dinsdag, juli 12, 2016

Day 8 Aruba: Lekker strand, snorkelen en eten

Onze laatste volle dag Aruba en we zijn vast van plan van iedere minuut optimaal te genieten.  We staan dan ook keurig om acht uur op (ik hoop dat thuis vol te houden, voor de vele rondleidingen de komende weken moet ik zelfs om kwart voor acht op).

Bij Smit en Doorlas in de lobby halen we ijskoffies en lopen dan naar Bugaloe.  Daar bestellen we beiden het boerenomelet, heerlijk!  Dit uitzicht ga ik echt missen, gelukkig weten we beiden dat we terug naar dit eiland willen, net als Disney World, ha ha.

We hebben onze snorkelspullen al mee en zijn van plan bij Malmok te gaan snorkelen..  Rick probeert al de hele week een Aruba Rocks! sticker voor zijn auto te krijgen, maar dat winkeltje is alleen van zes tot negen 's avonds open.  Op het raam stond echter een telefoonnummer dus dat bel ik eens.

Het blijkt dat de eigenaar binnen vijf minuten aanwezig kan zijn voor ons.  Helemaal perfect, want het winkeltje ligt op weg naar het strand.  De eigenaar is heel aardig en we kopen een heel aantal stickers.  Misschien vinden de kinderen ze ook leuk voor hun auto, na zoveel jaar hier geweest te zijn.

Het zeewater is koud vanochtend!  Ik ben blij met mijn "shorty", een wet suit met korte mouwen.  Al meteen ziet Rick een zusterhaai onder een rots.  Ik maak er een foto van, voornamelijk om het te herinneren, want hij of zij laat zich verder niet zien.

Wel zie ik ook prachtig gekleurde vissen en het is weer genieten.  Jammer dat we het beiden maar een uurtje volhouden door het koude water.  Jammer genoeg geen schildpadden gezien tijdens het snorkelen dit keer, maar tijdens de bootritten des te meer.

Op de terugweg gaan we nog even kijken of een van de nesten is uitgekomen, maar dat is niet het geval.  We hebben allebei nog zin in een haring en halen die bij Daily Fish.  Ik kan het niet laten ook een bakje Hollandse garnalen te kopen, heerlijk!

Voor we terug naar het hotel gaan gooien we de auto vol zodat we dat morgen niet meer hoeven te doen.  Mijn doel om terug te zijn en te gaan genieten van onze palapa, die aan de rand van zee staat vandaag, was twaalf uur en we zijn er om kwart over twaalf, dus prima.

We lezen en nemen af en toe een duik.  Jammer genoeg gaan de magen op een gegeven moment rommelen en we lopen naar Bugaloe.  We bestellen beiden de grouper sandwich en kletsen intussen met Myrthe, die we hier al jaren kennen.  Zij hebben inmiddels twee kleintjes en op een gegeven moment denkt ze wel dat ze terug naar Nederland zullen gaan.

Als dessert proberen we de gelato van Cioccolato naast het restaurant.  Ik neem aardbeien en ananas, maar zoals zo vaak is het me veel te veel.  Ik verlang dan naar de bolletjes van de Nederlands Italiaan, een bolletje, op zijn hoogst twee, is genoeg voor mij.

Rick gaat op de stoel onder de palapa lezen, maar ik wil nog eens rond de rotspartij dichtbij het hotel snorkelen.  Daar krijg ik geen spijt van, want ik zie een grote inktvis uit zijn hol. Dat gebeurt zelden.  Terwijl ik hem gadesla en observeer, zie ik dat Disney hun bewegingen perfect heeft uitgebeeld in Finding Dory en de Little Mermaid.

Terug bij de palapa lees ik tijdschriften en Suske en Wiskes.  De tijd vliegt!  Voor we het weten loopt het tegen vijven en nemen Rick en ik nog een laatste duik in zee en zwembad.  Deze vakantie is weer zo snel gegaan!  Het is wel fijn dat we nog zoveel zomer voor de boeg hebben en veel dingen om naar uit te kijken.

We doen droge spullen aan en lopen dan naar Bugaloe, waar Myrthe weer een tafeltje voor ons heeft gereserveerd. Ik bestel de Oasis, tequila, blue Curacao en Sprite, heerlijk!  Rick neemt een emmertje Amstel Brights, maar krijgt die natuurlijk niet op.  We nemen er een paar mee naar de kamer voor na het avondeten.

De zonsondergang is helaas niet zo mooi vanavond. Eigenlijk vind ik die vaak mooier thuis met van die vlammende kleuren.  Daar is het hier te vochtig voor.  Toch blijven we om ernaar te kijken en als de zon eenmaal onder is komen de mooie kleuren wel.
Roze zand!

Dan maken we ons klaar voor ons laatste avondmaal in Aruba.  Dit keer gaan we naar Passions.  Het is lekker dichtbij en op het strand, vandaar altijd favoriet voor de laatste avond.  We krijgen een tafeltje aan het water en het geluid van de golven en het zachte live bandje maken het heel romantisch.

We nemen beiden een voorafje, ik de meloen met feta salade en Rick gerookte zalm met gevulde pepers.  Als hoofdgerecht heb ik het koude visvoorafje met mosselen, gamba's, scallop en halve kreeftstaart.  Dat is meer dan genoeg eten en erg lekker.  Ricky is onze serveerder en maakt ook een paar foto's van ons.

Na het eten neemt Rick nog een paar foto's van mij bij de beroemde divi divi boom en dan is het echt klaar met vandaag.  Zoals altijd heb ik de afgelopen paar dagen al mijn spullen weer ingepakt en Rick doet zijn dingen vanavond. Morgen hoeven we gelukkig niet voor dag en dauw op, maar onze vlucht is vroeger dan anders dus tijd om nog te zwemmen zal er helaas niet meer zijn.

Het was werkelijk heerlijk deze week, maar we hebben beiden ook weer zin om huiswaarts te gaan.  De komende weken zijn er zoveel dingen om naar uit te zien.  Ook heb ik de komende tien dagen zeven rondleidingen, dus het wordt druk!

Vissenfoto's (en inktvis) van vandaag staan hier