Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 31, 2016

Een gezellig weekend met Kai

Zaterdag

Eerst wilden we naar Busch Gardens vandaag, maar Kai moest met Bea skypen en hij heeft een werkproject en Saskia is heel moe.  Ook goed, Rick en ik slapen dan even uit tot net voor negenen. 

Het is lekker weer, maar heeft vannacht flink geregend dus alles op het deck is nat.  Dan eet ik mijn twee beschuitjes met Goudkuipje sambal maar binnen. Een flinke kop DE koffie gaat er ook goed in.  Eerlijk gezegd merk ik niet heel veel verschil met mijn gewoonlijke Starbucks koffie.

Genieten van de vlinders in onze tuin

Rick gaat een stuk fietsen en ik ga cardio doen op de elliptical boven.  Ik "voel" het echter niet, mijn benen zijn moe.  Na drie kwartier ben ik er dan ook klaar mee. Ik doe mijn sim in de iPhone en neem Cosmo mee voor een wandeling zodat ik al Pokemon vangend de rest van mijn stappen bijeen kan krijgen.

Al wandelend zie ik de lucht dichttrekken, de zon verdwijnt en er zijn wel heel zwarte wolken opeens.  Gauw loop ik terug naar huis en maar goed ook, want opeens dondert en bliksemt het en de regen valt in bakken neer.  Ik had nog zo gehoopt naar het zwembad te gaan, maar wie weet klaart het snel weer op.

Zoals zo vaak in dit gebied is dat het geval.  Tegen de tijd dat Rick en ik naar Panera rijden om onze lunch op te halen is het weer droog en komt de zon weer tevoorschijn. Maar alles buiten is kleddernat dus we eten weer binnen. 

In de zomer kan ik daar helemaal niet tegen.  Ik wil buiten zijn zo vaak als het maar kan.  Zodra mijn Thaise flatbread dan ook op is ga ik kijken of het zwembad weer open is.  Dat is gelukkig het geval.

De anderen hebben hun dingen te doen, dus ik krijg ze niet mee. Ik maak me klaar om alleen naar het zwembad te gaan.  Daar is het lekker rustig en ik vind zonder problemen een parasol met een ligstoel in de schaduw.  Het water is verfrissend koel op deze vochtig warme dag.

Sabayna is er ook en gaat baantjes trekken.  Ik vind dat ik dat ook moet doen en doe mijn flippers aan.  Op mijn gemak trek ik 22 baantjes, 550 meter.  Dan droog ik weer wat op en om half vier loop ik huiswaarts.

We hebben kaartjes voor Ghostbusters om vijf voor half vijf.  Kai gaat nog even met Bea kletsen, hij is duidelijk een hele lieve en attente vriend, maar op tijd voor het begin van de film zitten we allemaal in onze stoelen. 

Wat een leuke film is dit! Ik lach regelmatig hardop, ik vind hem bijna nog leuker dan de eerste!  Hij is ook actueel en mensen, die de eerste film niet hebben gezien, kunnen er net zoveel van genieten. Rick laat ons tot het uiterste einde blijven zitten en inderdaad is dat de moeite waard.  Het is een goede manier om mensen alle medewerkers aan zo'n film te laten zien.  Blijf dus tot het allerlaatst!

Saskia wil niet mee uit eten dus we zetten haar thuis af.  Inmiddels plenst het weer en onweert flink. Gelukkig kan Rick met zijn elektrische auto vlak voor het restaurant  parkeren. Kai's keuze was Blackfinn Ameripub. Ik krijg binnen een plastic tasje voor mijn paraplu zodat ik daar niet nat van word. Heel netjes.

We bestellen en ik neem weer eens twee voorafjes (nu wordt weer eens duidelijk dat die bedoeld zijn om te delen, want het is veel te veel voor mij alleen).  Ik krijg de garnalen "loempia's", die in rijstpapier zijn gewikkeld en niet gefrituurd.  Ook heb ik het groente flat bread besteld, een soort pizza met heel dunne korst.  Het klinkt beter in het menu dan het smaakt, maar het wordt een gezellig maal met Kai.

Zondag

Voor het ontbijt vanochtend heeft Kai donuts verkozen.  Hij en ik aten vorig jaar (is het pas vorig jaar? Er lijkt zoveel veranderd!) in North Carolina iedere ochtend Duck Donuts en die hebben nu dus ook een bakkerij hier vlakbij.

Saskia is al naar haar werk dus we vertrekken met zijn drieen.  Niet dat zij deze donuts zou kunnen eten, want ze zijn niet veganistisch, natuurlijk.  Eerst rijden we door de Starbucks drive thru waar we lattes en mijn americano bestellen.  Rick neemt ook een sandwich, want aan hem zijn donuts niet besteed.

Het is druk bij Duck Donuts en we sluiten aan in de rij.  Ik bestel twee maple en bacon stukjes donuts, want die vind ik gewoon het lekkerst.  Kai neemt er een met chocola en gekleurde muisjes en een met suikerglazuur en Oreos. 

Buiten op het deck genieten we ervan. Snickers en Cosmo hebben uitgevonden dat ik bacon heb en ik ben zeer populair.  Ik eet anderhalve donut en Kai zorgt ervoor dat die halve niet verloren gaat.
Onze donuts worden gemaakt en lekker op het deck eten
Dan gaan Rick en Kai erop uit voor een fietstochtje samen.  Ik sleep me met tegenzin naar boven en al tv kijkend volbreng ik een uur op de elliptical.  Intussen let ik erop dat de bel niet gaat, want we verwachten boodschappen bezorgd door Peapod. Die bellen echter dat ze verlaat zijn, dus ik kan mijn uur ononderbroken volmaken.

Als ik klaar ben douche ik gauw en ga op het deck genieten van het lekkere zomerse weer.  Het is een graad of dertig, maar het voelt "koel" in vergelijking met de hittegolf dagen afgelopen week. 

Opeens hoor ik zielig piepen naast me. Snickers heeft een babyvogeltje te pakken en hij en Cosmo spelen ermee.  Ik vind het vreselijk, maar het beestje is al dood als ik probeer het te redden.

Lorraine vertelde dat zij een nestje op de veranda naast hun huis hadden en we maakten ons al zorgen dat een van de katten het zou vinden.  Helaas was dat onze Snickers.  Ik ga het gauw vertellen, want tja, en ze zijn er heel pragmatisch over.  Het had natuurlijk ook net zo goed hun Ninja kunnen zijn, die de boosdoener was.

De mannen komen terug van hun fietstocht en als zij opgefrist zijn rijden we naar de stad. Het verkeer is nogal slecht, want toptoeristenseizoen. Ik merk echt ieder jaar hoeveel drukker het is.  We vinden dan ook absoluut geen parkeerplek langs de weg.

Gelukkig weten wij wel wat garages te vinden en dat niet alleen, de garage onder het Holiday Inn hotel waar Rick parkeert heeft speciale plekken voor elektrische auto's. Rick parkeert er dankbaar en terwijl wij toeristje spelen laadt zijn auto op.

We lopen eerst naar het American Indian Museum, want Kai vond het daar zo lekker eten dat hij er graag teruggaat.  Mij hoor je niet klagen!  Ik vond die asperge zonnebloemzaad koude soep superlekker en vandaag neem ik de rivierkreeft cakejes erbij. 

De mannen nemen allerlei bison dingen. Zij hebben ook flesjes water, maar die kosten hier $3,30! Als je gewoon een glas water uit de fonteinmachine neemt is het gratis.  Zo besparen we maar liefst tien dollar!  Het smaakt allemaal heerlijk. dit restaurant blijft een van mijn favorieten in de stad.

Na het eten lopen we naar het Air and Space Museum naast het American Indian Museum.  Kai bepaalt wat we hier gaan zien.  We beginnen met de maan tentoonstelling, die nieuw is.  Het is heel interessant, maar eerlijk gezegd heb ik na twee zwart-witte kraterfoto's wel genoeg gezien.

Rick en Kai brengen hier echter zeker een uur door.  Gelukkig heb ik de iPhone mee en vang intussen Pokemons.  Ik vang een aantal nieuwe en zie een Duits koppel hetzelfde doen. Zo grappig! Ik vind ruimte- en luchtvaart best interessant, maar duidelijk veel minder dan mijn mannen.
Zomaar in het Air and Space Museum

Eindelijk zijn Kai and Rick klaar met dit heel kleine gedeelte van het gigantische museum.  Ik waarschuw dat het al half vier is en Kai wil niet te laat terug om nog met Bea te kunnen skypen.  We bekijken nog (uitgebreid in het geval van de mannen alweer) het planeten ontdekkingsgedeelte. Daar zie ik ook dat de Nederlanders best wel invloed hadden daarin.
We haasten ons naar huis zodat Kai met Bea kan skypen.  Onderweg denk ik nog even naar het zwembad te kunnen, maar de lucht wordt steeds donkerder. De radar laat inderdaad onweer zien dat naar ons toekomt.  Ik besluit dan maar met Rick en Saskia mee naar Whole Foods te gaan.

Als we daar aankomen begint het net te plenzen.  Gelukkig heb ik mijn paraplu mee en we rennen naar binnen.  Als we de boodschappen bijeen hebben is het ook weer droog.  Wel jammer dat we weer niet buiten kunnen eten omdat alles nat is.

Rick grilt de biefstuk professioneel en mijn filet mignon is heerlijk! We hebben er gegrilde asperges en zoete aardappelfrietjes uit de oven bij.  Het is een heerlijk zomers maal en een goed einde van een heel leuk weekend! 

6 reacties:

Anja zei

Fijn om er samen met Kai opuit te gaan, geniet ervan.
Wij zijn in "jullie" hotel, wat is het Mosaic District toch leuk!!

Tineke zei

Het huisje in de beeldentuin noemde wij het Nijntje huisje de kleuren en de lijnen passen; zo leuk dat het drie dymensionaal is , je blijft kijken.
Goed dat Kai zoveel met Bea wil skypeen dat je plannen zo aangepast moeten worden, ik herken het steeds tijd terugrekenen; zijn ze al wakker, slapen wij dan nog niet?
Hier rond de 20 graden en dolenthousiast om de kids en kleinkids in nl ( na veel vertraging) weer te zien, zo leuk om te zien, dat de kids kleine dingen nog weten en de draad weer oppakken en de kleinste is gelukkig niet verlegen, nu opa en oma 'uit de computer' zijn gestapt in de werkelijkheid.

Anja L. zei

Ghostbusters staat zeker ook op mijn verlanglijstje.
Leuk dat Kai zo veel contact zoekt met Beo, hij is duidelijk gek op haar.
Nogal een verschil, zwembad of boodschappen doen. Jammer dat het net ging onweren.
Hier is het ook weer prutweer. Vanochtend nog drijfnat geregend. Net niet binnen voor het erg ging regenen. Gelukkig had ik wel een regenbroek bij me dus zit ik niet met een natte broek op het werk. En mijn haar krult lekker!
Fijne maandag.

Anoniem zei

Gezellig weekend. En jouw keuze van donuts klinkt mij heel lekker.
Kai en Bea zijn duidelijk heel verliefd.
Ik zie weer heerlijke 31 graden dagen voor je. Lekker genieten.
Groet, Bea

Anoniem zei

Gezellig zo nu Kai er is. Leuk dat hij en Bea zo dikwijls contact hebben . Was vroeger wel anders,bleef het bij een enkel telefoontje en heel veel brieven schrijven.
Cathy thuis met gescheurde kniebanden en Cees ver weg op de boot.Kan je merken dat er in 25 jaar wel heel veel veranderd is.
Ik begrijp nog steeds niet dat er zoveel mensen dwepen met Starbucks.Ik heb het best weleens gedronken maar ben er niet van onder de indruk. In Las Vegas zit een franchiser in het pand van Barnes & Nobles. Cathy had een giftcard en kon daar niet mee betalen. Later in een van de grote Malls wel maar we schrokken van het bedrag.
$ 19 voor 2 koffie ( niets speciaals ) en 2 pain au chocolat. Later in de Fashion Mall een koffiecorner ontdekt en daar betaalden we slechts $ 14 voor dezelfde bestelling. En die koffie was toch lekker. !!
Thuis drink ik al lang geen DE meer, heb een voordeliger merk gevonden Kanis & Gunnink. Bij DE betaal je toch mee aan hun zgn. cadeaustelsel. Zoveel punten en dan kan je daarvoor leuke koffiekopjes e.d. krijgen.Moet je heel veel pakken koffie voor kopen. Ondertussen heb ik zoveel euro's uitgespaard .
Groetjes Wil

Petra zei

@Anja - Geniet ervan! Ik mis zomaar naar buiten lopen en allerlei winkels en restaurants daar.

@Tineke - Heb een leuke tijd met al je kinderen weer dichtbij!

@Anja - Dat is balen! Ik herinner me nog de tijd dat ik een regenbroek had, hier niet nodig meestal, gelukkig

@Bea - Ja, ik hoop tenminste dagelijks een plons in het zwembad te maken

@Wil - Starbucks is inderdaad niet goedkoop, maar voor thuis vind ik hun koffie prima.