Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, augustus 26, 2016

Een heerlijke ontspannende dag

Soms krijg ik zo'n vakantiegevoel in de zomer. Zo ook vandaag als de zon weer vrolijk onder de lamellen doorschijnt.  Cosmo heeft naast me op bed geslapen en is blij dat we opstaan.

Meteen gooi ik de achterdeur open en geniet van de kleuren buiten. Toch jammer dat de zomer altijd zo voorbij vliegt.  Aan sommige bomen zie ik al de lichte verkleuringen, die de herfst inluiden.  Met een vette kop koffie en een ontbijt burrito, die ik bij Whole Foods heb gevonden maar niet voor herhaling vatbaar is, gaan we op het deck zitten.

Voor we naar buiten lopen zien we een van de eekhoorns hard proberen het vogelvoer te bereiken (lukt niet)

Er staat vandaag helemaal niets op mijn programma, maar er moet natuurlijk gesport worden.  Ik besluit naar Anytime Fitness te gaan en daar een uur op de ARC trainer cardio te doen.  Er zijn weer een aantal bekenden en we kletsen wat.  Twee dames zijn in de tachtig en nog iedere dag flink aan het sporten.  Zo hoop ik ook te zijn tegen die tijd!
Op de terugweg rijd ik nog even langs de oudste boom in Vienna, 336 jaar oud

Thuis lijn ik Cosmo aan, die er ondanks de hitte wel zin in heeft vandaag.  Ik heb ook het idee dat hij het zelf lekker vindt dat hij zoveel minder haar heeft.  Het is niet goed om honden met een dubbele vacht te scheren, maar al het losse haar weghalen is natuurlijk wel aan te raden.  Het was zo druk de afgelopen weken en ik voel me wat schuldig dat ik het niet eerder heb laten doen.

Een echte zonnebloem tijdens onze wandeling.                                                             .
Het is nationale hondendag hier en Cosmo kreeg een snoepje dat hij duidelijk erg lekker vond

Lunch bestel ik van Panera, een BLT met avocado op peper focaccia brood.  Deze heb ik nog niet eerder geprobeerd en ik vind het erg lekker.  Deze houd ik erin. De eerlijkheid gebied me te schrijven dat ik dit broodje zelf heb gecreeerd. Op het menu zit er ook kalkoenborst en mayonnaise op en is het zuurdeegbrood, geen focaccia.  Dat is het fijne van Panera, je kunt je eigen broodjes creeren met hun ingredienten.

Dit weer roept gewoon om het zwembad en daar loop ik meteen na de lunch dan ook heen.  Ik zoek een stoel onder een parasol uit en heb het zo warm dat ik direct in het zwembad spring.  Het water is koel, maar niet koud en ik ben helemaal blij dat ik straks dan lekker baantjes kan trekken.

Vooralsnog zijn de banen bezet, een ervan met een zwemleraar, die een klein jongetje allerlei bevelen geeft.  Op een manier waar een drilsergeant trots op zou zijn.  Ik schat het jong niet ouder dan acht jaar. Als ik de moeder was zou ik niet willen dat iemand zo tegen mijn kind sprak, maar de moeder is nergens te bekennen. 

Na een uur is het zusje van het jongetje aan de beurt en daar is de man wel heel rustig en geduldig mee.  Ik heb zo met dat jochie te doen, hoewel hij de bevelen allemaal gedwee uitvoerde,  dat ik bijna met zijn moeder ga praten.  Aangezien het jongetje verder niet aangedaan lijkt laat ik het maar zitten.

Eindelijk komt er een baan vrij en ik doe mijn zwemvinnen aan.  Het is heerlijk ontspannend zwemmen.  Ik trek 22 baantjes en dan voel ik mijn schouders en nek helaas want ik zou nog door willen gaan.  Ach, 550 meter is ook best goed. 
Drogen na afloop

Tegen half zes ga ik huiswaarts en maak me klaar voor mijn "date" met mezelf.  Ik heb om half zeven een stoel aan de sushi bar bij Sushi Yoshi gereserveerd.  Als een oude bekende word ik begroet.  Ik bestel een heel aantal soorten vis sashimi en een handrol met soft shell krab. 

Het wordt weer als een kunstwerkje geserveerd en trekt de aandacht van de anderen aan de sushi bar.  Vooral mijn gefrituurde garnalenkopjes en de baby octopus maken dat ik de stempel van "adventurous eater" krijg.  Dat is een van de redenen waarom ik dit restaurant zo waardeer, andere Japanse restaurant hebben dat soort exotische dingen niet op het menu.

Na een heerlijk maal rijd ik huiswaarts en wacht tot Rick weer landt uit Raleigh.  We gaan een rustig weekend tegemoet, het een na laatste dat het zwembad geopend is. Ook zal het weer heel warm worden dus hopelijk lukt het inderdaad te gaan zwemmen.

3 reacties:

Tineke zei

Cosmo ziet er prachtig uit en een vracht minder haar zal met het warme weer wel schelen.
Wij hebben hier ook volop zomer en genieten ervan.
De wc wordt verbouwt; hangtoilet, stucken en andere tegels, maar alles droogt lekker snel met dit weer. De schuur die geisoleert is en van nieuwe tegels voorzien is nu bijna klaar.
De familie groeit weer; in januari krijgen we er een kleinzoon bij; als alles goed gaat; leuk om weer mee te leven .
fijn weekend toegewenst; wij gaan vandaag samen een rondleiding doen in Muiden en morgen japanse dag bezoeken in bomentuin.

Anoniem zei

Je bent inderdaad een avontuurlijke eter. Ik zou echt niets van dat bord eten.
Cosmo ziet er prachtig uit. Het zal flink in de warmte schelen voor hem.
Geniet van jullie rustige weekend,
Bea

Petra zei

@Tineke - Gefeliciteerd met het aankomende kleinzoontje! Leuk, hoor!

@Bea - Ik zou nog best avontuurlijker willen zijn, maar bij dit restaurant zijn ook lekker veel exotische dingen te krijgen