Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 24, 2016

Een heel heet weekend

Zaterdag

We slapen een beetje uit, maar om half negen heb ik het zo warm dat ik opsta.  Rick volgt niet veel later.  Het is zo vroeg al 31 graden!  Ik ga toch even buiten in mijn schommelstoel zitten, want daar heb ik nog nauwelijks van kunnen genieten. 


Jammer genoeg jaagt een agressieve wesp me weg. Ik pak een tijdschrift om hem dood te slaan en dan kiest hij eindelijk eieren voor zijn geld en leeft nog wat langer door.

Rick is inmiddels klaar om ontbijt te gaan halen.  We rijden naar Starbucks en ik bestel mijn gewoonlijke ijs-Americano met een spinazie croissant.  De barista spelt mijn naam weer goed!  Ook hij kent iemand anders, die Petra heet. 

Waarom kom ik zelf dan nooit naamgenoten tegen?  Het is echt een exotische naam hier (en dan te denken dat ik toen ik naar de VS verhuisde van plan was mijn echte voornaam te gaan gebruiken, die hier juist meer voorkomt).  In Nederland was ik altijd de zoveelste Petra in een groep.

Met ons ontbijt gaan we op het deck zitten.  Dan gaat Rick een stuk fietsen in de hitte en ik ga naar boven.  Door de rondleidingen doe ik te weinig gewichten met Sharon en ik krijg mezelf zowaar zover een gewichtenroutine te doen vanochtend.  Een half uurtje later zijn alle spiergroepen aan bod gekomen.

De Property Brothers op HGTV hielden me intussen bezig.  Ik blijf die kijken terwijl ik mijn uur cardio op de elliptical doe.  Daarmee heb ik ook gelijk mijn tienduizend stappen voor de dag bijeen, tijd om leuke dingen te gaan doen.

Met dit weer kan ik wel twintig keer per dag onder de douche dus ik spoel me even af en doe droge spullen aan.  Al dagen heb ik zin in een salade van Chop't.  Dat is niets voor Rick dus hij zet mij daar af en gaat een wrap bij Mike's Jersey Subs halen. 

Thuis heb ik al een lijstje van wat ik in mijn salade wil doen gemaakt, want het is een efficiente lopende band hier.  Ik neem dit keer boerenkool als basisgroente, daarbij tomaatjes, wortels, quinoa en linzen mix, palmharten en Parmezaanse kaas knapperige rondjes.  Het wordt door elkaar gehakt en ik kies de sriracha tzatziki dressing.

Rick haalt me weer op en we eten nog eens buiten.  Rick besluit dat hij mijn schommelstoel (de blauw witte uit North Carolina) wil gaan maken, want de juiste componenten zijn aangekomen.  Althans, dat dachten we, het blijkt dat bij deze de gaten ook niet wijd genoeg zijn.  Ik stuur een geergerd mailtje naar het bedrijf, want dit is al de derde keer dat het niet goed gaat.  Ik kan de stoel wel gebruiken, maar hij is duur genoeg dat we de juiste steunen ervoor willen hebben. Ze beloven meteen het helemaal goed te maken.

Bij het zwembad is het druk want het is kindermiddag met een springkussen en een DJ met spelletjes.  Arme Rick baalt, want dit was de vorige keer dat hij hier was ook zo en de muziek is werkelijk keihard.  We kunnen ook geen schaduwplek vinden, maar gelukkig komt buurvrouw Lorraine ons halen en er is nog plek onder haar parasol.

Het water is wonder boven wonder lekker koel.  Ze hebben een methode gevonden, iets met koude lucht, om het niet als warm badwater te laten voelen wat het met deze temperaturen anders zou zijn.  Het is namelijk 39 graden en voelt als 45 graden.

Met mijn zwemflippers aan trek ik 21 baantjes, heerlijk!  Op een gegeven moment heeft Rick genoeg van het lawaai en gaat naar huis.  Ik blijf nog tot half vier en loop dan ook terug.  Ik ben alweer doorweekt van het zweet tegen de tijd dat ik binnenloop.  Dit is zeker de warmste dag sinds 2012!

We frissen ons op en doen oranje topjes aan, want vandaag is het zeer verlate Koningsfeest van de JSF groep hier (oorspronkelijke datum van 30 april werd geannuleerd vanwege slecht weer).  We zijn weer uitgenodigd in McLean bij Dennis en Myrthe.  Daar is de tuin oranje en rood, wit, blauw versierd.  We zien meteen Anja en Marcel, die we door omstandigheden de afgelopen maanden niet hebben gezien!
Koel blijven met koude waterflesjes
Het is erg gezellig en ik heb er weer een aantal Facebook vrienden bij.  Renice is iemand, die zeer geinteresseerd is in Nederlands leren en ik wijs haar op Duolingo. Verder kletsen we leuk met deze en gene.

Dan komt er een toast op koning Willem Alexander, weliswaar bijna drie maanden na zijn verjaardag, maar dat mag de pret niet drukken.  Oorspronkelijk zou dit feest op 30 april zijn, maar toen zag de weersverwachting er slecht uit.

Dit jaar brengt een Indonesische caterer het voedsel.  Er is nasi, sate, rendang, gado gado en kroepoek.  Het smaakt allemaal even lekker!  We eten aan een tafel en praten met de omzittenden.  Pas om kwart voor acht nemen we afscheid en hopen Anja en Marcel zeker voor ze op 15 augustus terug naar Nederland verhuizen weer te zien. Verder heb ik een paar leuke anderen van hun groepje ontmoet, die nog wel een tijdje blijven.

Thuis tref ik mijn stoel bezet door een luie kater (Flapjack).  Jammer voor hem, maar ik wil ook met de voeten omhoog en zet hem op een andere stoel.  Mijn vriendin K. belt voor een luisterend oor over haar ex-man, die wel erg veel narcistische trekjes vertoont (ik zag dat al jaren, maar eindelijk zijn haar ogen ook open).  Zo moeilijk is het en ik luister en begrijp.  Het is een lang proces om doorheen te gaan, voor haar met een partner anders dan voor mij met een ouder, maar ze komt er wel.

Dan is het alweer tijd om te gaan slapen.  Hopelijk is het niet te warm vannacht, want we hebben nu wel recordtemperaturen.  Het is half elf en nog 28 graden.

Zondag

Ook vandaag staan we om half negen op.  Het bevalt me wel niet zo lang uit te slapen, want zo vroeg is het nog wat koeler.  Hoewel, als we naar Starbucks rijden voor het ontbijt wijst de thermometer al 33 graden aan.  Het is echter wat minder vochtig en daardoor beter uit te houden dan gisteren.

We eten ons ontbijt op het terras voor het restaurant en rijden dan naar Giant.  Daar halen we wat boodschappen.  Rick vindt tot zijn genoegen een bakje met Goudse kaas blokjes van Artikaas uit Nederland.  Ooit van gehoord?  Ik in ieder geval niet, ik wacht nog tot we eindelijk eens geraspte Goudse kaas zullen kunnen kopen.

Terug thuis vind ik ergens diep van binnen de discipline om een uur op de elliptical te gaan doen.  Het is heel warm in die kamer en na een tijdje realiseer ik me waarom.  Een van de ramen staat om onverklaarbare redenen open.  Dat was gisteren niet het geval, heel vreemd. 

Dit keer houdt onder anderen een aflevering van House Hunters International in Amsterdam me bezig.  Ik ben dolblij als het uur erop zit en ik 10000 stappen bijeen heb. Rick heeft intussen met de elektrische handmaaier het gras gemaaid, want de rijdende maaier hield er gisteren mee op.  Gelukkig voor hem groeit het niet snel met deze hitte.

Na de lunch vertrekt Saskia naar haar werk en ik smeer me in en loop naar het zwembad.  Daar is het stukken rustiger dan gisteren en ik vind met gemak een beschikbare parasol.  Het voelt een beetje als een oven dus ik spring meteen het lekker koele water in.

Rick komt niet veel later en we lezen in het water en drogen dan in de schaduw waar het nog warm genoeg is. Rick gaat eerder dan ik terug naar huis en ik volg niet veel later. We maken ons klaar om naar de bioscoop te gaan.

Daarin zijn we niet de enigen, er staat een lange rij om naar binnen te gaan en bij de concessies.  Maar dat deert ons niet, want Rick heeft een "premiere" Stubs kaart waar nu aparte rijen voor zijn zodat we niet hoeven te wachten. Voor we het weten zitten we in onze gereserveerde stoelen.

Van de film, die we gaan kijken, hebben we al maanden het voorfilmpje gezien.  The Secret Life of Pets blijkt net zo leuk te zijn als dat voorfilmpje deed vermoeden.  We moeten regelmatig hardop lachen zo herkenbaar met onze eigen dieren!  Ook een erg leuk verhaal en voor we het weten zijn de anderhalf uur voorbij.

Intussen knorren onze magen en wil Rick zijn "stein kaart" van Gordon Biersch wel weer eens gebruiken.  Daar krijgen we meteen een tafel en Colleen is een heel enthousiaste serveerster.  Rick wil de zuurkool en bacon aardappelkroketten proberen en ik neem er ook een hapje van.  Niet zo bijzonder als het klinkt, helaas.

Mijn hoofdgerecht, de Bourbon zalm met quinoa en boerenkoolsalade en versgebakken chips is echter heel erg lekker!  Rick heeft bruschetta kip met meergranen linguini, die er ook erg lekker uitziet.  Ik plaag hem ermee dat hij toen de kinderen klein waren absoluut weigerde meergranenpasta te eten.  Toen deed ik stiekem half en half. Kijk hem nu, het valt hem niet eens meer op.

Morgen heb ik weer een rondleiding en dat gaat volgens het verhaal de heetste dag van het jaar worden.  Ik moet denken aan het gedichtje over Juffrouw Scholten, die op de Dam is gesmolten van Annie M. G. Schmidt.  Hopelijk smelten wij morgen niet voor het Witte Huis!

Eerlijk gezegd vind ik het enige onplezierige aan dit weer het constante transpireren.  Ik heb dat echter vele malen liever dan de pijnen als het weer kouder wordt. Ik voel me nu echt leven en anders overleef ik meer. Van mij mag het dus best warm blijven!

11 reacties:

Eveline zei

Gezellig verslag van jullie weekend. Leuk om je te leren kennen gisteren. Ik ga nu aan mijn blog verslag beginnen.

Anja zei

Sterkte met de hitte morgen maar zoals je zelf al aangeeft.....liever dan de kou met de bijhorende pijnen.

Tineke zei

Wij zijn met de kleinkids naar de 3d film de GVR geweest, 3d effecten zijn erg leuk.
Genieten van het zomerse weer hier, lekker veel in de hangmat met een boek. Ik lees momenteel De blauwe draad van Anne Tyler, speelt in Baltimore.
Hiervoor Arita Baaijens gelezen over haar rondreis per paard in Kachistan, China en Rusland, heel indrukwekkend.
De tuin staat prachtig te bloeien en sommige bloemen geuren heerlijk.

Sonja zei

Weer een gezellig blog, wat een discipline om zo trouw te schrijven. Die film lijkt me geweldig, heb de trailer gezien.
Sterkte met de rondleidingen in de nieuwe werkweek, ik zag dat het vandaag weer erg heet gaat worden!

Marion2 zei

Aan de ene kant natuurlijk heel fijn die hitte, maar het is ook wel erg afzien.
Hier is het inmiddels weer verdwenen. Ergens wel beter ook, want ik kan er niet zo goed tegen en werd er misselijk door. Toch geniet ik er altijd enorm van.

Wat een prachtige foto van de vlinder bij de bloem. Schitterend!

En wat gezellig zo'n Nederlandse club!

Anoniem zei

Nou ik douche me ook liever 2 keer per dag dan de kou in de winter en ik heb geen pijnen.
Veel sterkte vandaag met de rondleiding.
Groet, Bea

Anoniem zei

Is 'Petra' dan niet je echte naam? Of begrijp ik het nou verkeerd 🤔
Wat is dat heerlijk, een zwembad zo in de buurt.
Marjon

Sandrah zei

Dat hevige transpireren herken ik. Daar waar anderen het heerlijk vinden om buiten te lopen, druipt bij mij bij het minste geringste het water van mijn gezicht. Heel vervelend, maar het voordeel is wel dat ik nog nooit koorts heb gehad.
Ondanks dat nadeel hoop ik voor je dat het warme weer nog even blijft.

Succes met de komende rondleidingen.

Sandra

Anoniem zei

Gezellig weekend heb je toch weer gehad. En nu die rondleiding en dan met deze temperatuur. Eigenlijk niet te doen. Vorig jaar in Las Vegas hadden we gedurende de maanden juni en juli constant tussen de 38 - 45 g. Ik begrijp dat je er best tegenop zag en hoop dat je deze dag door kon komen. Zeker voor de mensen die je rondleidt zal het best wel moeilijk zijn geweest.
Vorige week was ik een paar dagen in Nijmegen en daar was het ook zo warm, zeker voor Nederlandse begrippen. Woensdag naar de Waalkade in de hoop een terras te kunnen bemachtigen.Vergeet het maar, het was er zo druk, mede ook door de wandelaars van de Vierdaagse. De helft van de terrassen was weg want de wandelaars hadden de ruimte nodig. Er komen zo'n 47.000 mensen aan je voorbij. Dus dan maar terug naar de stad en eindelijk konden we ergens onze dorst lessen. Na lekker uitgerust te zijn terug naar de bus bij het station. Ik had geen voeten meer over, had het idee op eieren te lopen. Op mijn telefoon zag ik dat het 38 g was , hier aan de kust 32 g. Ook warm , daar niet van. En alles plakt en je kan je wel meerdere keren per dag omkleden. Binnen in huis is het nog steeds een sauna, het koelt maar niet af. Vegas temperaturen. We hebben geen airco, een kleine ventilator geeft iets verkoeling. Ik kan er niet meer tegen, hoofdpijn, misselijk.
Gewoon rustig aan en dan komen we daar ook wel door.
Groetjes Wil

Petra zei

@Eveline - Leuk blog van jou, heb het bij mijn favorieten gezet.

@Anja - Het was wel afzien vandaag, pff!

@Tineke - Bij ons is veel verlept door de hitte, zelfs mijn hibiscus ziet er niet goed uit ondanks veel water geven

@Sonja - Het was om te smelten zo heet, vooral door de luchtvochtigheid

@Marion - Ja, alleen wel jammer dat ze hier allemaal maar tijdelijk zijn

@Marjon - Petra is mijn bijnaam, ik heet Leonora Petronella, naar mijn oma vernoemd

@Sandra - Ik had vandaag het gevoel dat ik net zo nat was alsof ik onder de douche had gestaan!

@Wil - Zonder airconditioning zou ik het zeker niet uithouden! Hopelijk koelt het gauw af!

Petra zei

@Bea - Straks tijd voor douche nummer twee vandaag, LOL