Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 03, 2016

Het 4 juli weekend

Zaterdag

We hoeven nergens heen en hebben geen vaste plannen vandaag dus Rick en ik slapen lekker uit tot een uur of negen.  Saskia blijft nog langer liggen.  Het is werkelijk prachtig weer dus aan de zon lag het niet dat we zo lang sliepen.

Rick en ik rijden naar Starbucks waar we onze gewoonlijke koffies, voor mij een ijs-Americano met suikervrije karamelsiroop en voor hem een ijs latte met suikervrije hazelnootsiroop, bestellen. Tom, die ons al lang kent, komt melden dat die beide siropen niet meer geleverd gaan worden.


Wat???? Rick stuurt meteen een berichtje naar Starbucks dat hij het daar niet mee eens is.  Ik vind het niet zo belangrijk. We nemen ook ontbijt mee, ik kies de spinazie fold over, erg lekker vind ik die. 

In mijn nieuwe stoel geniet ik ervan en intussen schrijft Katja dat haar arm wat beter is en zij op weg hierheen komen.  Na het ontbijt gaat Rick een stuk fietsen en ik "ren" weer een uur op de plaats op het deck.  Het is alsof ik in de natuur loop en ik geniet ervan, gek genoeg is het een stuk minder saai dan de elliptical.

Een uur later heb ik 10000 stappen bijeen en niet veel later komt Rick terug van zijn fietstocht.  Saskia maakt zich klaar om naar haar werk te gaan en Rick en ik gaan lunchen in Vienna. Onze keuze is Potbelly.

Daar hebben ze nu een terrasje en we smullen buiten van onze keuzes.  Ik heb de kikkererwten salade, die met blauwe kaas en ei wordt geserveerd.  Erg lekker, moet ik zeggen.  Als we klaar zijn nemen we nog een flatbread met tonijnsalade mee naar huis voor Katja.

Mijn pijnen zijn wel iets beter, maar niet in mijn bovenlichaam.  Het doet zelfs pijn om te ademen.  Rick stelt voor de hot tub te openen en dat is perfect!  Ik wilde eigenlijk naar het zwembad, maar de stralen van de hot tub op mijn rug zullen hopelijk helpen.

Met mijn Kindle en een drankje ga ik in het warme water bubbelen.  Af en toe sluit ik ook mijn ogen, want hoe ontspannend is dit?! Ons cardinaaltje komt me zelfs toezingen in een boom vlakbij.  Mijn boek is ook leuk en speelt zich af aan het strand in Mexico. 

Net voor vieren komen Katja en Kevin eindelijk aan, ze werden zeer gehinderd door verkeer onderweg.   Django komt als eerste de tuin in rennen en niet veel later komen Katja en Kevin mij vergezellen in de hot tub.  Rick is intussen bezig met de tuin, maaien, wieden, hij vindt het wel gezellig dat wij er ook zitten.

Pas tegen vijven verlaten we het lekker warme water.  Ik ben zo ongeveer een pruim, maar wat was het lekker! Nadat we allemaal gedoucht hebben rijden we naar het Mosaic District. Daar is het altijd zo gezellig!  Je krijgt bijna het gevoel ergens in Europa rond te lopen, al is het veel moderner.

Rick merkt op dat dit ons thuis weg van thuis is en inderdaad lopen we langs het Hyatt House waar we twee jaar geleden de zomer doorbrachten.  Bij Lou Lou vindt Katja dezelfde oorbellen als ik gisteren kocht. Zij en ik hebben vaak dezelfde smaak.  Voor Saskia neem ik een patriottische zonnebril mee, want die oorbellen zijn niet aan haar besteed.

We lopen naar Matchbox en bestellen daar een drankje terwijl we naar de penalty schoppen van de Duitsers en Italianen kijken. Onvoorstelbaar!  Wat een gemiste kansen van beide kanten!  Ik vind het heel jammer dat Italie verliest en Bea en Kai ook, natuurlijk, al wonen zij in het winnende land. Italie is Bea's thuisland en daardoor wilde Kai ook dat ze zouden winnen.

Bij Sushi Yoshi hebben we nog een tafeltje buiten kunnen reserveren.  Dit restaurant is uitgeroepen tot beste en goedkoopste Japanse restaurant in de omgeving en het is er dus altijd heel druk.  Wij moeten een tijdje wachten op ons eten, maar dat geeft niet, want we kletsen gezellig met Katja en Kevin.

Het eten is zoals altijd heerlijk en iedereen is zeer tevreden over zijn of haar keuzes.  Na afloop rijden we naar Pazzo Gelato en kiezen een klein ijsje.  Ik wil eigenlijk citroen, altijd mijn favoriet, maar kies voor de verandering eens pure chocolade, die ook heel erg lekker is.  

Thuis gaan de anderen een film kijken en ik hang voor de tv.  Ik kan me 's avonds niet meer op een film concentreren. Saskia komt om half tien thuis uit haar werk. Gelukkig heeft ze daar nu ook leuke mensen ontmoet wat het een stuk makkelijker maakt.

Morgen wordt een gezellige dag met onze twee meisjes thuis. Saskia hoeft niet te werken. Jammer dat Kai er niet bij kan zijn, gelukkig duurt het nog maar weken voor we hem ook weer zien.

Zondag

Pas om acht uur word ik wakker, heel ongewoon voor mij om niet in het midden van de nacht ook te ontwaken! Misschien was het het bubbelen in de hot tub, wie zal het zeggen.  Alweer staan wij om een uur of negen op, maar van de anderen is er nog geen teken.

Net als ik van plan ben ze een uur later eens wakker te gaan maken komen de drie naar beneden druppelen.  Saskia heeft gevraagd of we ontbijt bij South Block kunnen gaan eten en wil naar de Falls Church locatie, want daar hebben ze net een andere acai bowl dan in Vienna.
Rick houdt helemaal niet van die acai bowls, maar de rest van ons wel.  Het is vandaag "koel" met maar twintig graden en wat bewolkt, maar toch genieten we er buiten van.  Hopelijk houden we het droog voor onze barbecue en vuurwerk vanavond.

Thuis doe ik gauw een half uur op de elliptical en dan vertrekken Rick, Saskia en ik naar de grote Whole Foods in Fair Lakes.  Saskia haalt Rick over om bij de Dick's ernaast een paar converse schoenen te kopen, want die van haar heeft een gat bij de grote teen.
Ik geniet enorm van onze hibiscus! Zo mooi!

Intussen zoek ik de benodigdheden voor onze barbecue bijeen.  Eigenlijk hoort die morgen op 4 juli, de verjaardag van de VS, plaats te vinden, maar Katja en Kevin moeten ver voor het avondeten terug en dus eten we het traditionele hamburgers en hot dogs maal vanavond (met de nodige aanpassingen voor Saskia en mij).

Katja wil graag bij het "fast food" Indiase restaurant dat Rick en ik een aantal weken geleden ontdekten eten.  Bij Spice 6 heb je verschillende opties, je kunt bijvoorbeeld kiezen uit een rijstbowl, een naan (brood) pizza, een naan wrap of, en die neem ik een kabob maaltijd.

Dan kun je kiezen tussen lam, kip, tofu of the Indiase kaas paneer.  Ik neem kip met spinazie en verschillende sauzen. Het wordt geserveerd met een kikkererwtensoep en een salade met raita, yoghurtsaus, die erg lekker is bij de zeer pittige kip!  Ook de anderen smullen van hun maal, hoewel Katja net als Rick en ik vorige keer uitvindt dat die naan wrap moeilijk te eten is.
Thuis zoeken Rick en ik eindelijk de douche op en daarna rijden we naar de Caboose Brewing Company met zijn  vieren.  Saskia moet leren voor een proefwerk op dinsdag. De microbrouwerij heeft veel keuze en ik neem een klein glaasje met zuur bier.

Rick houdt het ook bij een klein glaasje en Katja en Kevin bestellen een "flight", om vier verschillende bieren te proberen.  Ondanks de bewolking is het lekker buiten met een graad of 24 dus we drinken het aan de bar buiten op. Dit restaurant ligt langs het W&OD pad dus er zijn ook veel fietsers, die even een biertje komen drinken.
Onze volgende stop is de Tysons Biergarten.  Hier kijken we de wedstrijd tussen IJsland en Frankrijk.   Ik neem dit keer een rose en de anderen Duits en Belgisch bier.  Zoals altijd ziet Katja hier ook iemand, die ze kent.  Volgens mij kent Katja half Vienna van high school!

Jammer genoeg verliest IJsland, maar ik denk niet onverwacht.  Toch is het een leuke wedstrijd met beide ploegen goed aanvallend.  Ik hoop echt dat Frankrijk van Duitsland wint en Wales van Portugal.  Alweer valt het me op dat voetbal tegenwoordig zoveel populairder is hier in de VS.  Vroeger kon je het Europese kampioenschap echt niet op ieder tv scherm in iedere bar kijken.
Op weg naar huis stoppen we nog even bij de Giant om ingredienten voor het ontbijt morgen te halen.  Thuis maak ik de salade en Rick de burgers. Katja en Kevin helpen met de mais en andere dingen.  Jammer genoeg regent het inmiddels af en toe, dus we eten maar binnen.  Saskia heeft een veggie burger en ik zalmburgers.  Het smaakt allemaal prima!

Het regende eerder, maar gelukkig is het droog als we het 4 juli vuurwerk van de straat gaan doen. Rick en twee andere buurmannen hebben allerlei siervuurwerk, want hier in Virginia mag, maar ook een aantal vuurpijlen, die eigenlijk verboden zijn.
 
Het is gezellig met de buren en Rick speelt de muziek van Epcot.  Op een gegeven moment komt er een auto de cul de sac binnen en we vrezen voor politie, maar dat is het gelukkig niet.  Alles bij elkaar hebben we een uur vertier eraan.  Hopelijk werkt het weer morgen ook mee voor het vuurwerk van Vienna. 
Mijn macrofoto van vandaag (nieuwe thema), Katja's oog







4 reacties:

Anoniem zei

Lekker weekend hebben jullie, vandaag nog de bonus.
Ik dacht vorige week nog aan de hot tub voor je. Fijn dat jullie daar lekker ontspannend hebben gezeten.
Groet, Bea

Anoniem zei

Heerlijk hè? Acaibowls. Ik haalde ze ook vaak, maar begon het een beetje te merken aan mijn portemonnee :) Nu maak ik ze zelf (zonder acaibessjes) Bij Albert Heijn kan je doosjes bevroren fruit kopen, met een banaan stop ik ze in de blender, granola erover.... Heerlijk!

Tineke zei

Gezellig zo'n feestelijk weekend met je dochters. Nog naar de 4 juli parade geweest, mijn dochter en gezin zijn gaan kijken, lijkt wel een bloemencorso.
Bij ons bloeien de hybiscussen nog steeds niet, de floxen ; andere zomerbloeier gaan net bloeien.

Petra zei

@Bea - Ja, dat moet ik eigenlijk veel vaker doen, jammer dat de top zo zwaar is voor mij om eraf te halen.

@Anoniem - Ik vind acai bowls best lekker, maar niet voor constant. Saskia is meer als jij.

@Tineke - Nee, geen tijd voor de parade. Hier bloeit alles uitbundig met alle regen