen zij uit Vienna vertrokken zaten de oudsten nog op de basisschool. Toch hebben we allemaal met de jaren contact gehouden via deze en gene.  Dat is wat ik zo leuk vind aan onze buurt.

Na zessen loop ik terug naar huis en geniet met Rick van een Aperol Spritz op het deck (Rick heeft een biertje).  Dan maak ik de komkommersalade en Rick grilt de burgers. Voor mij zalmburgers, een met spinazie en feta en een met truffel en asperges. Rick heeft gewone burgers. De brioche broodjes van Whole Foods zijn ook heerlijk.

Het is zo lekker buiten, maar als het begint te schemeren weten de muggen me weer te vinden.  Ik ga dus toch maar naar binnen. Eigenlijk wil ik de tuin laten behandelen tegen muggen, want die dragen nu ook het Zika virus en wij hebben tenslotte kinderen, die zwanger zouden kunnen raken. Er is nog zoveel onbekend met dat virus en ik wil geen risico lopen.  Binnenkort ga ik kijken hoeveel de Mosquito Squad kost.

Vanmiddag las ik dat Fairfax County op de tweede plaats van "happiest counties" in de VS staat.  Buurcounty Loudoun is nummer een (county = provincie van een staat). Dat zegt nogal wat want er zijn heel wat counties in dit land.  Ik ben het ermee eens, het is hier heel fijn wonen!

3 reacties:

Anja L. zei

Zo leuk die eekhoorn op jullie deck.
Is het Zika virus dan ook al bij jullie aangekomen? Dan zou ik zeker kijken of ik de tuin kan laten behandelen. Hoe werkt dat dan?
Ik denk dat jullie ook op een fijne plaats wonen, er is veel te doen en te zien. Natuur maar ook stad.
Fijne woensdag!

Anoniem zei

De foto van de volgegeten eekhoorn is te grappig.
Jullie wonen inderdaad in een prachtige omgeving.
Naar aanleiding van je antwoord over mijn nieuwe job, even een uitleg.
Nadat ik vorig jaar weg gereorganiseerd was, had ik zoiets van: misschien iets nuttigs doen met mijn vrije tijd. Ik vond het wel spannend na 40 jaar kantoorwerk.
Het werken met en voor deze oudjes is heel dankbaar. Na bijna een jaar als vrijwilliger heb ik sinds 1 mei een 10 uur per week contract voor dinsdag en donderdag ochtend. Heel iets anders dus maar heel leuk om samen met een heel fijn team de oude dag voor deze groep zo gezellig mogelijk te maken.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Het Zika virus is nog niet aangetroffen hier, maar dat is maar een geval van tijd. In de tuin sproeien ze een organische samenstelling waar muggen het meest eitjes zouden leggen. Dat moet wel om de zoveel weken herhaald dus goedkoop is het niet

@Bea - Dat lijkt me heel veel voldoening geven, jouw nieuwe baantje.