Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 04, 2016

Een niet zo zomerse 4 juli

Gewoonlijk is het op 4 juli flink warm en vaak ook vochtig.  Zo niet vandaag.  Als we rond negenen opstaan is het grijs en het heeft duidelijk geregend.  Er wordt vanmiddag meer regen voorspeld en het is de vraag of het vuurwerk doorgang zal kunnen vinden.

Koel voor ons in juli!

Als iedereen op is gaat Rick zijn omeletkunsten aan Katja en Kevin laten zien.  Hij maakt de omeletten op maat, die van mij met spinazie, ham en een beetje kaas.  Het smaakt heerlijk en we ontbijten gezellig.  Saskia heeft natuurlijk wat anders veganistisch.

Na het eten vertrekt Saskia naar haar werk.  Ze vindt het fijn vandaag te moeten werken, want krijgt anderhalf keer uitbetaald vanwege de feestdag.  Bovendien zal het vast niet druk zijn, de meeste mensen hebben hun barbecue inkopen al gedaan.

Voor mij zit er niets anders op dan me naar de elliptical te begeven.  Met dit weer heb ik vervelend veel pijn en ik hoop het met drie kwartier bewegen wat los te krijgen.  Eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk om zo alleen te sporten terwijl de rest gezellig kletst, maar ja, het moet.

Katja en Kevin kiezen Le Pain Quotidien voor de lunch.  Gezellig en lekker, we krijgen nog net het laatste tafeltje.  Katja en ik zijn eensgezind en bestellen de gerookte zalm tartine.  Rick neemt de croque monsieur en Kevin linzensoep. 

Zo'n weekend gaat altijd zo snel voorbij, bovendien moet Katja en Kevin rekening houden met veel verkeer.  Zij laden de dieren dus direct bij thuiskomst in de auto en nemen afscheid.  Gelukkig niet voor lang want over twee weken komen ze weer.

Rick en ik gaan meteen aan de voorbereidingen en het inpakken voor onze reis morgen.  Saskia zal alleen met de dieren hier blijven en ook voor haar schrijf ik een lijstje met instructies.  Ik heb het pakken wel onder de knie en ben al gauw klaar.  Rick moet echter allemaal duikspullen klaarmaken dus het neemt hem wat langer.
De regen geeft wel een mooie macrofoto

Intussen plenst het al een aantal uren en hebben wij besloten toch iets leuks te gaan doen.  We hebben kaartjes voor The BFG om half vijf.  We zijn bij lange niet de enigen en moeten vrij vooraan in de bioscoop plaatsnemen. 

Dat geeft helemaal niet en de film is een echte Steven Spielberg, klasse en natuurlijk een superleuk verhaal.  Ik vind dat het boek er goed in wordt uitgebeeld en herhaalde malen lachen we hardop.  Echt een aanrader is het voor jong en oud!

Het is inmiddels etenstijd en we lopen naar Seasons 52.  Het is heel rustig in de restaurants, de meeste mensen zijn met familie.  Wij bestellen een flatbread met kreeft en Rick een bak chili en ik een watermeloen met feta kaas salade.  Die laatste combinatie vind ik niet te versmaden.

De hele dag kregen we berichtjes van Vienna dat hun vuurwerkshow door zou gaan.  Eigenlijk sta ik in tweestrijd, want we moeten morgen supervroeg op en ik heb veel pijn, maar ja, het is maar eens per jaar. 

Als we naar de auto lopen krijgt Rick echter een sms dat het vuurwerk tot morgenavond is uitgesteld.  Ik merk dat ik er niet rouwig om ben.  Het zou pas om half tien beginnen en we zouden naar de achtertuin van vrienden moeten om het te zien en dat betekent toch altijd niet meteen na afloop weer vertrekken.  Het lot heeft beslist.
Dit jaar ook voor ons geen vuurwerk in DC, al gaat dat wel gewoon door vanavond

Thuis verzeker ik me ervan dat ik alles heb ingepakt en ontspan me dan voor de tv.  Mijn plan is vroeg naar bed te gaan en hopelijk lukt het me te slapen ondanks de pijn.  De wekker gaat morgen om half vijf! Gaap!

13 reacties:

Marieke zei

Goede reis!

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik wens jou samen met Rick een warme, zonnige vakantie in Aruba en hopelijk verdwijnen jouw pijnen de volgende dagen door de warmte.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Fijne vakantie op Aruba gewenst hopelijk zonder pijnen..
Gr.flore

Vega zei

Een mooie , leuke , warme vakantie gewenst in Aruba ! Geniet ervan !

Sonja zei

Fijne, warme vakantie gewenst, geniet er samen van, jullie zijn zo´n leuk stel!

Anja L. zei

Ga maar lekker genieten van je vakantie!
Goede reis!

Anoniem zei

Heel veel plezier op Aruba, geniet er van met z'n tweetjes. Ik duim dat de pijn snel verdwijnt. Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Fijne vakantie gewenst!! Gr. Greet

Anoniem zei

Hele fijne vakantie, lekker warm weer en dus genieten op Aruba.
Goeie vlucht,
Groetjes Wil

Sandrah zei

Safe travels en veel plezier! Geniet lekker samen.

Sandra

Anoniem zei

Goede reis en veel plezier - hoop dat jullie beiden van de warmte in Aruba genieten.
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Een hele fijne vakantie gewenst, hopelijk zal de zon je goed doen.
geniet ervan samen.

groetjes Wilma Loeffen

Petra zei

@Allemaal - Dank voor de goede reis wensen! We genieten al volop