Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, augustus 24, 2016

Cosmo weer helemaal mooi

Het is alweer woensdag, deze eerste "vrije" (lees toerloze) week in meer dan een maand vliegt voorbij.  Als ik mijn telefoon pak lees ik allerlei berichtjes over de aardbeving in Italie waar Kai zich natuurlijk op het moment bevindt.  Gauw verzekeren we er ons van dat zij okay zijn. Gelukkig zitten ze een stuk ten noorden van het epicentrum en hebben ze de bevingen zelfs niet gevoeld.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik ga buiten in het zonnetje zitten. Het is ongewoon koel 's ochtends en heerlijk vertoeven op het deck. Ik rooster een paar wafels en geniet van een paar koppen DE koffie.  Haast heb ik niet, want ik heb pas om tien uur een afspraak.


Die is bij Pet Spaw om Cosmo een kapbeurt te laten geven.  Dat is heel hard nodig, hij heeft een aantal matten die ik er met geen kammen uit krijg.  Hier doen ze het altijd heel goed en ze zijn superlief voor de honden.

Anytime Fitness ligt boven de Pet Spaw dus het wordt het perfecte gebruik van mijn tijd om mijn cardio daar te doen.  Ik heb er helemaal geen zin in, maar breng toch de zelfdiscipline weer op om een uur op de ARC trainer te "rennen".

Dan is Cosmo nog niet klaar dus ik pak mijn Pokemon Go spel en ga een stuk door ons stadje lopen.  De Pokestops zijn soms bekende locaties, maar ik leer er ook nieuwe dingen door.  Zo wist ik niet dat wij een vrijmetselaars lokaal in Vienna hebben.

Rond half twaalf heb ik nog niets vernomen en ga eens kijken hoe het met Cosmo staat.  Ze zijn nog hard aan hem bezig en zeggen nog zo'n twintig minuten nodig te hebben.  Dat loont dan niet voor mij om naar huis te gaan dus ik loop nog wat verder en ga af en toe op een bankje van het mooie weer genieten.

De twintig minuten worden een uur en nu maak ik me zorgen dat mijn van langer dan twee uur geparkeerd staat.  De Vienna politie kan heel vervelend zijn met parkeerbonnen.  Ik loop dus terug en gelukkig zie ik geen papier onder mijn ruitenwisser.

Cosmo wordt nog drooggeblazen in een bench, maar als hij mij ziet begint hij te piepen en probeert te ontsnappen.  Gelukkig is hij vrijwel droog en ziet er als een showhond uit!  Hij lijkt ook een stuk dunner en zijn vacht is lekker zacht.  Het was echt nodig!

Gisteravond zagen we dat District Dumplings is geopend.  Ik ben dol op dumplings dus wil die voor de lunch gaan proberen.  De recensies op Yelp zijn goed, maar ik ben verbaasd dat er vrijwel geen andere klanten zijn.  Misschien omdat het eigenlijk al voorbij lunchtijd is.

Het menu is beperkt met drie soorten dumplings om van te kiezen.  Ik neem er een paar van ieder en vraag of ze gestoomd kunnen worden.  Dat kan, alleen duurt het dan wat langer.  Vind ik goed en het wachten wordt beloond met ontzettend lekkere dumplings!  De verste, die ik ooit heb gegeten, zeker voor herhaling vatbaar dus.

Het Mosaic District heeft allerlei Pokestops en ik besluit een half uurtje te gaan spelen.  Ik zet een "lure" (die Pokemon aantrekt) op een ervan en voor ik het weet ben ik omringd met spelers (die dezelfde Pokemon kunnen vangen als ik met die "lure"). 

Helaas gaat de batterij van de iPhone altijd heel snel op.  Zo ook nu en dat maakt een einde aan mijn spel.  Op weg terug naar de van maak ik nog een paar foto's van de ontzettend leuke muurschildering met panda's en rijd dan weer huiswaarts.


Daar kleed ik me in bikini en loop naar het zwembad.  Het water is me nog steeds te koel om erin te gaan, maar in de schaduw op een ligstoel lezen is ook zeer ontspannend.  Ik hoop wel dat het nog warm genoeg gaat worden om te zwemmen voor het bad sluit.

Om een uur of vijf loop ik terug naar huis en begin in mijn hangmat schommelstoel aan dit blog. Intussen maken de kolibrietjes weer ruzie en zie ik er een neerstrijken in een boom vlakbij.  Zulke kleine vogeltjes zijn het, kleiner dan de bladeren aan die boom!

Het is ook een komen en gaan van andere vogels. Zelfs een jonge cardinaal waagt zich op het deck terwijl ik hier zit.  Dat zijn meestal heel schuwe vogeltjes dus heel leuk.

Als Rick thuiskomt gaat de grill aan en de kipspiesjes en worteltjes erop.  In de oven bakken we patat met rozemarijn en zeezout.  Buiten smikkelen we ervan.  De komende twee avonden zal ik alleen zijn dus ik geniet nog maar even van Ricks gezelschap.

4 reacties:

Anja L. zei

Wat een leuke muurschilderingen en wat ziet Cosmo er weer mooi uit!
Fijne donderdag.

Anoniem zei

Je kan goed zien dat Cosmo behoorlijk getrimd is.Hij ziet er weer prachtig uit.
Ze zijn anders wel heel lang bezig geweest zeg !
De temperatuur hier is vandaag moordend. Snel even een paar boodschappen gedaan en je kon me uitwringen.Geen wonder,32 g en dat zijn we niet gewend. Voelt voor mij alsof ik in Las Vegas zit. Daar hebben we het zwembad in de tuin om af te koelen. Ik moet het doen met een kleine ventilator. Nog even en dan gaat de temperatuur iets dalen.
Gezellige foto's weer uit Vienna, krijg zo steeds weer meer indrukken van dat plaatsje.
Groetjes Wil

Petra zei

@Anja - Ja, er komen steeds meer muurschilderingen, ik vind ze altijd leuk

@Wil - Zonder airconditioning lijkt het me vreselijk die hitte! Ik kan er heel goed tegen, maar op een gegeven moment heb je verkoeling nodig. Hier gaan we ook weer een hittegolf in na een paar koelere dagen.

Blogger zei

Not playing Pokemon Go? Download Pokemon Go (Suitable for Android and iOS)