Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 20, 2016

De langste dag van het jaar

Na alle emoties van gisteren hebben Rick en ik wat moeite met opstaan vandaag. Ik moet de hele tijd aan Meike denken en Rick zegt dat hij, toen hij Snickers uit zijn kamer liet, automatisch ook keek waar Meike was.  Ze was dan ook zo lang deel van ons gezin!

Het is werkelijk schitterend weer en de aanwezigheid van de andere katten helpt ook.  Ik maak een crumpet met amandelboter en pittige peperjam als ontbijt.  Daarbij drink ik ook sloten koffie, die me weer wat in het land der levenden brengen. 

We hebben een nieuwe bezoeker op ons dek, hij propt zijn wangetjes vol, zo schattig!

Rick vertrekt naar zijn werk en ik krijg een berichtje van Katja dat ze bijna flauwviel toen ze wilde gaan douchen.  Ik maak me echt zorgen om haar.  Ze heeft zich weer ziek gemeld en wordt dan helaas niet betaald. Ik kan me daar zo kwaad om maken!  Je wilt toch als cardiologenpraktijk niet dat je medewerkers ziek naar hun werk komen om maar betaald te krijgen??  Dat gebrek aan ziekteverlof hier blijf ik onmenselijk vinden.

Bij Anytime Fitness doe ik eerst een half uur cardio voor Sharon me komt halen.  Ik ben weer dankbaar voor de personal training, want ik heb vandaag maar weinig motivatie om te sporten.  Toch krijg ik na het halve uur gewichten nog mijn 10000 stappen bijeen.

Dan lonkt het prachtige weer toch echt.  Na even met Saskia gekletst te hebben vertrekt zij naar haar werk.  Ik bedenk dat ik enorme zin heb in een salade van Chop't als lunch.  Zoals altijd maak ik een lijstje van ingredienten. 

Ze vullen eerst een bak met groene bladgroentes naar keuze.  Ik kies altijd de spinazie.  Dan mag je vier ingredienten kiezen voor de basissalade en betaalt extra voor elk ingredient meer. Ik heb zes ingredienten, tomaat, komkommer, feta, quinoa, palmharten en wortel. 

Maar het meisje schrijft 3 extra ingredienten op mijn kaartje.  Ik protesteer en ze tellen wel vier keer of ik gelijk heb, terwijl ik op een briefje heb staan wat ik heb besteld.  Gelukkig wordt er toch ook besloten dat er inderdaad een teveel ingredient is aangerekend, pff.  Ik ga er voortaan heel goed op letten!
 
Thuis geniet ik in gezelschap van Cosmo en Snickers van het eten.  Gelukkig lijkt Snickers niet aangedaan door het gemis van Meike.  We kunnen natuurlijk niet in zijn kopje kijken, maar uiterlijk lijkt hij zijn gewone zelf. Ik wil hem wel binnenkort naar de dierenarts nemen om nagekeken te worden.

Het is alweer even geleden dat ik een stuk met Cosmo gelopen heb.  Als het heel warm is heeft hij er geen zin in, maar vandaag wel. Ik geniet van mooie bloemen in de tuinen in de buurt. Sommige mensen zijn zulke tuiniers!  In Southside Park rennen de chipmunks voor ons uit.  Cosmo gaat er telkens achteraan, maar ze zijn hem te snel af.
Kunnen we nu eens doorlopen, Vrouwtje?

Ondanks de lage luchtvochtigheid druip ik toch als ik thuiskom.  Het is dan ook 32 graden.  Ik doe meteen mijn bikini aan en loop naar het zwembad.  Daar roept Chris me en ik ga naast haar in de schaduw liggen.

Om half vier gaat Chris aan haar zwemroutine beginnen.  Zij is een serieuze zwemster en werkt een programma van een uur af.  Ik ga wel het water in, maar het is me nog steeds te koel om er lang in te blijven.  Morgen moet ik van mezelf meer doen dan luieren!
Het is zo'n vakantiegevoel, dat zwembad!

Rick neemt van het mooie weer gebruik om een fietstochtje te gaan maken.  Daarbij komt hij langs Plaka Grill en belt wat ik als avondeten wil.  Een gyro en dolmadakia gaan er zeer goed in!  Na het eten blijf ik nog tot negen uur buiten zitten computeren.

Rick kan niet wachten om zijn vaderdagcadeau uit te gaan proberen.  Hij doet het propaangas aan de onkruidbrander en gaat het onkruid op ons platje te lijf.  Hij vindt het zo leuk dat hij onze buurman erbij roept.  Hopelijk gaat het allemaal goed, want ik heb toch altijd veel respect voor vuur.

Vanavond is het de zomerzonnewending en voor het eerst in zeventig jaar ook volle maan.  Rick en ik willen die "aardbeien"maan zien, maar we hebben zoveel bomen om ons heen dat het even duurt voor de maan daarboven klimt. Hopelijk zien we dit historische feit later vanavond, want het is onbewolkt.

8 reacties:

Anoniem zei

Oh, daar kan ik me ook zo kwaad over maken, dat (over het algemeen) gebrek aan ziekteverlof - je hebt helemaal gelijk - als cardiologen praktijk wil je toch niet dat je werknemers ziek naar hun weer komen? (Andere soorten bedrijven ook niet, natuurlijk)

Bente zei

Ik had gister een berichtje geschreven, maar dat is blijkbaar verdwenen, dus vandaag nog maar een keer. Wat ontzettend zielig dat Meike zo snel is overleden. Had ze al eerder last van iets?

En ik sluit me aan bij de verontwaardiging over geen ziekteverlof. Hoop dat Katja snel opknapt en dat er niks ernstigs aan de hand is.

Toen ik net naar huis reed vanuit de sportschool zag ik de volle maan heel mooi. Heel groot en oranje-geel. Net opgezocht en de volgende keer dat het volle maan is op de zomerwende is 2062. Dat ga ik dus niet nog eens meemaken.

Anja L. zei

Hier was het helaas te bewolkt om de maan te zien.
Heel vervelend voor Katja dat ze maar ziek blijft en dan niet krijgt betaald. Dat is hier toch wel goed geregeld. Al krijg je bij steeds meer bedrijven de eerste twee dagen van je ziekte niet meer uitbetaald.
Ik blijf een beetje jaloers dat je zo lekker naar het zwembad kunt gaan met lekker weer. Geniet er maar lekker van!
Fijne dinsdag.

Tineke zei

Krijg je helemaal nooit betaald als je ziek bent, ook niet als je langer ziek bent? Klinkt ongelofelijk, dan moet je dus altijd redelijk veel spaargeld hebben om een ziekte periode op te vangen.
Hier krijg je 2 jaar doorbetaald.
Wanneer zie je Katja weer? Zit het er nog in dat ze dichterbij komt wonen?

Anoniem zei

Wat vervelend voor Katja dat ze zo beroerd is. Waarschijnlijk gaat ze telkens te snel weer aan het werk en geeft ze haar lichaam geen kans om echt uit te zieken.
Maar ja, je hebt weinig keuze als je niet betaald krijgt.
Hier zie je ook steeds meer een 0 uren contract, dus als je niet werkt krijg je geen geld.
Rick ziet er helemaal blij uit met zijn nieuwe speeltje. Zo noem ik altijd de tools van mijn man ;).
Groet, Bea

Ann zei

Idd opletten met vuur... ik werk als schadebeheerder voor brandschade en het is echt onvoorstelbaar wat sommige mensen uithalen ...

Hester zei

Wat verdrietig van Meike. Wat zullen jullie haar missen. Sterkte.
Hopelijk knapt Katja snel op. Onvoorstelbaar dat zij geen betaald ziekteverlof heeft. Op zo'n afdeling wil je toch niet dat anderen aangestoken worden. Groeten, Hester

Petra zei

@Jeanine - Rick heeft wel goed ziekteverlof en ik vroeger bij American Express ook. Het zijn meestal de kleinere bedrijven, die slechte voorzieningen hebben

@Bente - Dank je voor de lieve woorden. Ja, die maan was bijzonder, jammer dat wij zo tussen de bomen wonen (hoewel ik dat meestal juist fijn vind ;))

@Anja - Het hangt erg van het bedrijf af wat de voorzieningen zijn. Dat zwembad blijft heerlijk!

@Tineke - Het is per bedrijf verschillend, meestal geldt hoe groter het bedrijf hoe beter het verlof en verzekeringen. Rick heeft prima ziekteverlof en ik vroeger ook. Voor langdurig ziek zijn geven de meeste grotere werkgevers ook een verzekering van een bepaald percentage salaris. We zien Katja voor het 4 juli weekend weer.

@Bea - Ja, "uitzieken" kennen ze hier meestal niet, helaas.

@Ann - Rick is heel voorzichtig, hoor.

@Hester - Dank je!

@