Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 07, 2016

Een heel gewone dinsdag

De zon schijnt weer vrolijk als ik wakker word en een lekker zwaar poezebeest ligt al bovenop me, want Rick heeft de slaapkamerdeur opengelaten toen hij opstond.  Na even met Flapjack geknuffeld te hebben sta ik op.

Rick heeft al koffie gezet en ik rooster makkelijk een paar wafels.  Het is heerlijk buiten dus ik geniet weer van ons deck als extra kamer. Na het ontbijt ga ik in de voortuin wat onkruid wieden.  Dat is heel hard nodig, want alle esdoorn "helicoptertjes" zijn hard aan het proberen bomen te worden!  Wat een werk, ik ben helemaal bezweet en nog lang niet klaar als het tijd voor de sportschool wordt.


Al bezweet kom ik daar dus aan.  Ik doe mijn uur cardio en krijg zo tienduizend stappen bijeen.  Zodra ik klaar ben ontsnap ik weer naar buiten. Ik doe nog wat meer wieden en bedenk me dan dat ik me goed genoeg voel om ook wat huishoudelijk werk te verrichten.
De bijen vinden de salie in de voortuin heerlijk

Rick en ik zijn maar met zijn tweetjes thuis en eigenlijk zijn de dieren de enigen, die het vies maken.  Ik spons dus de keuken af en de badkamers en haal dan de stofzuigslang, want we hebben "central vac" (geen idee hoe dat in het Nederlands heet), door het hele huis. 

Nou ja, ik maak zo vaak schoon en stofzuigen is toch ook een heel normaal iets, zul je denken.  Dat is ook zo, maar voor mij is dit echt fijn om te kunnen doen zonder de rest van de dag moe en vol hoofd- en schouderpijn op de bank te liggen. 

Fibromyalgie is moeilijk uit te leggen, maar laten we het erop houden dat ik heel blij ben ons huis eens schoon te kunnen maken zonder enorme extra pijnen.  De schoonmaaksters, die morgen zouden komen, zeg ik dan ook lekker af.

Nu heb ik wel lunch verdiend en ik ga mijn coupon voor een flat bread van Panera gebruiken.  Ik kies de Mediterranese met spinazie in plaats van kool.  Op het deck geniet ik ervan en zie de kolibrie ook weer langskomen. 

Pig en Flapjack zijn intussen weer naar buiten ontsnapt.  Flapjack is makkelijk te vangen, maar meneer Pig kan ik niet vinden.  Hoe ik ook roep, geen Pig.  Ik besluit een blikje met voer open te maken en daar komt hij gelukkig eindelijk op af. Ik voel me verantwoordelijk voor de katten en al is het hier vrij veilig ik zou het vreselijk vinden als een van hen iets overkwam.
Zo schattig!

David van de Toyota garage belt met minder nieuws.  De van moet een hele tune up en die kost bijna duizend dollar!  Bovendien moet het spiegeltje voor augustus, als hij weer gekeurd moet worden, vervangen worden, anders komt de van de keuring niet door. Ook dat kost tegen de duizend dollar (automatisch spiegeltje).

Met het spiegeltje ga ik nog wachten en kijken of ik een goedkopere prijs daarvoor elders kan krijgen.  De rest moet dan maar, er staan ook al meer dan 85000 mijl (137000 km) op de teller, dus het is niet verwonderlijk.  Dit is in al die tijd eigenlijk de eerste dure beurt voor deze auto. Ik geef dus toestemming het te doen en daarvoor hebben ze tot morgen nodig.  Is goed, ik rijd wel in Kai's auto.

Bij Lofty Salon wordt een verjaardag gevierd als ik er binnenkom om mijn haarkleur bij te laten werken.  Ik krijg een stuk chocolade mousse taart voorgezet.  Nu houd ik niet zo van taart, maar deze is wel erg lekker, van de Turkse bakker vlakbij.  Ook krijg ik een glaasje wijn voorgezet.  Wat wil je nog meer, terwijl de haarkleur inwerkt??

Anderhalf uur later sta ik weer buiten met mooie haarkleur.  Bij Whole Foods haal ik avondeten.  Intussen is het weer veranderd.  Voor ik de kapsalon inging was het 30 graden en ietwat vochtig. Nu staat er een flinke wind met een graad of 23. 

Op het deck geniet ik ervan tot de zespotige bijters me komen aanvallen.  Als Rick thuiskomt grilt hij de kipspiesjes en asperges en we hebben er rozemarijn brood bij.  Een makkelijk, maar zeer smakelijk maal.  Vanavond is weer even de laatste avond dat we met zijn tweeen zijn.

Saskia komt morgenmiddag thuis.  Zij heeft het fantastisch gehad in Europa!  Ze wil dan ook supergraag ook een deel van haar studie in het buitenland doen.  We hebben de reisgenen wel doorgegeven aan onze kinderen, dat is duidelijk!

10 reacties:

Reny zei

Grappig dit te lezen Petra.

Je beschrijft jouw dagen zo gedetailleerd dat ik me wel eens afvroeg waarom je nooit iets schrijft over bedden verschonen, de was doen, strijken,kortom de gewone huishoudelijke taken.
Waarschijnlijk doen jouw poetsvrouwen dat normaal gesproken allemaal,Wow !

Fijn dat Saskia bijna naar huis komt,je bent er als ouders toch mee bezig als de kinderen in het buitenland reizen.

Fijne dag en groetjes,

Corry zei

Heerlijk zo met z'n tweetjes maar weer een kind over huis hebben is ook ERG gezellig.
Die reisgenen is heeeeeeeeel besmettelijk!!! Oppassen dus.

Anoniem zei

Wat fijn dat je de "gezellige" klussen vandaag zelf kon doen.
En wat een ramp, 1000 dollar om de auto te repareren.
Onze auto was vorige week voor de keuring, gelukkig slechts 420 Euro.
Ik kan me voorstellen dat bowlen niet bevorderlijk is voor de pijnen. Speciaal je schouders en arm.
Groetjes, Bea

José zei

Naar een aantal jaar je blog niet te hebben gelezen (wel op Facebook wat van je gezien, natuurlijk), ben ik er weer. Toch altijd leuk, hoe je ook 'doorsnee' dagen zo leuk weet te beschrijven. Superknap dat je dat vol blijft houden!

Ai, een dure beurt voor de auto. Al begrijp ik dat spiegeltje nog steeds niet? Waar zit dat aan de auto? En wat kan je er mee? Haha!

Fijn dat Saskia het naar haar zin heeft gehad in Europa. Ik ben benieuwd waar ze terecht komt om een tijdje te studeren. Ik was net een week eerder dan haar in Dublin, dat is ook wel een leuke stad met heel veel buitenlandse studenten.

Ik ga weer trouw je blog volgen! Altijd leuk om te lezen wat iemand anders, in een ander land allemaal meemaakt :)

Unknown zei

Mmm dat broodje ziet er lekker uit !
Ik heb ook in Engeland gestudeerd en heb er nooit spijt van gehad, integendeel !

Marion2 zei

Het is niet te hopen voor jullie dat Saskia ook naar het buitenland vertrekt. Maar ja, zolang het tijdelijk is, is het ook weer niet erg. Wel fijn dat ze het zo leuk heeft gehad! Ben wel benieuwd wat ze van Nederland vond (jammer dat ze zulk grijs weer trof :/).

Anoniem zei

Nog een paar uurtjes en Saskia is weer terug van haar reis. Jullie zullen wel blij zijn ze dat er verder zonder kleerscheuren vanaf is gekomen ( behalve die verloren portemonnaie ) Ze heeft de smaak te pakken doordat ze al aangeeft ook in het buitenland te willen studeren. Die reisgenen weten wat. Wij zijn hier ook mee besmet,geldt voor mij en mijn oudste broer. Wellicht door mijn vader die al in de jaren 30 bij de HAL werkte en toen al in New York kwam. Net zoals mijn moeder die in diezelfde periode genoot van buitenlandse reizen.En toen was naar Duitsland, Zwitserland en Belgie al behoorlijk ver.
Vervelend toch die huishoudelijke klussen.Nu ik merk dat de jaren me gaan opspelen heb ik er wel moeite mee. Vroeger kon ik alles in een dag doen,ging nog even met de trein op en neer naar Vlaardingen om mijn moeder op te halen , om de 14 dagen.
Alleen reizen durfde ze niet meer. Thuis gekomen moest er nog snel een cake gebakken worden, daarna eten koken en afwassen. Nu verdeel ik alles over de hele week. En je woont alleen dus echt vuil wordt het niet. Maar toch.
Het is anders wel saai hoor en de maanden in Las Vegas zijn dus een zeer welkome afwisseling.
Geniet van de verhalen van Saskia.
Groetjes en een fijne dag. Wil

Christa Goes zei

Ik lees al jaren je blog maar reageer veel te weinig ;(
Op het moment zijn we een paar dagen in Washington. Al is dit de 3e keer had de old ebbit grill nog nooit gezien. Zijn er vanmorgen gaan ontbijten. Echt een leuke zaak en het smaakte heel goed! En dat door jou blog. Fijne dag.

Christa Goes zei

Ik lees al jaren je blog maar reageer veel te weinig ;(
Op het moment zijn we een paar dagen in Washington. Al is dit de 3e keer had de old ebbit grill nog nooit gezien. Zijn er vanmorgen gaan ontbijten. Echt een leuke zaak en het smaakte heel goed! En dat door jou blog. Fijne dag.

Petra zei

@Reny - Nee, hoor, die poetsvrouwen komen enkel schoonmaken. Rick en ik doen de was, we strijken absoluut nooit en Rick doet verder heel veel vooral als ik slechte tijden heb. Ik schrijf daar alleen niet over, want saai, maar het is zo bijzonder als ik me goed genoeg voel om het hele huis (is nogal groot) te stofzuigen dat ik dat wel in mijn blog wilde (ook voor eigen gebruik om terug te kunnen zoeken).

@Corry - Voor die reisgenen vrees ik dat de besmetting allang plaats heeft gevonden.

@Bea - Het werd ook weleens tijd voor een grote beurt voor de van, maar ik geef dat soort geld altijd liever niet uit. Maar ja, beter dan een grotere reparatie.

@Jose - Het is het zijspiegeltje om te zien wie er naast of achter je rijden. Het is automatisch want je kunt het opvouwen tegen de auto aan, alleen is dat mechanisme dus stuk.

@Ann- Ik denk dat het sowieso altijd goed is om een andere cultuur al dan niet tijdelijk mee te maken. De twee oudsten hebben ook beiden in het buitenland gestudeerd.

@Marion - Ze vonden beiden Nederland het leukst hoewel Saskia Dublin in haar eentje ook erg leuk vond en veel aanspraak had daar

@Wil - Ik kan me zeker voorstellen dat alleen wonen saai is! Hopelijk komt er weer gauw een reis naar Las Vegas voor je.

@Christa - Ha, dat is grappig! Het is inderdaad een gezellig restaurant met vriendelijk personeel