Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 22, 2016

Een productieve maandag

Rick moet voor dag en dauw op en al hoor ik zijn wekker wel, ik slaap weer lekker in met de wetenschap dat ik pas om kwart over tien personal training heb. Om kwart voor acht ben ik pas weer in het land der levenden en besef me met schrik dat ik het DRAAKJE voor negen uur weg moet brengen!

De van heeft al maanden een kapotte zijspiegel aan de bestuurders kant en hij moet deze maand geinspecteerd worden.  De spiegel moet dus gemaakt en omdat het een automatische is kost dat best een flinke duit.  Vandaar dat we het tot het laatste moment hebben uitgesteld.

Snel zet ik koffie en eet een ontbijtquesadilla buiten op het deck.  Het is werkelijk schitterend weer!  Weg is de luchtvochtigheid, het voelt zelfs wat koel met maar een graad of twintig. Saskia ligt nog te slapen en ik overweeg haar te wekken om te vragen of ze mee kan rijden en me een lift naar huis kan geven.



Zij kan echter haar slaap goed  gebruiken dus ik rijd naar Fairfax Auto Body, lever de van af en roep dan een Uber.  Wat een ideale service is dit toch!  Binnen de vijf minuten rijdt hij voor en het ritje naar huis kost $6, veel minder dan een taxi zou hebben gekost.

Het is allemaal zo van een leien dakje gegaan dat ik nog een uur en een kwartier heb voor mijn personal training begint.  Gauw rijd ik in Kai's auto naar Anytime Fitness en zo kan ik mijn cardio klaar krijgen voor Sharon me komt halen.

Het halve uur personal training gaat ook vlot.  Sharon zorgt weer dat alle spiergroepen aan bod komen. Dan haal ik de iPhone uit de auto en ga even Pokemon Go spelen.  Zo krijg ik ook nog wat stappen bijeen.

De body shop belt dat de van al bijna klaar is en ik hem na twaalf uur kan afhalen.  Ik had verwacht hem veel langer kwijt te zijn, dus helemaal fijn.  Saskia sms-t of we naar Target kunnen, want ze heeft nog wat spullen voor school en haar appartement nodig. Ik vind het prima.

Terwijl Saskia ontbijt haalt maak ik me gauw klaar en dan rijden we in haar huurauto, een Nissan Ultima (leuke auto!), naar Target.  Natuurlijk vult onze kar zich al snel op met van alles en nog wat. Gelukkig heeft de Nissan een heel ruime achterbak en past alles er goed in.

Inmiddels heb ik enorme trek, want het is al na enen.  We lopen naar Sweetgreen waar ik een heerlijke watermeloen met feta (en spinazie en zonnebloempitten) bestel.  Saskia heeft nog geen honger na haar late ontbijt dus houdt me enkel gezelschap.
 
Saskia zet me daarna af bij Fairfax Auto Body waar ik afreken en mijn van terugkrijg.  Zo fijn om eindelijk de spiegel niet meer recht te hoeven zetten!  Blij rijd ik naar huis om Saskia met haar laatste verhuisloodjes te helpen.

Uit de garage halen we een grote koelbox tevoorschijn en doen daar al Saskia's bevroren groentes en fruit in.  Onze vriezer is opeens bijna leeg! Dan laden we de katers in hun dragers en gaat Saskia terug naar Richmond. Donderdag begint haar nieuwe schooljaar dus nu is het menens. Het voelt vreemd om na meer dan vijftien jaar maar een hond en een kat hier thuis te hebben!

Eigenlijk zou ik vanmiddag naar het zwembad gaan, maar ik besluit productief te blijven.  Het is toch al later dan ik had gewild.  Bij de Shell laat ik de van inspecteren en gelukkig kan die er weer een jaar tegenaan.  Even overweeg ik Kai's auto ook op te halen, want die moet deze maand ook geinspecteerd.  Dat kan echter tot morgen wachten, bedenk ik me.
Onze tuin zit vol met deze Eastern Tiger Swallowtail vlinders

Dan rijd ik maar direct door naar Whole Foods en haal daar avondeten voor de komende paar dagen.  Thuis maak ik de tomaten, olijven en augurksalade voor vanavond en na het uitruimen van de afwasmachine mag ik van mezelf eindelijk plaatsnemen in mijn hangmat schommelstoel.

Die heb ik zo neergezet dat ik goed zicht heb op het kolibrie voer, want ik wil proberen filmpjes te maken. Dat lukt goed, want de dames kolibrie gunnen elkaar geen slokje suikerwater.  Boven mijn hoofd twitteren ze en vallen elkaar aan.  


Opeens is het ook weer over en komen ze keurig om de beurt drinken.  Er is ook nog een derde kolibrie, maar die vliegt enkel langs.  Heerlijk zo die natuur in onze eigen achtertuin!

Als Rick thuiskomt maken we ons zomerse maaltje van gegrilde zalm, de door mij gemaakte salade en vers olijfbrood.  Het is een heerlijke temperatuur buiten dus we blijven nog even genieten van het krekel en cicade concert.




6 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuke vogels zijn kolibries.
In griekenland dacht mijn man ook kolibries te spotten,maar dat bleek kolibrie vlinders te wezen.
Had ik nog nooit van gehoord.
Lijkt mijn inderdaad heel gek en stil zo'n leeg huis zonder kinderen..

Gr flore

Anoniem zei

Wat leuk die kolibries.
Je hebt inderdaad weinig harige vriendjes.
Hoe staat het met eventueel een tweede hondje?
Groet, Bea

Anja L. zei

Wat een grappig gezicht die kolibri's.
Wij genieten nu eindelijk van het warme weer hier. We hebben het zo naar ons zin dat we tot zaterdag hebben bijgeboekt!
Fijne dinsdag.

Anja zei

Wat leuk die kolibries. Wij genieten hier ook van heerlijk zomerwer.

Petra zei

@Flore - Wij hebben hier ook kolibrie motten, die hebben ook van die heel snelle vleugeltjes

@Bea - We willen daar eind dit jaar naar op zoek.

@Anja - Strasbourg is een erg leuke stad, ik wil nog altijd de cathedraal bezoeken, die was vorig jaar gesloten

@Anja - Hopelijk voor jullie blijft het nu even

Blogger zei

Still not playing Pokemon Go? Download It Now (Suitable for iOS and Android)