Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 14, 2016

Adelaars bij Great Falls en maandelijks happy hour

Saskia kwam pas tegen een uur of een thuis en ik lag toch met een oor op haar te wachten.  Ik ben dus nog moe als ik om half acht wakker word.  Ik blijf nog een uurtje doordoezelen en sta tegelijkertijd met Saskia op.

We eten samen ontbijt op het deck. Het is weer heerlijk weer en de verleiding groot om maar te blijven zitten luieren.  Maar Saskia gaat hardlopen en ik ga boven een uur op de elliptical doen.  Als ik klaar ben is Saskia inmiddels naar haar werk bij de Whole Foods in Fairfax vertrokken. Omdat zij deze zomer thuis zal wonen is zij tijdelijk naar die zaak overgeplaatst. 

Zulke mooie bloemen voor het huis nu!

Voor mijn doen ben ik vroeg klaar met sporten en ik ontspan wat in het zonnetje op het deck.  Het is daar zo lekker dat ik geen zin heb elders lunch te gaan halen.  We hebben nog salade over van zondag en ik beleg een paar crackers met Goudse kaas en sambal.  Het smaakt me goed zo al fresco.

Met dit prachtige weer heb ik zin om de natuur in te gaan.  Cosmo heeft daar ook wel oren naar.  Ik laad hem in de van en doe zijn harnas aan.  Daar is hij minder van gecharmeerd, maar sinds een kennis niet lang geleden haar hond is kwijtgeraakt doordat ze los in de auto zat tijdens een relatief klein ongeluk doe ik het ieder ritje aan hem.

Het is altijd een mooie weg naar Great Falls, al zijn sommige landgoederen werkelijk lelijk van alle poespas die eraan is gebouwd.  Bij de ingang van het park koop ik een nieuwe America the Beautiful pas.  Met een toegangsprijs van $10 per auto zal ik de $80 er gauw uit hebben.
 
Er zitten veel picknickers in het park, vooral veel high school scholieren, die al klaar zijn met school, terwijl de rest nog een week of zo heeft.  Op het pad is het helemaal niet druk op een paar andere hondenwandelaars na.  Cosmo begroet weer een paar vriendjes en daarna is hij niet meer geinteresseerd.
Al zitten alle bladeren nu aan de bomen, toch hoop ik het adelaarspaar nog te zien.  Waarschijnlijk zorgen ze nog steeds voor hun kroost, als het ongeveer hetzelfde gaat als met de adelaarsfamilie in het arboretum.

In de bomen zie ik niets en ga lekker op een steen langs de rivier zitten genieten van het uitzicht. Zo rustig en mooi is het hier!  Alleen heeft Cosmo dat gevoel helemaal niet en gaat al gauw piepen om verder te gaan.  Net als ik opsta zie ik het adelaarspaar opvliegen en boven ons cirkelen.  Zo'n mooi gezicht is het weer, mijn dag kan niet meer stuk!


Na twee uitkijkpunten probeer ik Cosmo nog wat langer mee te krijgen, maar hij heeft er genoeg van. Is ook wel goed, want ik heb dorst en Cosmo drinkt ook veel uit de hondenbak met vers water, die ik bij het bezoekerscentrum voor hem vul. 

Op weg naar huis haal ik nieuwe maiskolven voor de eekhoorns bij Birdwatchers en melk en fruit bij Whole Foods.  Cosmo en ik gaan op het deck zitten tot ik weer weg moet en opeens hoor ik een chipmunk tsjirpen.  Rick zei al dat er een paar dagen geleden een op ons deck zat. Cosmo kennelijk ook en hij rent naar beneden!

Kennelijk zit het diertje in ons oude speelhuisje, want daar ruikt Cosmo en probeert hij met zijn poot in te komen.  Natuurlijk heeft het grondeekhoorntje zich allang weer verstopt en Cosmo druipt weer af naar boven.

Hij is er nog niet of weer een "chip!".  Weer rent Cosmo erheen en weer vangt hij nul op het rekest.  Dat blijft een aantal keren zo doorgaan, alsof de chipmunk Cosmo treitert.  Ik moet er enorm om lachen!

Vanavond is het Sara en mijn maandelijkse happy hour bij Sea Pearl weer.  Ik bestel een Uber, die sneller komt dan verwacht.  Ik ben dan ook een kwartier te vroeg, maar klets die tijd weg met mijn zusje aan de telefoon.  Sara komt een kwartier te laat want ze dacht dat we om zes uur zouden beginnen, geen probleem.

Zoals altijd wordt het erg gezellig en lekker.  We bestellen wat sushi en ik natuurlijk mijn favoriet hier de crispy rice cake met pittige sushi tonijn.  Rick komt net voor zevenen terug uit Harrisburg en schuift aan.  Ook hij bestelt van het happy hour menu.  Dit blijft leuk om te doen dus Sara en ik spreken volgende maand weer af.

Saskia heeft haar eerste werkdag erop zitten, maar is weg met Kaylee.  Vanochtend had ze geen zin om te praten, maar ze heeft gisteren ook ADD testen gedaan.  Als ze terugkomt met Kaylee heeft ze er weinig over te zeggen, behalve dat ze op de hoogbegaafdheidstesten, die ze op de basisschool deed, leken.  Ze krijgt binnenkort van haar therapeute de uitslag.

2 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuke foto's van de adelaars, door jouw ben ik verslaafd geraakt aan het kijken naar Mr. P. en TFL met hun kroost.
Ik zal ze missen als ze de weide wereld invliegen.
Maar voor nu geniet ik nog als ik ze visjes en kleine diertjes zie eten op het nest.
Groet, Bea

Petra zei

@Bea - Ja, ik vind het ook altijd jammer als die nesten weer leeg zijn.