Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 06, 2016

Zo'n maandag waar het de hele dag later is dan ik denk

Om kwart over zes wordt Rick wakker gebeld door Saskia.  Ze is bij het hotel voor de laatste twee nachten van haar reis en ze hebben geen reservering voor haar.  Rick gaat naar beneden en later zie ik op Facebook chat dat Saskia naar het verkeerde hotel was gegaan en met Ricks informatie bij het juiste hotel incheckte.

Rick heeft kennelijk op de bank nog wat geslapen daarna en ik kan eigenlijk niet meer slapen.  Ik doezel wat, maar om half acht komt Flapjack op me liggen en dan is er geen rust meer.  Hij is zo schattig met zijn luide gespin, maar eist dat ik hem aai!

Als Flapjack eindelijk genoeg liefde heeft gehad ga ik naar beneden.  Rick heeft de koffie al klaar staan en ik warm een Weight Watchers ontbijt quesadilla in de magnetron.  Ik neem het mee het deck op waar ik geniet van mijn uitzicht.  Wat een genot is het hier toch altijd in de zomer!

Zo'n vrolijk uitzicht!

Voor de personal training begint wil ik nog wat cardio doen, maar voor ik het weet is het al kwart voor tien en het lukt me maar een kwartiertje op de ARC trainer te doen voor Sharon me komt halen.  Het halve uur personal training gaat snel en dan doe ik de rest van mijn 10000 stappen op de ARC trainer.

Thuis laat ik eerst Cosmo uit, maar die heeft er geen zin in vandaag.  Prima, ik ga van het heerlijke weer genieten op het deck.  Opeens is het al na enen en voel ik mijn maag rommelen.  Gauw maak ik me klaar en rijd Vienna in.

Bij Noodles & Company bestel ik de Tuscan fresca pasta met Parmezaanse kaas en extra spinazie en tomaat.  Op hun terrasje smul ik ervan.  Ik weet niet wat het is, maar ik lijk vandaag wel niet vooruit te branden.  Ik voel me zo energieloos!  Ik blijf hier dan ook nog wat langer zitten, gewoon niets doen en mensen kijken.

Dan loop ik naar Petco en koop een grote zak met eten voor Cosmo voor ik weer huiswaarts ga.  Daar ga ik op zoek naar Saskia's katten, want die ontsnapten naar buiten voor ik vertrok. Ik tref ze beiden in de voortuin liggend aan.  Gelukkig gaan ze niet ver weg!
De bijtjes zijn hard bezig in de voortuin

Alweer later dan ik had gehoopt kleed ik me in bikini en loop naar de overkant het zwembad binnen.  Voor vier uur is het daar heerlijk rustig, alleen spelen ze country muziek en daar houd ik helemaal niet van!  Gelukkig duurt dat maar een half uurtje en dan wordt de muziek wel  mijn smaak.  Country is voor mij als nagels op een schoolbord, brrr!!

Sabayna, een vroeger buurvrouw, komt naast me liggen en we kletsen gezellig bij.  Dat vind ik zo leuk van het zwembad, dat sociale.  Helemaal onder ga ik dit keer niet, maar wel tot mijn middel in het koele water. Het is nog steeds niet warm genoeg voor mij om echt te zwemmen.

Om half zes belt Rick dat hij onderweg naar huis is.  Ik haast me terug en doe droge kleding aan.  Dan zie ik Flapjack voor het achterraam liggen en aan de andere kant daarvan een nieuwsgierige eekhoorn.  Hun pootjes "raken" elkaar met het raam ertussen.  Helaas ben ik te laat daar een foto van te nemen. 

Rick en ik volgen elkaar eerst naar FedEx waar we de bruine stoel terugsturen.  Dat gaat helemaal op kosten van Nags Head Hammocks gelukkig!  Dan rijden we door naar de Toyota garage.  Het DRAAKJE heeft een beurt nodig en er zijn ook wat dingen mis mee.

Onder anderen het spiegeltje aan de bestuurderskant.  Het is zo'n zelf opvouwende spiegel waar zoveel mensen tegenaan zijn gelopen dat hij nu te ver doordraait. Ik moet hem dus iedere keer als ik vertrek weer in de juiste positie zetten.  Ook is er een vreemd geluid bij het naar rechts draaien.  Hopelijk kan het allemaal voor niet al te duur gemaakt worden.

Er staat een gigantische file terug naar huis zagen we en we besluiten bij de nieuwe echt Napolitaanse pizzeria Crust te gaan eten.  Die hebben een echte pizza oven en dat is goed te proeven.  Ik vind mijn pizza met allerlei groentes erop heerlijk!  Nu hebben we twee restaurants met authentieke pizza ovens in de buurt.

Via een sluipweg, want de file staat er nog steeds, rijden we zonder oponthoud huiswaarts. Daar gaan we aan de gang voor een hotel in of nabij Charlottesville dit weekend voor de volgende ballonvaart poging.  De stad is vrij uitverkocht, maar we vinden wat zo'n dertig kilometer erbuiten. Hopelijk werkt het weer dit weekend wel mee!

6 reacties:

Anja L. zei

Gelukkig gaan de katten van Saskia niet ver weg als ze ontsnappen.
Zo lekker dat het zwembad zo dichtbij is. Hier hebben we ook het bosbad maar eigenlijk kom ik daar nooit omdat het aan de andere kant van de stad is.
Wat zal dat een leuk gezicht zijn geweest Flapjack en de eekhoorn. Jammer dat je net te laat was voor een foto.
Fijne dinsdag!

Marion2 zei

Dat is genieten, zo met die zomerse temperaturen. Ik vind de versieringen op je deck
erg leuk. Zo vrolijk zomers.

En wat lijkt Flapjack me een geweldig beest. Is hij van een bepaald ras? Ergens doet hij me aan een Noorse boskat denken.

Anoniem zei

Ha grappig die foto van flapjack,echt zo,n afwachtende kattenhouding,
zou er geen glas zijn,dan had ie er allang achteraan gerend.
Dat die eekhoorn weet dat hij zo bij het glas niet bang hoeft te zijn voor je kat..
Flapjack heeft langere haren,die zul je op z,n tijd wel moeten borstelen he,
hebben ze zelfs heel graag,tenminste de mijne wel die ik gehad heb.
Vond nog een aparte krab en ligplaats voor katten,
zal de link toevoegen,dan kun je het zien.
Hier is het ook behoorlijk warm buiten,
Ik was tuin bezig bent geweest,,dan kom je aan het zweten,pfff
Even bijkomen nu.

groetjes Joke

Katten krab en ligplaats,
De myKotty Vigo is volledig dicht en de myKotty Lui is in het midden uitgesneden
Best cat scratcher ever.
For sale in Belgium and the Netherlands by myKitty.be http://mykitty.be/

https://www.youtube.com/watch?v=PDACe6DQqGM


Petra zei

@Anja - En dat Bosbad is zo kkkoud!!! Ik herinner me dat van vroeger de enkele keer dat we erheen gingen, omdat het vrijwel altijd in de schaduw ligt.

@Marion - Nee, Flapjack is geen ras, maar er zit waarschijnlijk veel Main Coon in hem. Een heerlijk beest is het!

@Joke - Dat ziet er grappig uit! Ik zal het eens aan Saskia laten zien. Ik heb ook flink lopen zweten in de tuin vandaag!

Anoniem zei

Heerlijk zo'n luie dag op de sportschool na dan ;)
Wat grappig dat Kevin zijn vader een bowling center heeft.
Ik was vanavond nog op de bowling, ik ben secretaresse van de club. Mijn man heeft getraind terwijl ik aan het vergaderen was.
Groetjes, Bea

Petra zei

@Bea - Het is een leuke sport, maar ik kan het niet lang volhouden vanwege mijn pijnen helaas, die bal vasthouden gaat op den duur niet goed meer