Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juni 17, 2016

Naar de dierenarts en film met Saskia

Het ziet er maar somber uit als ik wakker word.  Ik lees zoals gewoonlijk eerst mijn emails op mijn telefoon en dan komt Flapjack om klokslag kwart voor negen knuffelen.  Alsof hij een ingebouwde klok heeft voor wanneer ik eigenlijk op zou moeten staan.

Tegen negenen moet ik er dan toch aan geloven.  Gelukkig is het wel droog, maar wat koel om buiten te ontbijten (19 graden).  Ik drink een paar sloten koffie, bak een eitje en geniet weer van een bakje fruit met wat slagroom. Het blijft een lekker ontbijtje.

Woorden om bij te leven en deze weersvoorspelling is de uitkomst van een wens van mij!

Saskia zegt boven te sporten, maar ik besluit naar Anytime Fitness te gaan.  Daar vind ik een parkeerplaats vlakbij wat tegenwoordig niet altijd lukt.  Ik doe een uur op de ARC trainer en krijg zo veel stappen bijeen.  Op weg terug naar de van vind ik ook mijn "perspectief" foto voor vandaag.

Ook vandaag maak ik weer thuis lunch.  Ik heb nog die lekkere driekleurige paprika salade en rooster een crumpet, die ik met pindakaas met stukjes pinda en sambal beleg.  Het smaakt me goed en doet me aan The Crumpet Shop in Seattle denken.  Een opmerking van iemand deed me afvragen of ik de enige ben, die sambal lekker vindt met kaas of pindakaas op brood.

Rond half twee proberen we met vereende krachten Flapjack in zijn drager te krijgen. Dat lukt en we rijden naar Town & Country Animal Hospital.  Flapjack moet zijn hondsdolheid prik en hij heeft knopen in zijn vacht, die eruit geschoren moeten worden. 
Bang en veilig onder Saskia's stoel
 
Het is zo'n lieve kat en dat vindt de dierenarts ook.  Flapjack is kerngezond, weegt maar liefst 16 pond en laat zich gedwee behandelen.  Na afloop gaat hij, in tegenstelling tot thuis, meteen weer terug in zijn drager.
Heel lief het onderzoek ondergaan, zo'n schattige kat!

Saskia kondigde eerder vanmiddag aan dat ze naar Finding Dory wilde gaan.  Die film wil ik ook graag zien, maar ik weet dat Rick daar ook dit weekend heen wil.  Ik vind het echter ook erg leuk met Saskia te gaan, want dat gebeurt maar weinig.  Ik besluit de film gewoon twee keer te gaan zien.

Saskia wil eerst nog even wat eten thuis dus ik koop kaartjes online voor de 3D film van kwart voor vier.  We rijden naar Tysons Corner en hebben nog een half uur voor de film begint.  Saskia heeft wat make up "nodig" van Sephora dus daar gaan we eerst heen.
Ons eekhoornvriendje

In de bioscoop koop ik een "kleine" soda beker, die in Nederland absoluut extra large zou zijn. Ik vul hem met Dasani limoenwater.  Die heeft weinig calorieen, maar wel lekker. Ik drink graag en veel water. Ik krijg die hele beker echter niet op, zo groot!

Er zijn heel wat voorfilmpjes en achter ons zitten een aantal tienerjongens, die maar luid blijven kletsen.  Saskia en ik kijken elkaar aan en hopen dat ze tijdens de film, die niet meer zo goedkoop als vroeger is, hun snaveltjes dicht zullen doen.  Gelukkig is dat het geval.

Wat een leuke film is Finding Dory!!!  We lachen regelmatig hardop.  Ik moet zeggen dat hij werkelijk net zo leuk, of misschien zelfs leuker (omdat we de karakters al kennen), is dan Finding Nemo.  Als je naar de film gaat blijf dan zeker tot het allerlaatst en alle namen voorbij zijn gekomen, op het einde is er nog een leuke verrassing.

Natuurlijk is Disney zo slim om ook dingen te verkopen in de bioscoop en Saskia wil graag de pluche Dory.  Opeens voel ik me nostalgisch van toen de kinderen zeurden om pluche dieren.  Ik koop dus natuurlijk die laatste Dory voor mijn "baby", die bijna eenentwintig is.

Het is spitsuur dus door druk verkeer baan ik me weer een weg naar huis. Saskia bestelt een pizza, die ze met Kaylee soldaat gaat maken.  Rick komt thuis en wij gaan naar ons favoriete Italiaanse restaurant waar we als oude bekenden worden begroet.

We bestellen beiden twee "voorafjes".  Ik neem de prosciutto en kaasschotel, die ik bij lange niet op krijg.  Daarna de caprese salade, die heerlijk is.  Rick heeft die salade eerst en daarna hun lekkere bruschetta.  Het is ook altijd zo gezellig hier aan de bar, altijd dezelfde mensen, echt een soort Cheers voor mensen, die die serie nog kennen.

Thuis gaan de voeten omhoog.  Vaderdag weekend is begonnen en we hebben een aantal leuke dingen in het vooruitzicht.  Zelf nooit een liefhebbende vader gehad hebbende waardeer ik de relatie, die Rick met onze kinderen heeft, zo enorm!  Hij verdient een speciaal weekend dubbel en dwars.

9 reacties:

Anoniem zei

Goede morgen Petra, ja hoor ik doe bijna bij alles sambal, heerlijk hete Surinaamse! Yum! En ook kook ik veel met verse lombok! In Amsterdam is onlangs een pindakaas winkel geopend.......allerlei combinaties!
Het laatste herken ik zo! Zoals GJ met onze jongens omgaat.......helaas heeft hij dat zelf nooit gekend. Jullie hadden langer met elkaar moeten praten. Ik wens jullie een heel fijn week end toe, Ingeborg

Marion2 zei

Ik houd zelf niet zo van pindakaas, maar voor de liefhebber is dit erg leuk:

http://www.depindakaaswinkel.nl/c-3384672/pindakaas/

Alles vers en zonder toevoegingen. Ze verzenden het ook. In het verleden gingen er hier
ook vele potten doorheen.

Ryan en Hannah zei

Hoi Petra, leuk om zo mee te lezen.
Mijn oom (die Indisch is) eet altijd pindakaas met sambal.
Mijn oom en tante - die er inmiddels niet meer is - wonen in Canada en als ze dan voor 2 maanden bij ons thuis in Nederland kwamen logeren, kocht mijn moeder in de Indische Toko de heetste sambal die er is. En dan at hij die standaard met kaas of pindakaas!

Maar goed, ook over de aardappels, de schnitzel en de sperziebonen deed hij sambal :-)

Susan Rohloff zei

Ik lust zelf geen pindakaas, maar eet graag sambal op een tosti, smeer m in met sambal, dan ham, kaas tomaat en gesneden uienringetjes erop en in tosti ijzer, echt superlekker!!!

Ann zei

Pindakaas hoeft voor mij helemaal niet maar de sambal mmmmmm....
Vaderdag... ik doe op zo een dagen dan extra moeite om te tonen van 'kijk zo lastig kan het echt niet zijn' :-(

Anoniem zei

Ik ben niet van de sambal. Maar het zit vaak in het eten, want mijn man is half Indonesisch.
Ik verbouw wel pepers in mijn tuin waar hij zelf sambal van maakt.
Fijn en gezellig weekend, Bea

Anoniem zei

Ik hou ook niet zo van pindakaas wel van pindasaus ( zelfgemaakte )maar met weinig sambal. Anders brandt mijn maag weg. Wel gul met de pepermolen.
Schoonzoon kan het niet heet genoeg zijn, hele eetlepels gaan er over zijn eten.
Cathy heeft nu pepers in de tuin en laatst van de eerste oogst tomaten, tomatensoep gemaakt en met die pepers. Het was wel zo heet dat zelfs haar man het niet kon eten en er snel een paar blikken tomatensaus met basilicum en creme fraiche in heeft gedaan.
Met deze extreme hitte in Las Vegas zo'n 43 , hoef je zo'n bordje soep ook niet te eten. !
Fijn weekend en Vaderdag voor Rick.
Groetjes Wil

Petra zei

@Ingeborg - Het is toch moeilijker met hoogtijdagen, sterkte voor G.J. ook.

@Marion - Leuk zo'n pindakaaswinkel!

@Ryan en Hannah - LOL, ja, ik doe het nu minder, maar vroeger ging over alles sambal, vooral dingen, die ik niet lekker vond.

@Susan - Dat klinkt heerlijk! Ik ga dat eens maken!

@Ann - Moeilijk, hoor, sterkte morgen!

@Bea - Rick heeft ook zijn pepers in de tuin, maar sambal maakt hij nog niet!

@Wil - Inderdaad, zeg! Rick stelde vandaag pho voor, maar zelfs de 28 graden hier vond ik daar te warm voor.

Anoniem zei

Om op die pindakaas terug te komen. Die winkel in Amsterdam vraagt anders wel heel veel geld voor zo'n potje met speciale smaken ; 6 euro. Ik houd het maar bij Calve , vind ik de lekkerste, 1.60 euro ongeveer.
Groetjes Wil