Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, augustus 25, 2016

Een beetje een luierdagje

Rick komt al vroeg afscheid nemen, want hij vliegt vandaag naar Raleigh, North Carolina.  Ik moet zeggen, het is wel heel stil alleen thuis met maar een hond en een kat!  Echt wel weer even wennen.

Zelfs als Saskia nog sliep, ze was toch aanwezig.  Zij begint vandaag aan haar nieuwe schooljaar en haar eerste vak is Africana studies.  Ze schrijft later het heel interessant te vinden.  Kai en Bea zijn in Venetie en Katja en Kevin net terug van een reisje naar de Finger Lakes in New York en Niagara Falls.  We "kletsen" allemaal een beetje bij in onze Facebook groep.

Intussen maak ik een ontbijtquesadilla in de magnetron en met een kop koffie ga ik op het deck genieten.  Zin in binnen sporten heb ik helemaal niet, maar ik heb teveel pijn om niet te bewegen.  Ik besluit op de pas te "rennen" op het deck.  De achtertuin is zo'n oase op het moment met de vele vogels, vlinders, eekhoorns en andere dieren.


Als ik zo'n achtduizend stappen bijeen heb lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Het is wel warmer en ook vochtiger dan de afgelopen dagen, want we beginnen vandaag aan hittegolf nummer drie deze zomer.  Dit is de warmste zomer in jaren en ik zal volgende week weer transpirerend door de stad lopen, vrees ik.

Cosmo heeft er dan ook niet zo heel lang zin in, maar ik haal tenminste mijn stappendoel. Bij Whole Foods haal ik wat boodschapjes en daar zijn ook een paar Pokestops in de buurt. Ik loop daar dus ook nog even rond.  Dat Pokemon Go is inderdaad wel goed voor extra stappen!
Voor de lunch heb ik enorm zin in een broodje gerookte zalm.  Bij Sweet Leaf is het echter zo druk dat er geen parkeerplek is.  Zin om te wachten heb ik niet en eigenlijk heb ik ook meer trek in mijn favoriete Nova lox (een soort zalm) en cream cheese bagel.  Ik haal die bij Manhattan Bagel.
In gezelschap van Cosmo en Snickers peuzel ik het op. Beiden doen hun best een hapje te krijgen, maar ik deel dit keer niet!  Snickers bedelt soms beter dan een hond en geeft al spinnend allerlei liefhebbende kopjes.  Jammer genoeg voor hem heeft hij geen succes.

Rick belt dat Saskia's auto inderdaad total loss is verklaard.  Ik had haar daar al op voorbereid gelukkig, want dat is toch best een schok herinner ik me van mijn vorige van.  We zullen dit weekend dus op zoek moeten naar een tweedehands Kia Soul voor haar.  Balen, want we zullen natuurlijk wel geld bij moeten leggen.

Er is niet genoeg tijd (vind ik) om naar het zwembad te gaan dus ik besluit een paar uur lui in mijn schommelstoel te gaan lezen.  Een diet Coke erbij en het is genieten.  Wat ben ik blij met die stoel!

Om kwart voor drie komt Lisa om mij een broodnodige massage te geven.  De afgelopen paar dagen vooral heb ik weer veel pijn. Lisa vindt inderdaad weer heel wat pijnlijke knopen.  Ik vind haar nog steeds een heel fijne masseuse, want al gaat ze diep ik heb nooit het gevoel van de tafel te willen springen.

Als Lisa vertrokken is was ik de olie van me af en rijd naar het Mosaic District.  Hier is het vol Pokemon Go spelers en ik weet ook waarom.  Niet alleen doen mensen "lures" op de Pokestops hier, er komen ook zeldzame Pokemon op af. Vandaag vang ik een Ponyta, een mooie vind ik die.
Het Mosaic District is zo gezellig en heeft een gigantisch tv scherm waar wij twee jaar geleden de World Cup wedstrijden op keken

Mijn maag knort en ik ben hier om Vietnamees te gaan eten bij Four Sisters.  Als Rick er niet is neem ik mijn kans meteen waar.  Ze kennen mij hier dan ook al en weten dat ik aan de bar wil eten.  Ik begin met de loempiaatjes en dan de vis en groentes in rijstpapier crepes.  Zoals altijd is het smullen geblazen.

Thuis wachten Cosmo en Snickers me op.  Cosmo "helpt" met het buiten zetten van de vuilnis en dan gaan de voeten omhoog en mijn kookshows waar Rick niet van houdt aan.  Ik maak er het beste van al vind ik het maar saai zo alleen.  Gelukkig komt hij laat morgenavond alweer terug.

6 reacties:

Anja L. zei

Hier in Straatsburg is het de hele week al over de 30 graden maar ik vind het veel te warm hoor. Vandaag ontvluchten we de stad en gaan naar Baden Baden.
Gelukkig heb je nog gezelschap aan de huisdieren!
Fijne vrijdag.

Reny zei

Kan me voorstellen dat het niet gezellig is zo in je eentje, maar wel lekker dat je dan dingen "kunt" eten en kijken die Rick minder lekker/leuk vindt.

Sterkte met de hitte volgende week.

Anoniem zei

Het zal voor jou wel leuk zijn alle reisverhalen van de kinderen te horen. Venetie is zo prachtig, en natuurlijk de Fingerlakes en Niagara ook.
Het allerbeste met alleen zijn, de dieren houden je gelukkig goed gezelschap.
Groetjes, Ida

Petra zei

@Anja - Je raakt er wel aan gewend en we hebben hier natuurlijk airconditioning dat scheelt erg

@Reny - Inderdaad, ik maak er het beste van

@Ida - Ja, de foto's van de kinderen en hun gelukkige gezichten ook. Zonder dieren zou het een stuk saaier zijn

Anja L. zei

Frankrijk is niet zo van de airco 😄

Blogger zei

Haven't started playing Pokemon Go? Download It Now (Suitable for Android and iOS)