Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 15, 2016

Een vrije dag tussen de rondleidingen door

Vandaag en maandag zijn mijn "weekenddagen" deze week.  Het rondleidingenseizoen is in volle gang.  Rick staat keurig om tien over zeven op, maar ik blijf tot acht uur liggen.  Gelukkig ben ik dankzij Aruba wel in een vroeger opstaan ritme gekomen.

Nog voor Rick naar zijn werk vertrekt ben ik dan ook beneden.  Ik vind in de vriezer nog een Weight Watchers muffin met ei en kaas en warm die op.  Met een flinke kop koffie geniet ik er in mijn luie schommelstoel van.


Het is verleidelijk om hier naar de cicade (die zijn kennelijk de afgelopen week uitgekomen) concerten te blijven zitten luisteren, maar er moet gesport worden. De elliptical heeft mij vast gemist de afgelopen tien dagen. Hij kreunt althans flink terwijl ik erop "hardloop", ik moet hem nodig eens laten nakijken.

Voor ik mijn douche neem pak ik ook gauw uit.  Het moet maar gedaan zijn!  Ik gooi de was in de machine en rijd dan naar het Mosaic District.  Daar heb ik een afspraak bij Mint Lounge, want mijn nagels zien er door alle zonnebrandspray niet meer uit!

"Jennifer" (wiens Vietnamese naam waarschijnlijk heel anders is) is nieuw voor mij, want Thu heeft vrij vandaag en Kathy heeft al een klant. Ik kies een kobalt blauwe kleur dit keer, die precies bij mijn topje past zoals Jennifer meteen opmerkt.

Een klein uurtje later ziet alles er weer keurig uit.  Ik ben een nagelbijtster en merkte dat zodra mijn nagels weer een beetje "naakt" waren dat meteen terug kwam vorige week!  Zolang ze er netjes uitzien heb ik die neiging niet, maar kennelijk is de gewoonte zeker nog niet verdwenen.

Nu heb ik nog meer dan een uur voor ik een lunchafspraak heb en dat gebruik ik voor boodschappen.  Ik gooi de van vol bij de Safeway voor de luttele prijs van $2,16 per gallon (iets minder dan vier liter)!  Dan haal ik wat spullen in de supermarkt en vervolgens mijn medicijnen bij Rite Aid.

Het is vandaag lang niet zo warm als gisteren, "maar" 32 graden en minder vochtig.  Het is grappig hoe ook op de radio wordt gezegd dat dit zo'n lekkere dag is, terwijl 32 graden in Nederland een hittegolf is.  Gek genoeg voel ik ook dat het koeler is.  Je raakt echt aan warmte gewend.
De gladiolen bloeien mooi in de tuin

Om kwart over een heb ik bij Iron Chef House afgesproken met Claudia.  Zij is mijn "oudste" vriendin hier, we kennen elkaar al sinds 1994, nog voor Saskia's en haar jongste dochter Abbey's geboortes. Zij heeft dan ook al heel wat meegemaakt met mij en ik met haar en we hebben geen geheimen voor elkaar.

We vragen een tafeltje buiten, want het is echt heerlijk weer met een fris windje.  Claudia bestelt een udon soep en ik de lunch bento box.  De soep is een enorme bak!  Claudia krijgt hem ook niet op.  Mijn bento box klonk als veel, maar blijkt precies genoeg te zijn. 

We hebben zoveel bij te kletsen dat het voor we het weten half drie is!  Claudia moet naar huis want zij geeft bijles en krijgt een studente. Voor mij is het tijd voor het zwembad!  Ik verkleed me en niet veel later kies ik een ligstoel.  Er is bijna niemand dus ik heb alle keuze!

Het water is tot mijn verbazing nog lekker verkoelend en na een duik ga ik Suske en Wiskes en mijn ene Margriet lezen.  Chris en nog een aantal dames gaan baantjes trekken dus ik voel me heel lui, want ik zwem er maar twee. Ik moet naar mijn lichaam luisteren en ik ben moe.  De komende twee dagen heb ik weer warme rondleidingen dus even pas op de plaats is niet verkeerd.

Tegen zessen loop ik huiswaarts en was mijn haar zodat ik het morgen niet hoef te doen.  Als ik beneden kom is Rick ook thuis.  Saskia werkt vanavond en we proberen haar mee te krijgen voor pizza, die Pazzo Pomodoro ook veganistisch heeft.

Saskia verkiest echter de Whole Foods pizza met Kaylee boven ons gezelschap.  Begrijpelijk, Katja was net zo op die leeftijd, hoewel ze zich dat nu niet herinnert.  Rick en ik laten ons niet weerhouden en nemen een tafeltje aan de gezellige bar van Pazzo.

Dit is een beetje de Vienna "Cheers" bar, iedereen kent je bij naam en we zien er telkens dezelfde mensen.  Vanavond gaat het gesprek over vroegere bars in Washington. In de jaren tachtig ging ik daar bijna iedere avond uit en het is leuk met anderen te praten, die er in die tijd ook waren.

Rick bestelt een pizza en ik de penne met gerookte zalm en zongedroogde tomaten, maar ik vraag marinara saus in plaats van de romige vodka saus.  Het smaakt heerlijk!  Dit is een nieuwe favoriet van mij!

Nu is het wachten tot Katja en Kevin komen.  Ik vind het vervelend dat ik beide komende dagen rondleidingen heb, maar morgen is een halve dag dus ik krijg toch wat tijd met ze. Katja heeft allerlei problemen op haar werk waar ze in augustus toch zal vertrekken.  Ze maken het haar erg moeilijk en zij wil natuurlijk dat ze in de toekomst een goede referentie zullen geven. 

Gelukkig komen ze zonder kleerscheuren hier aan.  Het is zo goed ze weer te zien!  Jammer dat het dit weekend beperkt zal zijn voor ons, maar ik denk ook dat het voor Katja nu met die werkproblemen erg fijn is even gewoon thuis te zijn.  Hier is ze toch zeker dat iedereen in haar "kamp" is.

2 reacties:

Tineke zei

lekker zo ontbijten in je schommelstoel; een dag is pas helemaal goed als je in de tuin kunt ontbijten en s avonds laat naar binnen gaat. Wij krijgen voorlopig ook een portie zomersweer.
Gezellig dat Katja er is, jammer dat ze het niet getroffen heeft met haar werkgever. Gaat ze straks alleen studeren en niet meer werken?
Zijn jullie al van de studentenkamer van Saskia af en blijft zij tijdens haar nieuwe studie bij jullie wonen?
Nog 3 weken en dan is ons gezin weer compleet in Nederland. Mijn dochter in vs is druk met verkopen van de diverse spullen en het afscheid nemen van eenieder en straks de container in laten pakken.

Petra zei

@Tineke = Ja, Katja gaat alleen studeren, die studie is heel intensief. Saskia gaat door met haar huidige studie in Richmond en blijft in hetzelfde appartement wonen. Zal toch wel weer wennen worden voor het gezin van je dochter in Nederland.