Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 12, 2016

Een heerlijk zomerweekend

Zaterdag

Waarschijnlijk heb ik gisteren toch tijdens de personal training teveel mijn nek belast, want ik word met erge nek- en hoofdpijn wakker.  Dan is het altijd weer moeilijk om uit bed te komen en Rick is dan ook allang op als ik eens boven water kom.

Hij zendt me een berichtje dat hij bij Jiffy Lube is  om Saskia's auto een beurt te laten geven.  Hij zal daarna koffie en ontbijt halen, schrijft hij.  Ik vind het prima en ga samen met Saskia op het deck genieten van het zomerse weer.


Als Rick terug is genieten we van ons ontbijt en dan gaat Saskia sporten op de elliptical boven.  Ik heb dus nog even tot zij klaar is.  Rick en ik wilden eerst een stuk gaan fietsen vandaag, maar met mijn pijnen is urenlang leunen op een fietsstuur geen goed idee.

Rick gaat er dan maar alleen op uit, jammer, maar wel goed voor hem ook beweging te krijgen.  Ik doe een uur op de elliptical en heb daar intussen 1513 mijl (2435 kilometer) op "gelopen", volgens mij sinds ergens in 2013. Toch niet mis als je nagaat dat ik het gros van de dagen bij de sportscholen sport.

Saskia vertrekt tot maandag naar Richmond, voorlopig de laatste keer, want daarna komt ze hier weer wonen tot augustus.  Ze besloot vandaag dat ze toch geen milieuwetenschappen wil sturen, maar liever biologie met de richting diergeneeskunde.  Die laatste studie is hier net als medicijnen en rechten een studie na je vierjarige opleiding.  Ik denk dat dat haar inderdaad wel ligt.

Rick en ik gaan Vienna in om lunch te halen.  Hij gaat naar de nieuwe Jersey Mike's (grote!) broodjeszaak. Ik bestudeer hun menu, maar het is me allemaal veel te veel en zwaar.  Een paar deuren verderop bestel ik een dunne bagel met tonijnsalade.

Na de lunch gaan we naar De Paul's Urban Farm.  Een zee van kleur is het hier! Het is een graad of 32 dus ook erg warm, maar wij weten waar we voor komen.  We willen een hibiscus plant voor ons deck.  Die staan al in leuk gekleurde potten, we moeten alleen de soort nog kiezen.  Ik word verliefd op de gele met een rood midden en die wordt het dus.
 

Intussen zijn we meer dan genoeg "opgewarmd" om naar het zwembad te gaan.  Er is een dj en het blijkt een speciale middag voor kinderen te zijn.  Die dj heeft zijn muziek zo hard staan dat we moeten gillen om elkaar te verstaan!

Rick en ik springen meteen het zwembad in en het water is zeker even rillen, maar met deze hitte ook wel verfrissend.  We houden het maar een paar minuten uit en gaan dan in de schaduw opdrogen.  Lorraine komt even kletsen en zegt dat we de dj kunnen vragen het geluid te verminderen, want dat hebben drie anderen al gedaan.

Eerst denk ik nog "laat maar", maar op een gegeven moment lijkt het wel of we bij een serieus concert zijn.  Ik zie zelfs kinderen vingers in hun oren doen omdat het teveel is.  Ik besluit dan maar die oude dame te zijn en vraag hem het wat minder luid te maken.  Gelukkig doet hij dat ook echt meteen.

We dompelen ons nog een keer onder in het koele water en dan gaat Rick huiswaarts.  Ik blijf nog een klein uurtje en loop dan ook terug.  Het is zo'n vakantiegevoel bij dat zwembad!  Het echte zomerse weer hier is gewoon zo heerlijk!  Ik hoef me geen zorgen te maken dat het morgen opeens weer koud is. 

Rick stelt voor een drankje te gaan drinken bij World of Beer in Reston.  Die hebben een enorme lijst van bieren en Rick kiest er een met Droste chocolade.  Ik moet zeggen dat smaakt best lekker.  Ik houd het bij een framboise en de serveerster is helemaal onder de indruk van hoe ik dat uitspreek.  Op hun lekkere terrasje houden we het wel meer dan een uur uit.

We hebben een reservering voor Barcelona om zeven uur en krijgen met gemak een tafeltje buiten.  Het wordt een heerlijk maal van verschillende tapas, veel ervan herken van het menu van de tapas restaurants in Barcelona.  Soms delen Rick en ik dingen, soms nemen we onze eigen keuzes. De rekening valt alles mee en het was erg lekker!
Mini empanada's

Wat een heerlijk zomerse dag hebben wij gehad!  Thuis gaan de benen omhoog en komt Meike naast me liggen spinnen. Buiten in de bomen lijken het weer net kerstbomen met de vuurvliegjes nu.  Zo jammer dat ik die niet op een foto vast kan leggen!
Mooie zonsondergang onderweg

Zondag 

Mijn voornemen echt eens tegelijk met Rick op te staan lukt ook vandaag weer niet.  Nu is Flapjack daar debet aan, ik geef hem schaamteloos de schuld.  Het is zo knus zo'n warme knorrende kater op mij.

Rick is naar Starbucks en komt met koffies en ontbijt terug.  We eten lekker op het deck.  Ik vind hun spinazie "foldover" in croissant deeg op het moment erg lekker.  Het kolibrietje komt ook ontbijten en ik maak er een aantal foto's van.


Onze terras beneden is bijna deel van de tuin geworden van het onkruid.  Rick is er vorig jaar al mee begonnen en heeft ongeveer tweederde klaar. Hij gaat eraan verder, terwijl ik mijn stappen bijeen krijgen door op de plaats te "rennen".  Een uurtje later heb ik er 10000.
Ook de cardinaal wordt steeds dapperder, hier met de katten vlakbij aan de andere kant van het gaas

Intussen volg ik geschokt het nieuws over de schietpartij in Orlando.  De dodelijkste in de geschiedenis van de VS tot nu toe.  Wanneer houdt het eens op?  Alleen het Congress kan wetten aannemen om het moeilijker te maken om wapens te verkrijgen, maar die weigerden zelfs een wet aan te nemen dat individuen, die op een terreurlijst staan, geen wapens kunnen kopen.  Het is gewoon te gek!

Rick heeft nog aardig wat te doen en ik ga hem helpen.  Wonder boven wonder is het gros van het onkruid verwijderd tegen de tijd dat we trek in lunch krijgen.  Rick bedankt mij hartelijk, want alleen had hij het niet geklaard.  Het ziet er weer even keurig uit. Ik weet ook meteen wat ik hem voor Vaderdag ga geven, een onkruidbrander!
Not een hoekje en dan is het "bos" tenminste verwijderd

Gisteren ging er iets mis bij Panera en kreeg Rick een coupon voor $10 korting. Die gaan we maar gelijk gebruiken.  Ik kies een heerlijke flatbread en Rick een broodje met rosbief en kaas.  We eten het in het restaurant en dan bedenkt Rick dat hij eigenlijk ook een Vaderdag kaart voor zijn vader nodig heeft.

We rijden naar de Hallmark winkel in Oakton vlakbij.  Nu ik hier toch ben kies ik ook meteen een kaart voor Rick uit.  Als we naar buiten komt wijst een vriendelijke voorbijganger Rick dat er een schroef in een van zijn voorbanden zit.  Niet fijn, want Rick moet morgen helemaal naar Pennsylvania rijden.

We halen dus gauw de van op en rijden met twee auto's naar Just Tires.  Daar gaan ze proberen de band te maken en we kunnen de BMW later vanmiddag weer ophalen.  Helaas bellen ze al een half uurtje later dat de band toch niet te maken is en bij BMW zal moeten worden vervangen.

Rick en ik besluiten eerst een paar uur te gaan genieten van het zwembad voor we de auto weer ophalen.  Het is heerlijk weer met een graad of 32, maar een stevige bries.  Het water voelt warmer dan gisteren en we blijven er dan ook wat langer in. 
Altijd fijn dat ieder uur de kinderen er een kwartier uit moeten zodat volwassenen kunnen zwemmen

Tegen vijven rijden we weer naar het centrum.  Rick haalt zijn auto weer op en dan rijden we naar Whole Foods.  Daar kiezen we avondeten en een voorafje uit.  Het is het perfecte weer om te grillen dus dat gaan we doen.

Thuis maak ik het voorafje, meloen met rauwe ham, en we genieten er op het deck van.  Dan gaat Rick de biefstukken, voor mij filet mignon en voor hem een enorme New York strip, prepareren op zijn speciale manier.  We hebben er tomatensalade van verschillend gekleurde tomaatjes bij en lekker vers olijfbrood.

Jammer genoeg is dit heerlijke weekend dus ook alweer voorbij.  We hebben ook de juiste beslissing genomen niet naar Charlottesville te gaan om de balloonvaart toch te proberen, want die was zowel gisteren als vandaag afgelast.  De zomerweekends zijn al erg vol dus we hebben nog geen datum wanneer we het weer willen proberen.

6 reacties:

Anja L. zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad. Lekker dat je zo makkelijk naar het zwembad kan.
Jammer dat de ballonvaart weer niet door kon gaan.
Is Rick nu met een andere auto op reis gegaan?
Fijne maandag!

Marion2 zei

Een zwembad en warm weer in Amerika is voor mij het ultieme vakantiegevoel. Of nog beter: een lazy river. Heerlijk als je hiervoor alleen even de straat hoeft over te steken.

Wat fijn dat Saskia weet wat ze wil qua studie. Als ik het goed begrijp, verliest ze geen tijd omdat pas na de eerste vier jaar de definitieve richting bepaald wordt? Niet dat dat erg zou zijn, want je kunt maar beter een beroep uitoefenen waar je plezier in hebt.

Gewoonweg vreselijk in Orlando. Ik las dat de dader beveiliger was, dus ik neem aan dat hij hoe dan ook de beschikking had over een wapen. Maar hoe hij nou bewaker kan zijn als hij op een lijst van verdachte personen voorkomt?!

Anoniem zei

Heerlijk weekend hebben jullie weer gehad. Zonde dat je zaterdag zo'n nekpijn had.
Het gebeuren in Orlando dit weekend is ZIEK.
Eerst de zangeres en daarna deze 50 onschuldige mensen. BAH!
Groet, Bea

Anoniem zei

Gezien de dierenliefde van Saskia kan ik haar keus voor dierengeneeskunde heel goed begrijpen.
Handig he zo'n zwembad dichtbij. Was bij ons ongeveer 10 min. van huis lopen en daar
was ik regelmatig met de kinderen te vinden.
Laat mijn zoon dat niet horen ; bier met chocolade zou echt niet aan hem besteed zijn. Hij heeft tegenwoordig een voorkeur voor speciale biertjes van kleine brouwerijen,al die anderen kunnen hem niet meer bekoren.
Afschuwelijk die aanslag in Orlando. Hij had een wapenvergunning omdat hij beveiliger was. Maar om dan een geweer van zo'n zwaar kaliber te mogen hebben ontgaat mij volledig. Als aan die wapenwet toch eens een eind zou kunnen komen.
Toen die aanslag in Parijs was had Donald Duck ook weer zo'n opmerking,
De mensen konden zich niet eens verdedigen omdat ze geen wapen bij zich mogen hebben. Hoe komt hij op het idee. Alsof je, waar je ook naar toe, constant een vuurwapen bij je moet dragen.?????
Groetjes Wil

Becs zei

Wat lijkt me dat toch heerlijk om zo een zwembad in de buurt te hebben. Wij kunnen eventueel wel naar het recreation center bij ons, maar dat is altijd zo verschrikkelijk druk. Fijn dat Saskia weet welke richting ze op wilt. Verschrikkelijk nieuws van de aanslag in Orlando.

Petra zei

@Anja - Ja, gelukkig staat Kai's auto hier dus nog. Ook wel goed om die wat actie te geven

@Marion - Nee, er zijn hier gewoon bepaalde studierichtingen waarvoor je eerst een vierjarige studie gedaan moet hebben. Diergeneeskunde is daar een van. Ik moet het allemaal nog zien, er zit nog veel tijd tussen.

@Bea - Het is niet te bevatten en vooral niet dat er helemaal niets aan het gemak waarmee je aan wapens kunt komen gedaan wordt.

@Wil - Vrijwel al het bier wat Rick drinkt is van microbrouwerijen. Te erg, die vele wapens en het gemak waarmee ze verkrijgbaar zijn

@Becs - Ja, dat buurtzwembad is werkelijk heerlijk, echt luxe