Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 11, 2016

Dag 7 Aruba: Snorkel de snorkel

Keurig om acht uur staan we naast ons bed.  Ik was al wakker, maar las wat op mijn telefoon tot Rick ook zijn ogen opensloeg.  Vandaag heb ik geen zin in "officieel" sporten, ik ga het vele snorkelen dat we vandaag gaan doen als "sporten" zien.

We lopen eerst naar de palapa op het strand, die we hebben gereserveerd, en leggen onze baddoeken op de stoelen.  Rick wilde er vandaag en morgen heel graag een hebben.  Ik betwijfel dat we vandaag veel tijd zullen hebben hem te gebruiken, maar we zullen zien. 

Bij Bugaloe bestel ik de spiegeleieren met toast en Rick de omelet.  Misschien dat ik die morgen ook neem, hij ziet er wel erg lekker uit.  Natuurlijk smaakt alles nog beter met het uitzicht hier!

Na het ontbijt lopen we even langs het pad naar de gekleurde Adirondack stoelen op het strand waar ik iedere reis hierheen foto's van wil nemen.  Ik kon ze eerst niet vinden, maar zag tijdens het snorkelen gisteren dat ze naar een ander strandje verplaatst zijn.


We hebben wat drankjes nodig en gaan op weg naar onze snorkelplaats even langs Super Food.  Rick vraagt of ik niet meer Nederlandse snacks wil.  Tuurlijk wil ik dat wel, maar ik heb vorige week al alles ingeslagen wat ik echt ook eet.  Onze kast ligt nog vol met drop en pepermunt, die maar heel langzaam op komen. Ik houd me dus in.

Bij Boca Catalina gaan we het water in en zien meteen een heel aantal zeesterren.  Zoveel en zo groot hebben we ze nog niet eerder gezien!  Jammer genoeg is het water erg troebel en is het wel leuk snorkelen, maar minder geschikt voor foto's.

Na een uurtje zwemmen we terug, want we zijn een flink eind afgedwaald.  Dit zwemmen is dus echt wel sporten.  Op de terugweg vindt Rick een inktvis in zijn hol.  Jammer genoeg lukt het ons niet hem eruit te krijgen, maar op de foto's is hij duidelijk te zien.

Op de terugweg stoppen we bij het Aruba Rocks winkeltje waar Rick een sticker voor zijn autoruit wil kopen.  Ze zijn echter alweer gesloten, de laatste keer dat we erlangs liepen ook. We zullen het nog eens proberen morgen, maar meer tijd hebben we niet.

Eindelijk hebben we dan even tijd om van de palapa te gaan genieten.  Alleen zit er een dame vlechtjes in de haren van een meisje te doen op onze stoelen.  Ik meld dat dit onze palapa is en ze verplaatst zich naar een andere verlaten palapa. 

Na een Suske en Wiske gelezen te hebben laat mijn maag zich horen.  Lunch gaan we ook bij Bugaloe eten, voor het eerst deze vakantie. Ik kies het stokbroodje BLT en dat smaakt me prima.  Rick heeft de biefstuk sandwich.

Dan halen we onze duik- en snorkelspullen en voegen ons bij de beginnende duikers en een meer gevorderd stel, waarvan Rick en de man in gesprek raken omdat ze beiden in Washington werken en dezelfde mensen kennen.  Ik ben weer de enige snorkeler.  Grappig hoe ik verschillende kinderen mis bij sommige activiteiten.  Zo was Kai altijd mijn snorkelbuddy.

Erg vind ik het niet.  Ik ben juist blij een herkansing te krijgen bij Pedernales, nadat mijn camera er donderdag stuk ging.  De fel gele en blauwe Queen angels zwemmen er namelijk altijd rond en zijn anders zeer verlegen en moeilijk op de foto te krijgen vissen.

Het is vandaag helderder dan donderdag en ik krijg een aantal goede foto's. Ook zie ik Rick onder me langs zwemmen.  Jammer genoeg zijn er vandaag geen schildpadden te bekennen.  Net na vieren zijn we terug bij de pier.

We zoeken onze palapa stoelen weer op en lezen en zwemmen wat.  Dan trekken we droge kleren aan en lopen naar Bugaloe voor happy hour.  Daar bestelt Rick weer zijn favoriete Amstel Bright biertje, maar ik heb mensen aan een blauwgroene cocktail zien zitten en ik bestel de Blue Lagoon ook.  Erg lekker en niet te zoet, die moet ik voor thuis onthouden.

Het personeel zingt weer allerlei hits voor ons en Rick maakt een Powerpoint met hun foto's en het Bugaloe logo.  Ze vinden het prachtig.  Het zijn ook echt goede zangers.  Wij blijven dit de leukste plek aan Palm Beach vinden.  Vriendelijke mensen, lekker eten en een super sfeer!

We blijven dit keer tot net na zonsondergang en gaan ons dan klaarmaken voor het avondeten bij Barefoot. We krijgen een tafeltje in het zand onder de gigantische palapa.  Gustavo wordt onze ober en is superaardig en heel attent.

We beginnen met voorafjes.  Ik heb de meloen met prosciutto salade, die best groot is en ook erg lekker en fris!  Rick heeft de Nederlandse crabcakes, die inderdaad heel anders smaken dan de Amerikaanse, al heb ik in Nederland nog nooit crabcakes op het menu zien staan, maar dat kan ik gemist hebben.

Als "hoofdgerecht" neem ik de biefstuk tartaar, die ook best een groot voorafje is.  Bij elkaar meer dan genoeg eten voor mij.  Rick heeft de snapper met Old Amsterdam, hij geeft mij een stukje en dat smaakt heerlijk.  We hebben nog een heel klein plekje voor dessert vrij en alweer wordt dat chocolade mousse, witte en melk dit keer.  Rick eet er het merendeel van, het is mij iets te zoet.

Overal lezen we over Pokemon Go en ik baal ervan dat die app er niet voor Windows Phone is.  Ik wil Ricks werk altijd ondersteunen door een Windows Phone te houden (en de camera's van die telefoons zijn de beste), maar het gebrek aan apps vind ik soms erg jammer.  Gelukkig heeft Rick een iPhone mee en laden we de app daarop.  Eens kijken of er Pokemons op Aruba zijn, morgen.

Vissenfoto's van vandaag staan hier.

6 reacties:

Nina zei

Zo mooi altijd dat er onder het water ook nog een hele wereld is, hè!! Het klinkt alsof jullie enorm genieten daar op Aruba!
Wat zat er in die cocktail? Prachtige kleur.

Corry zei

Die Pokemon is echt een hype hier. Binnen een dag of zo. Het was zelfs op het nieuws. Geniet van jullie laatste dag!!

Anja L. zei

Heerlijk dat je buiten kunt eten, hier is het toch nog steeds te koud daarvoor.
Hier in de stad zijn er ook veel mensen op jacht naar de Pokemons. Succes met zoeken!
Geniet van jullie laatste dag daar.

Sonja zei

Wat een super tijd hebben jullie op Aruba, dat is genieten met een grote G. Prachtige foto´s en zoals altijd een fijn blog.
Ik heb ook een Windows phone en ervaar hetzelfde, veel te weinig apps. Het is een uitstekende telefoon maar dat is toch een té groot nadeel en ga tzt weer terug naar Android.
Geniet van jullie laatste dag op dit heerlijke eiland!

Sandrah zei

Wat een heerlijke tijd hebben jullie!

Pokemon Go is inderdaad een giga hype. Hier is het treinverkeer al een aantal keer stilgelegd omdat mensen op het spoor liepen om een Pokemon te vangen.

Geniet nog van jullie laatste dagje!

Sandra

Petra zei

@Nina - Vodka, blue Curacao en ananassap, erg lekker! En ja, die onderwaterwereld fascineert me.

@Corry - Wij hebben vandaag ook een Pokemon gevangen, maar daar bleef het hier bij

@Anja - Daarom vind ik het niet zo erg naar huis te gaan, buiten eten zullen we nog een paar maanden kunnen doen.

@Sonja - De Windows Phone vind ik op zich heel fijn, vooral de camera, maar inderdaad, ik mis de apps. Ze beloven dat telkens te verbeteren, maar dat lukt niet goed.

@Sandra - We hebben genoten en zijn nu ook weer klaar om huiswaarts te gaan.