Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 01, 2016

Een "verzorg mezelf" vrijdag

Rick was enorm moe van zijn reis en we staan gezellig tegelijkertijd op.  Christine sms-t of ik tijd heb om bij te kletsen.  Snel kleed ik me aan en met een kop koffie klets ik gezellig met haar bij.  Ik geniet van mijn ei en fruit en kam daarna Cosmo uit, zo lang praten we!

We hebben zomaar twee Cosmo's!

Pas als ik naar de sportschool moet hangen we op.  Wat missen Christine en ik elkaar en zouden we weer graag dichter bij elkaar wonen.  Wie weet ooit.  Twaalf uur rijden is niet iets wat je even doet, helaas.

Bij de sportschool krijg ik er een kwartiertje cardio in voor Sharon me komt halen.  Gelukkig zijn mijn pijnen vandaag wat minder.  Het halve uur gewichten gaat dan ook zonder problemen.  Nu zal ik Sharon vanwege onze beider vakanties pas over meer dan twee weken weer zien.  Even de zelfdiscipline vinden om op eigen houtje gewichten te doen.

Na nog drie kwartier cardio heb ik het er weer opzitten voor vandaag.  Thuis kam ik Cosmo nog wat verder uit en er komt minstens zoveel uit als eerder!  Ik kan wel blijven kammen bij die hond, maar gelukkig vindt hij het heerlijk en zo komt er minder van op onze vloeren terecht.

Saskia vertrekt naar haar werk en ik rijd naar het Mosaic District.  Dit wordt een steeds leuker winkelcentrum. Eerst neem ik plaats aan de buiten bar van True Food Kitchen en bestel mijn favorite "Kale-Aid" drankje en de crudites, die met twee dips komen en heerlijk fris zijn met deze warmte.   Al mijn vitamientjes voor de dag zijn binnen in een maaltijd.

Na het eten loop ik de Target aan de overkant binnen. Daar koop ik zonnebrandsprays, zeep, contactlensvloeistof, een pakje Amerikaanse vlag servetjes voor 4 juli en een sportcapri.  Dit om te laten zien dat ik de winkel eigenlijk binnenliep voor enkel zonnebrandsprays.  Er is iets met Target waardoor je er altijd met meer vertrekt dan je dacht nodig te hebben.

De tas met spullen leg ik gauw in de van en loop dan naar Mint Nail Lounge.  Daar maakt Thu mijn nagels weer strandklaar.  De naam van de OPI nagellak is "Gelato on my mind" en daar telkens naar kijkend krijg ik zin in, je raadt het al, gelato.

Laat er nu ook een echte gelato winkel in dit complex zijn.  Bij Dolcezza koop ik een gelato "lolly", salted caramel, mijn favoriete smaak.  Ik geniet er op een bankje van, het is precies de goede hoeveelheid, want vaak zijn ijsjes hier zo enorm groot.  Zelfs het kinderijsje is mij vaak teveel.

Hier zo zittend bedenk ik me dat ik mijn "staycation" eigenlijk aan het voortzetten ben.  Het is genieten hier, al zaten Kai en ik twee jaar geleden regelmatig op deze bankjes om onze hotelkamer te ontvluchten. Ik denk heel regelmatig aan die "hotel"zomer terug en waardeer ons huis en vooral het deck en tuin er vele malen meer door!

Voor ik terug naar de van loop besluit ik nog even Lou Lou binnen te lopen.  Die winkel heeft allerlei goedkope sieraden, die vaak precies mijn smaak zijn.  Zo ook vandaag, ik zoek naar iets patriottisch voor 4 juli, de 240ste verjaardag van de USA.  Ik vind heel leuke oorbellen!

Thuis ga ik "op jacht" naar Saskia's ontsnapte katten.  Pig slaapt dan ergens in de voortuin en waar Flapjack vandaag komt weet ik niet.  Ik vind het vervelend dat ze ontsnappen als ik de horrendeur naar het deck opendoe, maar gelukkig blijven ze beiden dichtbij huis.

Als ik beide katten weer binnen heb en mijn foto voor het nieuwe maandthema, macro, is het tijd om naar Lofty Salon te gaan.  Daar kleurt Carmen mijn haar weer en ik wacht met een lekker glaasje wijn tot het intrekt.  Daarna knipt Mona mijn haar, naar mijn zin mijn pony wat te kort, maar dat groeit wel weer bij.

Rick komt lekker vroeg thuis en we zetten samen de eindelijk gearriveerde hangmat schommelstoel uit North Carolina in elkaar.  Ook nu weer stuiten we op een probleem, de gaten voor een paar van de bouten zijn niet ver genoeg van elkaar geboord.  Rick belt met het bedrijf en ze zullen nieuwe onderdelen sturen.  Gelukkig kan de stoel intussen wel in gebruik worden genomen en ik doe dat dan ook meteen voor een foto.

Het is inmiddels al acht uur en ondanks de hitte hebben we trek. Rick stelt Chef Geoff voor, want hij heeft zin in een salade en een Belgisch biertje.  Eigenlijk wil ik buiten zitten, maar Rick heeft het er te warm voor.  Ik neem mijn sjaal dan maar mee en die heb ik binnen ook echt nodig, zo koud is het weer met airconditioning.

We beginnen beiden met een ananas-meloen gazpacho met knapperige prosciutto, ontzettend lekker!  Jammer genoeg is het verder niet zo'n gezellige ervaring, want om ons heen is men het restaurant aan het voorbereiden op morgen en het hoofdgerecht laat lang op zich wachten.

Rick heeft zijn gewenste salade met biefstuk.  Ik heb een watermeloen met feta salade, die gigantisch is, erg lekker, maar ik krijg hem niet op.  Ik dacht twee voorafjes te bestellen en geniet van de tonijn tartaar, maar neem meer dan de helft van de salade mee naar huis.  Misschien heb ik er morgen weer zin in.

Katja en Kevin zouden vanavond komen, maar Katja heeft gisteren een tetanus injectie gehad en haar arm is nu helemaal opgezwollen daar.  Ze gaat dus naar de SEH en daar schrijven ze haar antibiotica en antihistamines voor.  Hopelijk ziet ze morgen al resultaat en kunnen ze dan alsnog hierheen komen.

5 reacties:

Anoniem zei

De stoel is heel leuk zeg en lekker comfortabel zo te zien! Wat vervelend voor Katja met haar arm, nu inderdaad maar hopen dat de medicijnen aanslaan.
Vooralsnog een geweldig lang weekend gewenst voor jullie. Groetje van Henny Breedijk

Marion2 zei

Je haar zit heel leuk, vind ik. Het valt totaal niet op van je pony.

Ik zag de foto van jullie op Maui. Heel toevallig zijn wij erover aan het denken/dubben
om in de vakantie daarheen te gaan (de andere optie is Florida). Denk je dat het
moeite waard is om zo'n verre reis te maken?

Heel veel sterkte met de pijnen. Het lijkt me bijzonder frustrerend en ontmoedigend om er ook met warme temperaturen last van te hebben.

Petra zei

@Henny - Gelukkig ziet Katja's arm er een stuk beter uit vandaag.

@Marion - Dank je voor het compliment. Maui (en Kauai) zijn echt tropische paradijzen. Ik vind het echter al zo ver van ons af, laat staan vanaf Nederland. Maar de moeite waard is het zeker en niet te vergelijken met Florida qua natuur vooral

Nel zei

Fijn om te horen dat de arm er beter uitzag. Vervelend hé als je ver van elkaar woont.
Ik vind de kleur van je nagellak superleuk ! Wanneer gaan jullie met vakantie, of heb ik het verkeerd gelezen ?
Fijne zondag nog en doe rustig aan.

Petra zei

@Nel = Wij vertrekken dinsdag in alle vroegte naar Aruba