Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, augustus 21, 2016

Achtentwintigjarige huwelijksverjaardag en een rustige zondag

Zaterdag

Achtentwintig jaar geleden werd ik balend wakker op de twintigste augustus. Het was onze trouwdag en het plensde!  Iedereen probeerde me nog te troosten dat regen een vruchtbaar huwelijk betekende, maar ik vond het maar niets. Gelukkig werd het toch een prachtige dag. Nu zijn we beiden (Rick dit jaar) al meer dan de helft van onze levens met elkaar getrouwd, wauw!

Hier snijden we onze bruidstaart aan

Vandaag is het wel een schitterende zomerse dag, die we graag toen gehad hadden.  Zoveel is er gebeurd in de tussentijd en toch lijkt het nog als gisteren.   Rick staat wat eerder op dan ik en geeft me een prachtig boeket bloemen.  Het lijkt echt niet zo lang geleden dat we elkaar het ja woord gaven!

Saskia's ongeluk gisteren maakt dat we beiden eigenlijk meer bezorgd zijn om haar. Saskia heeft nu wel erge nek en rug pijn en we drukken haar op het hart om echt naar een dokter te gaan. "Wat kan een dokter doen?", vraagt ze terecht.  Online lees ik inderdaad dat ijs erop doen het beste is dus ik weet er geen goed antwoord op. 

Saskia moet ook werken en gelukkig kunnen vrienden haar brengen.  Intussen regelt Rick via onze verzekering een huurauto voor haar, die ze morgen kan gaan gebruiken.  Kijkend naar foto's van haar auto zijn wij ervan overtuigd dat de verzekering die total loss gaat verklaren.  Dat wordt dan snel een tweedehands auto voor haar vinden.

Intussen hebben we trek in ontbijt en Rick stelt voor naar Peet's (Rick vindt dit altijd "mijn" cafe) te gaan.  Daar bestellen we ijskoffies (voor mij een americano) en Rick neemt een broodje ei, ham en Goudse kaas en ik de spinazie en geitenkaas wrap. Ik heb een coupon voor een dollar korting.  Op het deck thuis smaakt het allemaal prima.

Mijn "sporten" bestaat vandaag uit op de plaats "hardlopen" op het deck.  Rick gaat een fietstochtje maken.  Als ik achtduizend stappen bijeen heb lijn ik Cosmo aan en neem hem mee voor een wandeling door Southside Park. Het is lekker weer, niet te vochtig met een verkoelend windje.

Al lopend speel ik Pokemon Go en Southside Park heeft een aantal Pokestops. Cosmo loopt gedwee mee, maar op een gegeven moment heeft hij er genoeg van.  Hij kijkt me echt uitdagend aan van durf mij eens terug te nemen naar die Pokestops!  Ik loop dus maar verder.

Opeens begint Cosmo te blaffen zoals hij doet als er herten in de buurt zijn.  Ik zie echter geen hert.  We lopen verder en dan heeft hij wel reden tot blaffen, want in de achtertuin waar we langs lopen staat een groot hert. Ik probeer het te fotograferen met mijn telefoon, maar vergeet het maar. Cosmo blaft zo hard dat het dier snel wegspringt.

Thuis besluiten Rick en ik lunch te gaan eten bij Panera. Ik bestel een Thaise flatbread en Rick een rosbief sandwich.  Het is gezellig zo met zijn tweeen en ik bedenk me dat wij toch eigenlijk elkaars allerbeste vrienden zijn. Zo is het lege nest ook helemaal niet zo erg.

Mijn beste vriend gaat na de lunch aan ons gazon werken.  Met de hete temperaturen groeit het nauwelijks, maar even maaien is wel geraden. Ik ga naar het zwembad waar de muziek een stuk minder hard staat gelukkig.

Het water is een stuk koeler dan het was, maar nog lekker.  Ik spring erin en ga dan liggen lezen.  Rick komt een uurtje later en na samen nog een duik genomen te hebben lezen we een uurtje.  Dan is het tijd om ons klaar te maken voor ons huwelijksdag diner.

Ik krijg ook nog gezelschap van een mooie libelle

We hebben gereserveerd bij Marcel's en nemen er een Uber heen. We hebben een goede slag om de arm genomen qua tijd, want het verkeer naar de stad kan erg slecht zijn.  Vanavond valt dat echter alles mee en we komen een half uur voor onze reservering aan.

Niet getreurd, dan drinken we eerst wel een drankje aan de mooie bar. We kletsen met Richard de bartender onder het genot van een biertje voor Rick en een glas mousserende rose voor mij.  Om klokslag half zeven kunnen we aan tafel.

We krijgen een menu aangereikt waar "Happy Anniversary" boven staat.  De hele avond wenst iedereen ons dat, heel attent.  Als eerste krijgen we een amuse bouche van kreeftmousse met wat forelcaviaar.  Heel erg lekker! 

Van het menu kun je vier, vijf, zes of zeven gerechten kiezen en je mag zelf weten welke dat zijn.  Rick en ik denken meer dan genoeg te hebben aan vijf gerechten dus doen dat.  Ricks keuzes zijn meer vlees gericht en die van mij meer vis. 

Mijn eerste gerecht is gerookte steur met steur caviaar.  Alsof er een engeltje op mijn tong pist! Rick begint met mijn tweede gerecht, de St. Jacobsschelp met baby inktvis en prosciutto, ook heerlijk. Dan heb ik een roggevleugel en Rick lamsboutjes.  Rick blijft het vierde gerecht bij vlees met de filet mignon en ik heb Chimay kaas met rozijnenbaguette.  Dit is heel lekker, maar mijn minst favoriet vanavond, laat wel zien hoe exquisiet alles verder was.

We sluiten af met dessert.  Ik heb de bessen shortcake en Rick de chocolade ganache.  Alles smaakt even prima, een super afsluiting van een bijzonder diner.  Met de rekening krijgen we nog een paar mini macarons en dan roept Rick weer een Uber om ons thuis te brengen.

Daar geven we elkaar onze cadeautjes.  Ik weet al wat ik krijg, want heb het in Aruba zelf mogen uitkiezen.  Het is een prachtig gouden ringetje bezet met regenboogkleursaffiertjes.  Voor Rick heb ik de GoPro 4, die hij heel graag wilde.  Helaas komt er dan alweer een einde aan deze feestavond.

Zondag

Rick blijft lekker lang liggen dus ik ook maar.  Pas na negenen staan we eens op.  We hebben niets gepland voor vandaag dus doen het lekker rustig aan.

Saskia sms-t dat ze haar huurauto heeft inmiddels.  Daarmee wil ze vanavond naar huis komen.  Ik kan niet wachten haar in persoon te knuffelen.  Gelukkig zijn de nek en rug pijn van gisteren stukken beter, vertelt ze.

Rick en ik halen ontbijt bij Starbucks en eten dat op het deck op.  Er worden onweersbuien voorspeld maar vooralsnog is het droog en zonnig.  Het is lekker vertoeven in mijn schommelstoel en ik heb helemaal geen zin in de elliptical.
Terwijl ik deze foto nam werd ik opgegeten door muggen, rotbeesten!

Rick stelt voor in plaats daarvan een wandeling met Cosmo te gaan maken.  Daar ben ik meteen voor! We lopen naar Southside Park en door het bos daar.  Zo door de buurt lopend merken we op hoe ontzettend groen die is.  Je kunt bijna de huizen niet zien staan met alle bomen!


Voor de lunch gaan we naar Chop't.  Daar bestel ik een boerenkoolsalade met verschillende andere groentes en parmezaanse kaas crisps. Op de terugweg rijden we door de vandaag geopende rotonde, de eerste in Vienna.  Ik hoop dat ze er meerdere maken, want ik ken nog wel een stel kruispunten dat er een zou kunnen gebruiken.
 

Rick heeft nog wat werk te verrichten voor morgen en ik ga op het deck genieten van het weer.  Terwijl ik daar zit komen er zeker drie kolibries vechten om ons suikerwater.  Ze maken zo'n grappig geluidje, volgende keer wil ik het filmen.  Eentje wint en komt telkens weer drinken en in de boom tegenover zitten. Het is beter vertier dan een boek of computer deze natuur in de tuin.


Tegen drieen wordt het wel heel donker in het westen en voor ik het weet vallen de eerste dikke druppels.  Een half uur later is er drie centimeter regen gevallen!  Het dondert en bliksemt wel wat, maar gelukkig voor Cosmo niet te erg.

Rick en ik hebben kaartjes voor de film Pete's Dragon en tegen de tijd dat we vertrekken is het weer droog.  Als het goed is wordt het de hele komende week schitterend zomerweer, nu de onweersbuien de luchtvochtigheid verdrijven.

De film is ontzettend leuk!  Robert Redford speelt mee en dat maakt het helemaal leuk.  De draak is schattig en ik moet eerlijk gezegd af en toe een traantje wegpinken.  Ik vind het belachelijk van mezelf bij een kinderfilm, maar het is allemaal zo goed gedaan!  Echt een aanrader is het.

Tegen half zeven staan we weer buiten en besluiten een hapje te gaan eten bij Coastal Flats.  We delen de gevulde eieren en dan bestel ik het broodje met kreeftsalade.  Dat wordt met frietjes en een gegrilde maiskolf geserveerd.  Rick moet enorm lachen, want eigenlijk eet ik alleen de kreeft van het broodje en wat frietjes.  Ik heb gewoon niet meer trek.
Een heel Amerikaans maal, vooral in het noordoosten

Intussen speel ik Pokemon Go om mijn pokeballen aan te vullen, want we zitten hier tussen vier Pokestops.  De serveerster ziet dat en vindt dat ik zo "cool" ben dat ik het speel.  Ik vertel haar dat ik gisteren (na het diner) zelfs bijna Pikachu te pakken had en dat maakt haar helemaal fan.  Zo grappig, maar het spel zorgt er wel voor dat mensen met elkaar gaan praten.

Als we naar buiten lopen zien we een van de mooiste zonsondergangen in tijden.  De lucht lijkt wel in brand te staan!  Er is net nog een onweersbui overgekomen dus de wolken daarvan zorgen voor spectaculaire luchten.  Jammer genoeg is dat nooit helemaal zoals je het met het blote oog ziet op de foto over te brengen.



Thuis gaat de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen aan.  Al met al een erg leuke paar weken sporten die we gewoonlijk niet kijken.  Rick en ik blijven ons, met vele anderen, wel ergeren aan de uitzendingen van NBC en we hopen van harte dat ze de rechten eens kwijtraken aan een andere zender.

Dan horen we opeens de garage opengaan. Saskia staat voor de deur!  Wat ben ik blij haar in levende lijve te zien.  Ze vindt het duidelijk overdreven hoe ik haar omarm, maar jammer dan, ik ben zo blij dat ze geen whiplash of andere narigheid van het ongeluk heeft! 

Zij moet 26 september als getuige bij het proces tegen de mensen, die achterop haar reden, zijn. Zij waren om meerdere redenen strafbaar.  Rick gaat dan mee om Saskia bij te staan, want ik heb helaas een rondleiding uitgerekend die dag.  Hopelijk draagt de rechter hen op ons ook te betalen aangezien hun verzekering verlopen was.

Intussen ben ik weer benieuwd wie hier zoal meeleest.  Ik zie mensen uit Woodside, New York, en Geldrop, Nederland.  Ik vind reacties altijd erg leuk dus stel je voor, zou ik zeggen!

24 reacties:

Corry zei

Wat een gezelligheid zo'n weekend. Wij vinden dat het altijd veel te snel voorbij gaat. We moeten gewoon MEER weekend hebben!

Anoniem zei

Alsnog proficiat met jullie huwelijksdag!
Reageren doe ik niet zo vaak, ben meer een lezer dan een schrijver, een lezer uit Noord-Brabant, moeder van 2 volwassen dochters, schoonmoeder, trotse oma van 3 kleinkindjes, weduwe, 34 jaar getrouwd geweest met mijn beste vriend...
Quilten (alleen dekens) is één van mijn hobby's en ik zou willen dat ik weer net zo gedisciplineerd kon fitnessen als jij dagelijks doet ;-)
Met groetjes,
Lian

Jurgen de Bruin zei

Ik lees mee vanuit Amsterdam! (in de baas z'n tijd...) Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag en succes met de afhandeling van de aanrijding van Saskia.

Grt,
Jurgen

Saskia zei

Heerlijk blog om te lezen 's ochtends bij mijn ontbijt. Nog een gefeliciteerd met jullie trouwdag! Groetjes uit Amersfoort, Saskia

cees zei

Ik lees nog steeds mee vanuit Amsterdam, heerlijk iedere ochtend nog even in bed de avonturen bij jullie vandaan lezen. altijd een goed begin van de dag, waar ik naar uitkijk.

Wendy/Wentje zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wat een dotje van een ring..... Ben helemaal verliefd, lekker kleurrijk!
Grappig morgen zijn Maurice en ik 14 jaar getrouwd!
Groetjes Wendy uit Helmond

mexigirl zei

Vanuit noord Mexico (Monterrey) lees ik bijna elke dag mee.
Zijn 27 jaar geleden met 2 dochters toen 3 jaar en de andere 3 maanden hierheen verhuist.
Nu zijn ze allebei getrouwd en zijn wij
sinds 3 maanden opa en oma van een kleinzoon.
Veder fitness ik elke dag eliptica en stoeien
met de gewichten en tennis 2x P/w.

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag en wat een mooi gimmertje heb je gekregen.
Hoop voor Saskia dat ze gauw weer de oude is zonder hoofd en rugpijn

Anja L. zei

Wat een gezellig weekend.
Fijn dat Saskia even langs kwam en in orde is.

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Ik lees ook al weer een aantal jaar jouw blog en vind het een heerlijk begin van de dag met een kopje koffie.
Ik woon in Purmerend, getrouwd, moeder van een dochter van 23 en een zoon van 19. Wij hebben 4 honden, 3 katten en 3 kippen...verder werk ik als vrijwilligster bij het dierenasiel in onze woonplaats.
Wat fijn dat het goed gaat met Saskia!

Groetjes Wilma Reijnhoudt

Tineke zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijks jubileum; ja belangrijk om elkaars maatje te zijn.
Fijn dat jullie Saskia zo snel weer konden zien en dat het blijkbaar goed is afgelopen.
Hier een spannende dag , de kleinkids uit de vs gaan voor het eerst naar een nederlandse school en een andere kleindochter start nieuw op (andere) school.
Wij hebben regenachtig weer maar vanaf morgen richting 1e hittegolf , daarom is het niet zo erg; lekker tijd om even de administratie bij te werken en leuke plannen maken voor later in de week; lunchen aan het water met vrienden, rondleiding door Muiden en bezoek van een Japanse dag in bomentuin.

Unknown zei

Gelukkig dat het met Saskia beter gaat, maar misschien is het voor het proces/aansprakelijkheid etc. beter als ze zich toch even door de huisarts laat nakijken. Nu is er nog causaal verband en kan ze de uitkomst van het medisch onderzoek meenemen in het proces.

Karin zei

Hoi Petra,

Hier een lezeres uit krimpen aan den IJssel.
Ik lees inmiddels als weer jaren je blog.
Ik bewaar je blogs voor als ik moet werken.
Die lees ik eerst op mijn gemak en ga daarna aan de slag.
Een heerlijk begin van de dag.

NOg van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!!
De mijne was 17-8.
Augustus is een goeie maand om te trouwen geloof ik :)

Anoniem zei

Hoi Petra,

Ik woon in Sprang-Capelle, vlakbij de Efteling en ik lees je blogs ook inmiddels al een jaar of twee. Elke ochtend (behalve natuurlijk in het weekend) ga ik er echt even voor zitten en ik vindt het ontzettend leuk dat je zo een kijkje geeft in het echte Amerikaanse leven! Hoop dat je nog heel lang doorgaat!

Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Jullie hebben er een leuk weekend van gemaakt zo te lezen (en te zien) En ik vindt je ring echt super mooi! Ik houdt ook erg van die kleurtjes :)

Groetjes Carla

Sally zei

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag. Ik moest wel lachen om Saskia's reactie op jouw 'overdreven' bezorgdheid en dikke knuffel, zo herkenbaar. Hier ook altijd zulke reacties. But it's a mom's prerogative to worry zeg ik altijd ;-)

Anoniem zei

Hoi petra, nog gefeliciteerd met jullie huwelijk...
Wat fijn dat t iets beter gaat met saskia...
Ik ben flore jurgens uit almere(45) n moeder v 3 kinderen van 18,15 en 1 van bijna 10.Ik werk in de zorg...ik lees sinds kort weer mee,nadat er meer dan tien jaar overheen is gegaan..ik ben je gaan volgen toem ik je tien jaar terug op n amerika start- pagina tegen kwam,.
Je gaf daar wat tips aan de mensen die vragen hadden over Amerika en die amerika wilde bezoeken .
Wij waren er 1 van n ik heb je tip opgevolgd van een restaurant in New York,die mars heette.Mijn zoons waren toen nog klein n ze hebben t daar geweldig gehad.We werden bediend door mars mannetjes:)..groetjes flore

Anoniem zei

Tussen de bedrijven door lees ik nog altijd je avonturen. Snel in de ochtend meestal. En dan gebrek aan tijd om te reageren. Van harte gefeliciteerd met jullie 28 jarig huwelijks jubileum. Wij dit haar 31. En al 37 jaar samen ook al meer dan de helft. Ik was nog maar 15 toen wij samen wat kregen. En tot vandaag nog steeds een goeie keus geweest. Elkaars beste maatjes zijn is een goeie basis voor een goed huwelijk. Voor ons in iedergeval wel.
En die overdreven knuffel voor Saskia...ik zou hier met onze jongens precies dezelfde reactie krijgen. Ik zeg ook altijd maar. Jullie tijd komt nog. Dan begrijpen jullie het.
Heel veel groetjes en blijven Blogger.
Wilma Loeffen

Anoniem zei

Tussen de bedrijven door lees ik nog altijd je avonturen. Snel in de ochtend meestal. En dan gebrek aan tijd om te reageren. Van harte gefeliciteerd met jullie 28 jarig huwelijks jubileum. Wij dit haar 31. En al 37 jaar samen ook al meer dan de helft. Ik was nog maar 15 toen wij samen wat kregen. En tot vandaag nog steeds een goeie keus geweest. Elkaars beste maatjes zijn is een goeie basis voor een goed huwelijk. Voor ons in iedergeval wel.
En die overdreven knuffel voor Saskia...ik zou hier met onze jongens precies dezelfde reactie krijgen. Ik zeg ook altijd maar. Jullie tijd komt nog. Dan begrijpen jullie het.
Heel veel groetjes en blijven Blogger.
Wilma Loeffen

P.s geweldig toch of af en toe weer naar je trouwfoto's te kijken!!

Anoniem zei

Ging even niet goed. 2x reactie.

Becs zei

Hartelijk gefeliciteerd met jullie 28 jarig huwlijks jubileum. Wat hbeen jullie een fijne avond gehad. Fijn dat Sas naar huis is gekomen, hopelijk zijn er nu wat zorgen van je af gevallen. Ik ga duimen dat de rechter inderdaad de kosten wil gaan laten betalen.

Anoniem zei

Ook mijn gelukwensen voor jullie 28ste huwelijks feest. Wij zijn een beetje langer getrouwd (61!!), maar alles gaat fantastisch. Voor de verzekering zal het best zijn als Saskia naar de dokter gaat, dit om te voorkomen dat als er later iets gebeurd dat ze een bewijs heeft dat ze in een ongeluk was.
Ik lees jouw blog iedere ochtend, en vind het altijd zo leuk en kan me alles zo voorstellen in de U.S. - hier in Canada is het bijna hetzelfde.
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag leuk dat jullie dat altijd vieren.
Wij doen dit ook. Het ene jaar kies ik een restaurant en het andere jaar mijn man.
En het mag niet een restaurant zijn waar we al eens zijn gewees!
Wij wonen in Schiedam en zijn inmiddels zeven keer naar Amerika geweest. Helaas de laatste keer in 2013.
Zie erg tegen het vliegen op. Hopelijk gaat het in 2017 weer lukken.
Ook ik lees al lang mee, ik geloof sinds 2006 ongeveer.


Groetjes Greet

Anoniem zei

Nog van harte met jullie trouwdag.
Tegenwoordig is het een unicum.
Fijn dat Saskia weer even thuis is. En lekker knuffelen. Ze begrijpen pas hoe bezorgd je was als ze zelf kinderen hebben.
Groet, Bea

Anja zei

Ook vanuit Nederland blijf ik je volgen.

Petra zei

@Corry - Ik ben ervoor de week om te draaien, vijf dagen weekend

@Lian - Leuk je wat beter te leren "kennen" zo. Onze overbuurvrouw quilt ook, ik vind het maar knap!

@Jurgen - Foei, in de baas zijn tijd ;)

@Saskia - Dank je wel!

@Cees - Leuk dat je meeleest!

@Karin - Inderdaad, ik ken heel veel mensen, die in augustus (en ook september) getrouwd zijn

@Carla - Leuk, dichtbij de Efteling, nog altijd een van mijn favoriete pretparken!

@Sally - Zo is het helemaal!

@Flore - Wat leuk! Jammer genoeg bestaat dat Mars restaurant niet meer (was ook nooit zulk goed eten, maar wel een leuke ervaring)

@Wilma - Ja, ik vind het alleen zo jammer dat wij eigenlijk maar heel weinig foto's hebben.

@Becs - Ik heb gehoord dat het moeilijk is van onverzekerde mensen betaald te krijgen, maar we laten het aan onze verzekering over, die weten hopelijk wat te doen

@Ida - Wauw,61 jaar getrouwd! Was vorig jaar groot feest dan zeker. Saskia weigert pertinent naar de dokter te gaan.

@Wendy - Alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag! Ik kijk de hele tijd naar de ring, zo mooi vind ik hem

@Mexigirl - Gefeliciteerd met je kleinzoon! Leuk!

@Anja - Het was heel fijn Saskia weer heelhuids te zien

@Wilma - Zo jullie zijn dierenliefhebbers! Wij hebben nu opeens nog maar een kat en een hond!

@Tineke - Veel plezier met het lekkere weer straks!

@Jolanda - Ik krijg haar met geen stok naar de dokter, want ze voelt niets zegt ze

@Greet - Leuk, iedere keer een ander restaurant. Ik merk dat wij toch wel onze favorieten hebben.

@Bea - Dat denk ik ook, Saskia vindt het althans duidelijk maar overdreven

@Anja - Leuk!