Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 15, 2016

Hump day, zoals we hier woensdag ook noemen

Ricks wekker gaat om zeven uur en zo vroeg hoef ik niet op, maar ik ben wel vastbesloten om acht uur op te staan.  Dat lukt wonder boven wonder!  Rick vertrekt net naar de BMW garage met een half platte band.

Vannacht heeft het een beetje geregend, maar is inmiddels weer droog al is het vrijwel geheel bewolkt.  Ik bak weer een eitje en maak een bakje fruit met wat slagroom als ontbijt.  Het is lekker genoeg om buiten te zitten.  De zon komt ook weer tevoorschijn, helemaal goed.


Bij Anytime Fitness doe ik een half uur cardio voor Sharon me komt halen voor personal training.  Ik blijf het knap vinden dat ze iedere keer weer een andere routine weet te bedenken.  Sommige personal trainers worden op een gegeven moment saai, want altijd dezelfde oefeningen. Zo is Sharon absoluut niet.

Nadat alle spiergroepen aan bod zijn gekomen maak ik de 10000 stappen op de ARC trainer en ga dan weer huiswaarts.  Daar vraagt Saskia of we naar Trader Joe's kunnen gaan nadat we gedoucht hebben.

Dat laat mij weinig tijd om lunch te halen en ik vond mijn lunch gisteren eigenlijk wel heerlijk.  Ik maak dus weer twee crackers met sambal en kaas en als groente erbij overgebleven verschillende kleuren paprika van zondag. 

Saskia is precies klaar als ik mijn laatste hapje eet.  Zij rijdt ons naar Trader Joe's en daar kopen we bij elkaar een wagentje vol.  Hier moeten we echt vaker winkelen, want dat alles kost maar $50, beduidend goedkoper dan Whole Foods!
Ze hebben ook een heel goede wijnselectie

Thuis vertrekt Saskia naar het zwembad en ik naar de nagelsalon.  Thu is weer terug, helaas was haar moeder overleden en moest ze eerst naar Californie en daarna naar Vietnam om haar moeder "thuis" te brengen.  Dat allemaal in minder dan drie weken!

Rick wilde graag dat ik een donkerder blauw zou kiezen met glitters zodat het een sterrennacht zou lijken.  Ik vind een mooie kleur en ook glittertjes.  Na afloop ben ik zeer tevreden al lijkt het voor mij meer op vuurwerk dan sterren.

Saskia is terug uit het zwembad met haar vriendinnen.  Zij maakt zich klaar om te gaan werken.  Deze Whole Foods is wel wat anders, dan die in Richmond.  Saskia had gisteren een keurige rok tot bijna aan haar enkels aan en dat mocht niet!  Alleen lange broeken mogen.  In de hete zomer hier niet fijn, maar ja, zo is het nu eenmaal.

Even denk ik nog naar het zwembad te gaan, maar daar is het zwem team nu en die nemen het helemaal over.  In plaats daarvan lonkt de hangmat.  Ik ga erin liggen, maar heb eigenlijk geen goed boek om te lezen.  Op Facebook heb ik al om suggesties gevraagd, maar als jullie goede (Engelstalige!) boeken weten hoor ik het ook graag.

Christine belt en we kletsen gezellig bij.  Het is altijd weer goed om te weten dat ik vriendinnen heb waarmee ik echt alles kan bespreken en die dat dan ook echt begrijpen.  Christine is zo iemand.  Woonde ze maar weer dichterbij, maar je kunt niet alles hebben.

Rick komt thuis in een leenauto. Zijn band moet besteld worden en ze weten niet hoe lang dat gaat duren.  Dat allemaal door een klein schroefje!

We hebben zin in Thais eten en bestellen van Tom Yum Thai.  We krijgen gratis groente gyoza, maar die zijn gefrituurd en ik vind ze niet zo lekker.  De pad thai is dat wel, gelukkig.  Ik ben ook moe en neem me voor op tijd naar bed te gaan.  Morgen heb ik een rondleiding en natuurlijk wordt er dan weer regen voorspeld!  Allemaal even duimen dat we het droog houden, alsjeblieft!

5 reacties:

Anoniem zei

Wat grappig - ik lees ook niet graag Nederlandse boeken. Er is iets met de manier waarop ze geschreven zijn dat ik heel moeilijk om door te komen vindt. Zelfs vertalingen naar het Engels hebben diezelfde bijna zeurderige toon, vind ik dan. Op Facebook had ik je al Kate Atkinson aangeraden, maar je zou ook eens Frederik Backman moeten proberen (een Zweedse schrijver) - A man called Ove en My grandmother told me to tell you she is sorry is echt geweldig. Jonas Jonasson is ook goed: A hitman called Anders, The 100-year old man who climbed out the window, en The girl who saved the king of sweden zijn echt vermakelijk. Ik vind Bill Bryson ook altijd heel goed, als je van non-fictie houdt.

Succes met de rondleiding!

Grts,
Judith

Reny zei

Leuk verslag !
Wat ik me afvraag, smeer je sambal op een cracker en daarop plaats je kaas, wow, dat is iets dat mijn man zou eten, zou voor mij veel te pittig zijn.

Mooie kleur nagels.

Wat betreft boeken: ik ben momenteel het boek The Nightingale van Kristin Hannah aan het lezen en ik vind het prachtig. Gaat over Franse vrouwen tijdens de 2e WO.
Een van mijn vriendinnen was onder de indruk van het boek : a little life van Hanya Yanagihara, dat heb ik zelf nog niet gelezen.

Anoniem zei

Heb je de Divergent trilogie al gelezen van Veronica Roth? Ik ben er zelf net in begonnen. Doen me een beetje denken aan de stijl van de Hunger Games.

Groetjes Wilma Loeffen

Anoniem zei

Inderdaad, mooie blauwe nagels met vuurwerk.
Ik lees alleen zoals je dat noemt een flodder romannetje ;) dus ik kan je geen suggesties doen.
Ik hoop dat de regen wacht tot je weer thuis bent.
Vandaag ben ik lekker op de fiets naar het werk gegaan, was even een race tegen de klok om droog thuis te zijn en ook nog snel de hondjes uit te laten voor het ging regenen.
Groet, Bea

Petra zei

@Judith - Dank je voor de suggesties! Ik houd ze erin en ik vind vertaalde boeken in het Nederlands nog erger. Ik weet niet wat het is.

@Reny - Ja, sambal met kaas er bovenop, heerlijk! Met pindakaas is het ook erg lekker. Iemand anders raadde The Nightingale ook al aan, ga ik eens naar kijken.

@Wilma - Die heb ik al gelezen, vond de eerste twee boeken heel spannend, de derde kon ik niet doorheen komen, ben benieuwd wat jij ervan vindt

@Bea - Ik ben ook dol op flodderromannetjes, hoor. Ik ben niet zo van de zware lectuur, maar het is altijd leuk suggesties te krijgen. We hebben het droog gehouden vandaag