Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 01, 2016

Een heerlijke woensdag!

Al ben ik dol op Meike en Snickers, Saskia's katten en dan vooral Flapjack hebben een speciaal plekje in mijn hart.  Vannacht kwamen beiden op me liggen en als ik op wil staan weerhoudt Flapjack me ervan, want hij heeft zijn knuffeluurtje.  Dan is hij opdringerig!  Als ik niet aai haalt hij mijn hand terug met zijn pootje, zo schattig.

Flapjack springt eindelijk van me af en ik ga naar beneden waar Rick nog hard bezig is met AT&T, want ondanks dat Saskia haar telefoon niet op data heeft staan heeft ze meer dan $100 gebruikt opeens.  Hoe dat kan is iedereen een raadsel, maar gelukkig krijgen we het terug.

Rick vertrekt verlaat naar zijn werk en ik maak een paar gepocheerde eieren met kaas als ontbijt.  Het is alweer 26 graden dus buiten op het deck geniet ik ervan met een flinke bak koffie.  De verleiding is groot hier maar te blijven zitten, maar er moet gesport worden.


Bij Anytime Fitness doe ik een uur cardio. Sharon vertelt dat ze morgen toch geen tijd heeft voor personal training. Balen, want vrijdag heb ik een rondleiding.  Dan maar proberen morgen de discipline op te brengen zelf wat gewichten te doen.  Ik heb daar een enorme hekel aan!

Buurvrouw Jeanne van twee huizen verderop komt net als ik bijna klaar ben.  We hebben elkaar alweer een tijdje niet gesproken dus kletsen even bij.  Dan zeg ik met liefde gedag tegen de sportschool tot morgen.

Thuis laat ik Cosmo even uit en besluit dan lunch te gaan halen van Chopt. Eerst probeer ik van binnen het huis het kolibrietje te fotograferen.  Ik wacht een half uur en ze komt maar niet dus ik besluit even snel het menu van Chopt te halen om mijn saladecombinatie uit te zoeken. Ik kijk naar het raam en wie komt er net even eten? Juist. Murphy's wet!

Met een lijstje van ingredienten voor mijn salade rijd ik naar Chopt.  Ik heb gemerkt dat het zo het beste gaat, want er is zoveel keuze aan ingredienten.  Er staan dan ook altijd mensen vertwijfeld naar het menu te staren als ik binnenkom.  Ik overhandig mijn lijstje en binnen een paar minuten is mijn salade ge"chopt" (met een groot mes) en gemengd met de lekkere "spa dijon" dressing.


Samen met Cosmo en Snickers, die de salade ook lekker vinden ruiken kennelijk, smul ik er op het deck van.  Intussen zijn de schoonmaaksters gearriveerd en ik ontsnap heel decadent naar het zwembad. 

Dat is vrijwel leeg en ik lees Christine's boek tot ik het te warm krijg.  Ik spring in het lege zwembad en zwem zowaar twee banen.  Het is verfrissend, maar mij nog net te koud er langer in te blijven. Ik droog op tot net voor vieren en loop dan naar huis om me weer aan te kleden.

Om kwart over vier halen Cosmo en ik Chris en PJ op. Chris heeft niet veel tijd en de honden hebben er geen zin in.  Beiden stoppen ze om ons te laten weten dat ze niet verder willen.  Eigenlijk heel grappig, eerst moet Chris PJ meetrekken en dan ik Cosmo.  Het begint ook opeens te regenen dus we gaan maar weer huiswaarts.

Net voor de bui echt losbarst zijn Cosmo en ik weer binnen.  Het duurt gelukkig niet lang en tien minuten later schijnt de zon weer. Ik rijd naar Whole Foods met een lege maag en dat is gevaarlijk.  Behalve spullen voor het avondeten kan ik het niet laten ook wat snacks in te slaan.

Met een biertje geniet ik van het vogelgezang en onze gevederde deckgastjes.  Zelfs de cardinaal komt op de achterkant van een stoel zitten.  Als ik maar doodstil blijf zitten lezen durven ze wel. Het kolibrietje zie ik helaas niet meer vanmiddag dus geen foto vandaag.

Rick komt thuis en grilt de worstjes en worteltjes.  We genieten alweer van een maal buiten op het deck.  Mijn worstjes zijn kipworstjes met champignons. Rick heeft een bratwurst en een chorizo worst.  Die van mij zijn best lekker en hebben weinig calorieen, maar die van Rick zien er gewoon zo lekker uit! Misschien dat ik volgende keer een "gewone" worst neem.

Saskia is inmiddels in Berlijn aangekomen.  Daar blijft ze tot vrijdag met Kaylee en reist dan weer alleen af naar Dublin om daar een concert bij te wonen.  Ik denk dat ze veel leert tijdens deze reis, onder anderen dat reizen met een superzware tas geen goed idee is, zoals ze vandaag schreef.

Katja is flink ziek en dat vind ik als moeder ver weg natuurlijk helemaal niet fijn.  Gelukkig zorgt Kevin goed voor haar.  Ik ben blij dat Kai en Bea hun happy zelf zijn. Ik vind het zoveel makkelijker dat ze zo ver weg zitten door Facebook!

4 reacties:

Corry zei

Ik dacht dat ik nooit zou wennen aan een huis zonder Jeff maar nu merk ik dat ik het "gewoon" vind. Gelukkig woont hij maar 10 scooterminuutjes ver!

Marion2 zei

Inderdaad, wat een heerlijke dag! Ik zou ook zo graag van die warme dagen willen beleven.

Mag ik vragen waar je het 'plankje' van de letters Summer hebt gekocht? Ik vind hem superleuk en wil hem, als het nog mogelijk is, proberen hem te bestellen.

Anoniem zei

Lekkere salade, je bent er altijd zo goed mee bezig.
Wat vervelend dat Katja zo ziek is. Hopelijk is snel weer de oude.
Ik zie op Facebook dat je vandaag een pijn dag hebt. Wat jammer.
Veel sterkte, Bea

Petra zei

@Corry - Ja, het went wel, maar oh wat is het ook weer gezellig als een of meerdere kinderen hier zijn!

@Marion - Helaas, ik heb het bij Michaels gekocht een paar jaar geleden en ben vandaag speciaal voor jou gaan kijken, maar ze hebben niets meer wat erop lijkt.

@Bea - Dank je, het was een moeilijke dag qua pijn inderdaad, maar ik denk dat het weer daaraan debet is.