Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 17, 2016

Weer een koele regendag

Midden in de nacht ging Ricks telefoon.  De meisjes wisten niet hoe ze naar het hotel moesten komen.  Ik had gelezen dat er een shuttle was, maar daarvoor was het te vroeg, volgens Saskia, want ze konden hem niet vinden.  Rick heeft ze gezegd het hotel te bellen en te zien wat zij aanraadden.  Kennelijk is het daarna goed gegaan, want de telefoon blijft stil.

Rick staat keurig om zeven uur op, maar ik hoor regen op het dak klateren en heb absoluut geen zin mijn bed te verlaten.  Ook bezoeken Saskia's katten me wat het nog moeilijker maakt met die ronkende warme lijfjes tegen me aan.  Geen wonder dat zij ze echt haar babies vindt.

Tegen negenen moet ik er toch echt aan geloven.  Ik doe vitamine E op mijn lip, die er wel een stuk beter uitziet, maar vooral aan de binnenkant nog flink pijn doet.  Het was dan ook een flinke scheur na mijn val vrijdag.

Rick is al vertrokken, maar heeft mijn koffie klaar staan.  Ik schenk een flinke bak in en vul het kolibriebuisje.  Ze drinkt dat steeds sneller leeg.  Het is weer maar een graad of dertien en mijn kolibrietje doet me er tenminste aan herinneren dat de zomer echt in aantocht is, terwijl ik mijn geroosterde wafels eet.


Door de regen rijd ik naar Anytime Fitness.  Mijn spieren zijn weer allerminst blij met dit weer dus sporten is, hoezeer ik er ook geen zin in heb, hard nodig.  Er zijn nieuwe ellipticals, die ik meteen uitprobeer.  Ik kan hem zelfs in het Nederlands instellen en ze zijn hybride dus met mijn inspanning genereer ik ook een deel van de stroom, die de machine nodig heeft.

Zodra ik tienduizend stappen bijeen heb ben ik er klaar mee. Ik ga mijn heupen en benen rollen en strekken en daarna huiswaarts.  Daar zet ik de verwarming nota bene hoger, heel ongewoon voor half mei hier.  De gemiddelde temperatuur is eigenlijk 24 graden nu en daar zitten we tien graden onder.

Heel gauw laat ik Cosmo uit en bedenk intussen dat ik enorme zin in pho heb met dit weer.  Bij Pho Thang Long zit het vol, dus ik ben niet de enige.  Ik geniet van een heerlijke bowl kip pho.  Zulk heerlijk en gezond "comfort food" is het.

Dan rijd ik naar Mint om mijn nagels te laten doen.  Ik kies een lichte lila kleur met verschillende kleuren glittertjes erop.  Als mijn teennagels worden gedaan doe ik de massage stoel aan en dat voelt heel fijn.  Het gaat me dan ook veel te snel! 

Intussen komt Saskia ook weer online.  Ze zijn in Dublin geweest, maar hun hotel ligt dichtbij het vliegveld en de busrit kost 10 euro enkele reis.  Wauw, dat is echt veel! Meer dan onze metro zelfs nog en dat zegt wat. Verder heeft Kaylee haar telefoon in de bus laten liggen, maar gelukkig kunnen haar ouders een andere naar Den Haag laten sturen. 

De eerste Guinness is ook een feit, maar dat is hun avondeten want ze hadden vanmiddag zo lang geslapen dat de keukens dicht waren tegen de tijd dat ze weer in de stad waren.  Maar goed dat ze wat proviand mee hadden gesleept.  Morgenavond vliegen ze naar Amsterdam.  Ik ben heel benieuwd naar hun avonturen in Nederland!

Eigenlijk zou ik allerlei huishoudelijke taken moeten doen, maar met de pijnen komt enorme vermoeidheid.  Rick verzekert me ervan dat hij die taken vanavond kan doen en drukt me op het hart te rusten.  Hopelijk voel ik me morgen wel energieker, want dan heb ik een rondleiding.
Cosmo met zijn "sigaar"

Na een uurtje rusten gaat het wel weer en ik kijk weer eens rond op Pinterest.  Rick sms-t dat hij mij vanavond mee uit eten wil nemen naar Tom Yum Thai.  Helemaal goed, want dat is drie minuten rijden en goed eten.

De eigenaar komt een praatje maken, want die kennen we al jaren.  Hij vraagt waar we zin in hebben en ik zeg soft shell crab.  Rick vertelt hem dat ik dol op verse groene peperkorrels ben en speciaal voor mij maakt hij de soft shell crab met peperkorrels en paprika en ui.  Ontzettend lekker is het!  Ook Ricks gerecht waar ik een hapje van proef vind ik heerlijk. 

Nu maar hopen dat ik straks kan slapen, want soms is dat moeilijk als ik 's middags geslapen heb.  Morgenochtend wordt er weer regen voorspeld, maar 's middags moet het droog worden.  Duimen jullie even allemaal dat het droog zal blijven? Het is zoveel leuker om zonder regen door de stad te wandelen!

6 reacties:

Bente zei

We zitten hier ook in de flinke regenbuien dus jullie zullen nog wel wat meer te verduren krijgen. Hoop dat het morgen meevalt.

Hoop ook dat de meiden jullie niet al te vaak uit bed gaan bellen.

Marion2 zei

O my, die meisjes, toch! Hopelijk verloopt het vanaf nu wat soepeler. Goed
uitkijken ook voor zakkenrollers ;). Mijn dochter liep eens met haar rugzak
op bij de metro van Berlijn, telefoon in het achtervak en je raadt het al...
Eigenlijk is het voor Saskia een soort reis naar haar roots, erg leuk!

Hier is het ook nog geen zomer. Het hoort gemiddeld 17 graden te zijn. Er valt
geregeld wat regen, maar heel koud is het nou ook weer niet. Ik geloof dat het
zaterdag wel aardig weer wordt.

Tink zei

Oye, oye, reizen moet je leren. Ik denk dat ze de volgende keer wel kijken waar het hotel is!
Wat een idioot hoge prijs voor een bus! Kan me niet herinneren dat openbaar vervoer zo duur was in Dublin.

Tip van mijn dokter toen mijn mond aan de binnenkant stuk was. Een stukje of theelepel coconut butter of olie in je mond en rond bewegen.
Het heeft anti virale en antibiotica werking. Helpt fantastisch bij mij.

Anoniem zei

Hoe hebben wij vroeger onze vakanties overleefd zonder mobiele telefoon? :) Ik zal voor je duimen dat het droog is en weer wat warmer!

Annemiek

Anja zei

Wat hebben we toch grijze, saaie regendagen. Gelukkig is het nu droog.

Petra zei

@Bente - Volgens mij komt jullie regen hier zaterdag

@Marion - Ik heb ze ernstig voor zakkenrollers gewaarschuwd want uitgerekend de enige plaats waar ik ooit bestolen ben was in een tram in Amsterdam! Saskia heeft inderdaad veel met Nederland, al heeft ze er nooit gewoond

@Tink - Dank je voor de tip! Ga ik morgen eens kopen. Ik smeer er nu vitamine E op, maar dat helpt aan de buitenkant wel, maar aan de binnenkant niet

@Annemiek - Dat vroeg ik me dus ook af! Je duimen heeft gewerkt!

@Anja - Vandaag viel het gelukkig alles mee